• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Hanna05

Vi kommer tacka alla som gjort något extra.

Mina två tärnor: Har köpt deras klänningar, men ska få tillbaka dem sen. De kommer även få var sitt armband från loveandbeproud.se, ett hjärta där det står "Tack + bröllopsdatumet"

Min mans två bestmen: De kommer få var sin fluga, som de får behålla. Sen får den ena en fickkniv med gravyr "Tack" och den andra ett visitkortsetui med gravyr "Tack".

Vårt värdpar kommer få en restaurangcheck på 500 kr, plus att killen får en penna med gravyr och tjejen kommer få ett halsband med gravyr från loveandbeproud,se och pennan är från getpersonal.se

Våra föräldrar kommer få var sin korg fyllda med hemortens marmelad och dylikt, vin med våra ettiketter, finare pasta, olja, choklad, kaffe, te och lite annat. Kvinnan får ett halsband med gravyr och mannen får manchettknappat med gravyr. Allt från loveandbeproud & getpersonal.

Hon som sjunger under vigseln: Ett halsband
    Ett par som spelar under vigseln: Får biobiljetter
    En vän som ska fota under festen: En ölprovning.

Brudnäbben: Ett armband från loveandbeproud
    Ringbärare: Ett presentkort på Barnens hus på 100 kr

Tror inte jag glömt någon nu :P
    Jo!!!!!

Serveringspersonal
    De kommer få var sitt hjärtformade decilitermått + ett presentkort på 300 kr. Har dock inte bestämt om det blir spa eller restaurang :) Kom gärna med tips!

• Norrlandsprinsessan

Vilka fina bröllopstransporter alla har hittat! Vi har gett 2500 kr för vår, det är en kollegas bekant som kör oss så antar att vi fick lite billigare ;) De företag vi tittat på som kör bröllopstransporter har tagit minst det dubbla om inte mer.. så vi är mycket nöjda med det priset!

Oj, morgongåva hade jag iof tänkt på till min M2B, blir nog typ manchettknappar, ngt litet men ändå symboliskt. Vi har inte tänkt på presenter till tärna och marshalk. Min tärna var jag tärna till i höstas och då fick jag klänningen och tärnbuketten betald så hon får även klänning och bukett av mig. Marshalken kommer min M2B att vara marshalk till när han gifter sig tre veckor efter oss...

Tidsschema måste jag sätta mig ner och göra...

• EmilyMattias

Vi kommer ge något litet till de som hjälpt oss lite extra med förberedelser och roddande under bröllopsdagen. Tex tärna, bestman, toastmasterpar och mina föräldrar.

All personal som vi använder betalar vi ju så där kommer vi bara skicka ut ett tackkort efteråt. Det hade nog vart annorlunda om vi fått hjälpen "gratis" så att säga men de flesta kommer utifrån så det får bli så.

Det blir nog smycke resp manchettknappar till tärna/bestman, nåt kul presentkort till toastmasterparet och en låda med lite finare viner till mina föräldrar som är vinfrälsta=) 

• moa2012
    Rosi skrev 2012-07-04 21:18:15 följande:

Jag har köpt några halsband på Ebay. Sen så betlar jag deras klänningar som de sedan får behålla. Kommer nog även köpa något mer. Men det kan bli en övernattnign på hotell eller något.

Killaran har vi endast stått för Slips. Då vi kommer köpa armband till dem.

Alla våra får givetvis oxå behålla deras kläder efter =)..jag har tittat lite på ebay men vet inte alls om jag hittat nått jag gillar..
  • moa2012
    Hanna05 skrev 2012-07-04 21:48:41 följande:
    Vi kommer tacka alla som gjort något extra.

Mina två tärnor: Har köpt deras klänningar, men ska få tillbaka dem sen. De kommer även få var sitt armband från loveandbeproud.se, ett hjärta där det står "Tack + bröllopsdatumet"

Min mans två bestmen: De kommer få var sin fluga, som de får behålla. Sen får den ena en fickkniv med gravyr "Tack" och den andra ett visitkortsetui med gravyr "Tack".

