• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • M040812J

Jag har inte ens tänkt på morgongåva än! Haha har helt glömt bort. Men det finns en butik där man kan göra muggar, tallrikar, karaffer och annat liknande och gravera in egna ttexter eller bilder osv. Kanske kan vara något. 

Idag var vi på gården för sista ggn innan bröllopet. Har också vart och snackat med toastmastern och bollat idéer.

Fick höra om en fin ide som alternativ till gästbok.
    Att ställa fram brevpapper och kuvärt sen ber man gästerna skriva en hälsning, visdomsord, dikt eller vad de nu känner för. Sen försluter de kuvärtet och skriver en tidpunkt på kuvertt när detta skall öppnas. Mina vänner hade gjort så och väntade ff idag (6 år senare) på att få öppna några kuvärt. 
    Tyckte det var super-romantiskt. Det blir liksom som man får uppleva sin bröllopsdag om och om igen vid olika speciella tillfällen Hjärta

Handlade lite på rean på panduro idag med. En canavastavla och stämpelfärg. Vi ska göra ett weddingtree där gästerna får stämpla sina tummar och skriva en liten signatur. Även det ett alternativ till den traditionella gästboken ;) 
    Märks det att jag har lite svårt för gästböcker? Skrikandes  hehe.

• Cicci90
    M040812J skrev 2012-07-02 21:55:29 följande:
    Jag har inte ens tänkt på morgongåva än! Haha har helt glömt bort. Men det finns en butik där man kan göra muggar, tallrikar, karaffer och annat liknande och gravera in egna ttexter eller bilder osv. Kanske kan vara något. 

Idag var vi på gården för sista ggn innan bröllopet. Har också vart och snackat med toastmastern och bollat idéer.

Fick höra om en fin ide som alternativ till gästbok.
    Att ställa fram brevpapper och kuvärt sen ber man gästerna skriva en hälsning, visdomsord, dikt eller vad de nu känner för. Sen försluter de kuvärtet och skriver en tidpunkt på kuvertt när detta skall öppnas. Mina vänner hade gjort så och väntade ff idag (6 år senare) på att få öppna några kuvärt. 
    Tyckte det var super-romantiskt. Det blir liksom som man får uppleva sin bröllopsdag om och om igen vid olika speciella tillfällen Hjärta

Handlade lite på rean på panduro idag med. En canavastavla och stämpelfärg. Vi ska göra ett weddingtree där gästerna får stämpla sina tummar och skriva en liten signatur. Även det ett alternativ till den traditionella gästboken ;) 
    Märks det att jag har lite svårt för gästböcker? Skrikandes  hehe.
    Vi kommer faktiskt ha både gästbok och kuvert med hälsning i på vårt bröllop,
    Vi själva gjorde så när vi var värdar för våra vänners bröllop och nu är de värdar på vårt.
    Vi har alltså den "vanliga gamla gästboken" där hälsningar (eller bara namn) samt fotografi hamnar.
    Sen kommer det finnas ett papper och ett kuvert under varje tallrik där de som vill får skriva något till oss samt märka kuvertet med öppningstidpunkt och sedan lägga i en låda i lokalen :)
  • Rosi

Vi köpte en vanlig bok på lagerhouse. Helt går på ut sidan alla blad på inn sida är vita..

Så jag gjorde en framsida för han och la dit ett röttband sen så har vi klistart in en massa bilder på oss, där vi har skrivit lite om oss.. Tex hur frieriet gick till... =) Tror att många kommer uppskatta de, så så får det lämna kommentarer i.

Vi kommer inte heller sova tillsammans natten innan. Så vi kommer ge morgon gåvan på morgonen som Man och Fru! =) så vi ska ha en lite mysigt tid, där på morgoen

Idag är det bara 39 dagar kvar tills vi är gifta!! =)

• Lillis82

Oj, det var ett tag sen jag var här inne nu.. har hänt så mycket på senaste tiden så jag inte ens hunnit hit.. Glad

Tycker det hade vart trevligt om vi lade upp lite bilder på pyssel också.. Jag såg en länk här på BT där någon hade gjort bordsplaceringen i 3D.. det tyckte jag va super fint så skall göra en sådan placering också.. lägger upp en bild när jag är klar.. =)

hur känner ni andra? Börjar det krypa i benen på er? Jag har tappat lite fokus just nu på allt planerande.. det känns som det är för mycket kvar för oss att göra och för lite tid så istället för att ta tag i det så släpper jag det just nu.. Rynkar på näsan lite trist.. det är säkert tabu och känna så men tyvärr så är det så jag känner just nu.. men jag hoppas glöden kommer tillbaka så allt blir klart tills det är dags.. 

