M040812J skrev 2012-07-02 21:55:29 följande:
Jag har inte ens tänkt på morgongåva än! Haha har helt glömt bort. Men det finns en butik där man kan göra muggar, tallrikar, karaffer och annat liknande och gravera in egna ttexter eller bilder osv. Kanske kan vara något.
Idag var vi på gården för sista ggn innan bröllopet. Har också vart och snackat med toastmastern och bollat idéer.
Fick höra om en fin ide som alternativ till gästbok.
Att ställa fram brevpapper och kuvärt sen ber man gästerna skriva en hälsning, visdomsord, dikt eller vad de nu känner för. Sen försluter de kuvärtet och skriver en tidpunkt på kuvertt när detta skall öppnas. Mina vänner hade gjort så och väntade ff idag (6 år senare) på att få öppna några kuvärt.
Tyckte det var super-romantiskt. Det blir liksom som man får uppleva sin bröllopsdag om och om igen vid olika speciella tillfällen
Handlade lite på rean på panduro idag med. En canavastavla och stämpelfärg. Vi ska göra ett weddingtree där gästerna får stämpla sina tummar och skriva en liten signatur. Även det ett alternativ till den traditionella gästboken ;)
Märks det att jag har lite svårt för gästböcker?

hehe.
Vi kommer faktiskt ha både gästbok och kuvert med hälsning i på vårt bröllop,
Vi själva gjorde så när vi var värdar för våra vänners bröllop och nu är de värdar på vårt.
Vi har alltså den "vanliga gamla gästboken" där hälsningar (eller bara namn) samt fotografi hamnar.
Sen kommer det finnas ett papper och ett kuvert under varje tallrik där de som vill får skriva något till oss samt märka kuvertet med öppningstidpunkt och sedan lägga i en låda i lokalen :)