Vårt värdpar kommer få en restaurangcheck på 500 kr, plus att killen får en penna med gravyr och tjejen kommer få ett halsband med gravyr från loveandbeproud,se och pennan är från getpersonal.se

Våra föräldrar kommer få var sin korg fyllda med hemortens marmelad och dylikt, vin med våra ettiketter, finare pasta, olja, choklad, kaffe, te och lite annat. Kvinnan får ett halsband med gravyr och mannen får manchettknappat med gravyr. Allt från loveandbeproud & getpersonal.

Hon som sjunger under vigseln: Ett halsband
    Ett par som spelar under vigseln: Får biobiljetter
    En vän som ska fota under festen: En ölprovning.

Brudnäbben: Ett armband från loveandbeproud
    Ringbärare: Ett presentkort på Barnens hus på 100 kr

Tror inte jag glömt någon nu :P
    Jo!!!!!

Serveringspersonal
    De kommer få var sitt hjärtformade decilitermått + ett presentkort på 300 kr. Har dock inte bestämt om det blir spa eller restaurang :) Kom gärna med tips

det var verkligen generöst av er =) ..
    serveringspersonal kommer vi betala för ...och föräldrarna kommer få nått fint efteråt =)..dem har ju ändå gett oss 25 papp till bröllopet...det fanns superfina saker på den sidan du beställer ifrån ...blir nog armband till tärnorna därifrån men blir nog ett av dem billigare då dem ändå får kläder och allt....får kolla ebay ..kan ju köpa manchettknappar där om inget annat till männen =) tack för du svara ..och så fick jag tips på sida.. 
  • Lillis82
    M040812J skrev 2012-07-04 13:50:32 följande:
    Gud vilken smart ide med spegelslinga! Kommer bli riktigt fint med tända ljus och blommor!
    tackar Glad 
  • Lillis82
    moa2012 skrev 2012-07-04 20:00:21 följande:
    jättefint =)...jag ser på din ena bild att ni har "sprit förråd" hemma haha..vi har oxå massa lager intryckt under trappan som ska vara till bröllopet =)
    Ha ha.. japp.. måste lagra upp lite Flört 
  • Cicci90

Typisk. Nu fick jag iväg inlägget innan jag var färdig. Som vanligt Flört
    På bilderna ovan så är det föst en "boll" av ståltråd. I bollen kommer vi att sätta tre gröna krysantemum (av den lilla "knappmodellen").
    Under detta är arrangemanget i sig. Glaset, stenkulorna och ljushållaren i bakgrunden (den stora bollen) kommer att utgöra bordsdekorationen.

Här är vår gästbok, som jag har "provpimpat". Stenarna sitter alltså på plasten i nuläget, men de ska fästas på framsidan precis så som det ser ut.

Dessa flaskor kommer att stå i fönstrena (nu är där fula blomkrukor i olika färger och modeller). Självklart ska de rengöras först. 10 flaskor blir det, en i varje fönster. Jag kommer att sätta en hög blomma i varje, tillsammans med ett band som tyvärr inte är med på bilden. Flaskorna är ca 35 cm höga och hittade på vinden!

Ett hjärta i ståltråd. Har gjort 4 stycken som ska hänga två och två på två platser i lokalen. De ska kläs i murgröna och sedan ska det gå en girlang med ett par pärlor (samma som servettringarna) på en mycket tunn ståltråd runt.

Bordsplaceringshållare samt kort. Den till höger är av den större modellen som kommer att finnas vid buffébordet.

Vår inbjudan som jag själv designat Glad

Egensydda servetter och servettringar.

Vinkaraff

Stolsband i markväv

Det var mitt pyssel det! Vore jättekul att höra vad ni tycker om det?
  • elinmartin

cicci 90 - härloigt att se allt ditt pyssel, jätte fint. de e så kul att se vad andra gör och tänker.

slänger med lite bilder på de som jag har gjort hittils, det kommer mer sen..

Nä jag blir galen, varför kan jag inte ladda upp bilderna???

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?