• Millan1984
    Lillis82 skrev 2012-07-03 08:17:02 följande:
    Oj, det var ett tag sen jag var här inne nu.. har hänt så mycket på senaste tiden så jag inte ens hunnit hit.. Glad

Tycker det hade vart trevligt om vi lade upp lite bilder på pyssel också.. Jag såg en länk här på BT där någon hade gjort bordsplaceringen i 3D.. det tyckte jag va super fint så skall göra en sådan placering också.. lägger upp en bild när jag är klar.. =)

hur känner ni andra? Börjar det krypa i benen på er? Jag har tappat lite fokus just nu på allt planerande.. det känns som det är för mycket kvar för oss att göra och för lite tid så istället för att ta tag i det så släpper jag det just nu.. Rynkar på näsan lite trist.. det är säkert tabu och känna så men tyvärr så är det så jag känner just nu.. men jag hoppas glöden kommer tillbaka så allt blir klart tills det är dags..

precis så känner jag också, en del saker kvar som man nästan tappar bort sig i. Här närmast fixar vi festhäfte/ vigselprogram. jag ska hem så syrran ska få göra provuppsättning, sen ska mamma hjälpa mig med papperspyssel, tänkte även passa på och köpa presenter till de som ställt upp med div saker.

Vad ska ni använda för ris?? godiset ska jag beställa via jobbet (favours vid tallrikarna), spotifylistan börjar ta sig, fått ihop ca 14 timmar. Ska skriva tipsrundefrågorna...hmmm...det är nog mycket jag glömt...

• elinmartin

JAg behöver verkligen hjälp... vi ska ha lite roliga namn på våra drinkar, men har hjärnsläpp.. vad kan de heta??
    jag har en som heter "en äkta elin"  "första mötet"    "martins fredagsmys". men jag behöver fler namn, kan ni hjälpa mig..

• M040812J
    Millan1984 skrev 2012-07-03 18:59:12 följande:

precis så känner jag också, en del saker kvar som man nästan tappar bort sig i. Här närmast fixar vi festhäfte/ vigselprogram. jag ska hem så syrran ska få göra provuppsättning, sen ska mamma hjälpa mig med papperspyssel, tänkte även passa på och köpa presenter till de som ställt upp med div saker.

Vad ska ni använda för ris?? godiset ska jag beställa via jobbet (favours vid tallrikarna), spotifylistan börjar ta sig, fått ihop ca 14 timmar. Ska skriva tipsrundefrågorna...hmmm...det är nog mycket jag glömt...

14 timmar? Hehe, party natten lång! Ska också ta tag i spotifylistan, eller vi har börjat, men alla gästernas favoritlåtar ska samlas in och läggas till!

Idag har jag för första gången känt mig som en blivande brud. Jag och en av mina tärnor skulle gå och prova min klänning efter att de tagit in den. Efter det firades jag med lite champagne vid vattnet i stan :) Och sen åkte vi hem till min syster (tärna nr 2) och testade alla tärnornas klänningar. Åh imorgon är det exakt 1 mån tills jag gifter mig! Ojjojoj vad tiden går! Känns som om det är massor att fixa. 

Hur lång tid tog det för er att få hindersprövningspapprena beviljade? Vi ska skicka imorgon(det har varit massor av strul) Är det anledning att oroa sig? Första gången fick vi papprena tillbakaskickade inom några dagar, men jag är jättenervös :(

• M040812J
    elinmartin skrev 2012-07-03 21:10:14 följande:
    JAg behöver verkligen hjälp... vi ska ha lite roliga namn på våra drinkar, men har hjärnsläpp.. vad kan de heta??
    jag har en som heter "en äkta elin"  "första mötet"    "martins fredagsmys". men jag behöver fler namn, kan ni hjälpa mig..
    Bridezilla, The Groom, Smekmånad, Brudvals.... 
  • M040812J
    M040812J skrev 2012-07-03 21:13:54 följande:
    Bridezilla, The Groom, Smekmånad, Brudvals.... 
    Marlin ;) "det bästa av er båda" hehe
  • Millan1984
    elinmartin skrev 2012-07-03 21:10:14 följande:
    jag har en som heter "en äkta elin" "första mötet" "martins fredagsmys". men jag behöver fler namn, kan ni hjälpa mig..

oj får fundera lite på det, men kanske nån låt ni båda tycker om, något ställe ni håller kär??

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?