• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • M040812J

Millis; Prästen har inte hört av sig än om datum, vi hördes i slutet av maj och hon berättade att hon skulle iväg på semester över midsommar, kanske borde ringa henne.

• M040812J

Moa: Tack så mycket! blev lite orolig för att den blir för kort :/ mina klackar var tydligen 3cm högre än de jag testade med :(

• Millan1984
    M040812J skrev 2012-07-04 13:51:56 följande:
    Millis; Prästen har inte hört av sig än om datum, vi hördes i slutet av maj och hon berättade att hon skulle iväg på semester över midsommar, kanske borde ringa henne.
    Ja ring igen. Vi valde att träffa prästen i slutet på juni då hon har semester i juli, vi kommer vara det första paret hon viger sen hon kommit tillbaka från semstern. Vi kunde ha träffats sista veckan, men jag ville inte vänta plus att man har tillräckligt med saker att göra sista veckan...
  • moa2012
    Millan1984 skrev 2012-07-03 21:47:43 följande:
    17 timmar, du klår mig hehe
    haha jag har bara lagt in och in massa låtar jag kan komma på och har sökt runt =)..först blev det 21 timmar men tog bort lite haha..det räcker nog gott och väl med 14-17 timmar =)
  • moa2012
    Lillis82 skrev 2012-07-03 22:02:04 följande:
    Jag gjorde en provdukning idag.. Servetterna skall vara vita.. hade bara svarta hemma så ni får föreställa er dem i vitt istället..  Plus att det skall vara röda rosor/gerberer mellan ljusen på spegeln... 

jättefint =)...jag ser på din ena bild att ni har "sprit förråd" hemma haha..vi har oxå massa lager intryckt under trappan som ska vara till bröllopet =)
  • moa2012

En fråga till alla , kommer ni ge era tärnor /marskalker presenter? och vad isåf ? jag har 4 tärnor och mannen 3 marskalker ..vi har köpt klänningar och kostymer till dem alla att ha på bröllopet samt vi står även för blommorna de ska ha ..hur mycket ska jag då lägga på presenter? och vad..?

jag har funderat på att ge min bästa vännina (som planerar möhippa och är toastmadame och hjälper till massa) ett sånt silverhalsband som carrie har i sex and the city ...men tycker inte jag vill lägga så himla mycket till dem andra då vi ändå står för allt annat...hmm 

• Millan1984
    moa2012 skrev 2012-07-04 20:05:20 följande:
    En fråga till alla , kommer ni ge era tärnor /marskalker presenter? och vad isåf ? jag har 4 tärnor och mannen 3 marskalker ..vi har köpt klänningar och kostymer till dem alla att ha på bröllopet samt vi står även för blommorna de ska ha ..hur mycket ska jag då lägga på presenter? och vad..?

jag har funderat på att ge min bästa vännina (som planerar möhippa och är toastmadame och hjälper till massa) ett sånt silverhalsband som carrie har i sex and the city ...men tycker inte jag vill lägga så himla mycket till dem andra då vi ändå står för allt annat...hmm
    vi har inga tärnor/ marskalkar, men till toastmaster och till min kusin som ska sjunga i kyrkan ska båda få presentkort på relaxavdelningen i stans badhus. Mina systrar som också kommer hjälpa till ska få presentkort i en butik som är väldigt populär i vår familj att handla i.
  • Cicci90
    moa2012 skrev 2012-07-04 20:05:20 följande:

Vi har inga tärnor men två näbbar på 5 och 7 år. Deras föräldrar har köpt alla deras kläder så vi kommer att köpa ett armband i silver till dem som de får som ett minne, samt som de ska ha på sig under dagen.
    Till dem som sjunger i kyrkan och andra som hjälper till utan att ta betalt (vi är dem evigt tacksamma!) kommer vi att ge presentkort på en jättefin resturang här där vi bor. Vad summan blir får vi se när vi närmar oss bröllopet, det beror på hur mycket pengar vi har kvar. Men vi tänker att de ska få ca 400 kr var, det räcker till en tre-rätters på resturangen. Kan ju tillägga att vi bor i en håla, så priserna på resturangerna är låga överlag. Flört
  • Rosi

Jag har köpt några halsband på Ebay. Sen så betlar jag deras klänningar som de sedan får behålla. Kommer nog även köpa något mer. Men det kan bli en övernattnign på hotell eller något.

Killaran har vi endast stått för Slips. Då vi kommer köpa armband till dem.

• elinmartin

vi kommer att ge våra tärnor och vår bestman pressent. tärnorna får ett armand på hjärtan har jag skrivit "värdefull". Bestmanen får en slippsnål och marchetknappar.
    Sen har vi gjort pressentpåsar som kommer st¨å utsatt på stolen vid middagen till alla personer som har hjälps oss med något. Jag tycker det är vikigt att vissa sin tacksamhet.
    sitter i kväll igen och funderar på vad våra drinkar ska heta, vi har verkligen kört fast på de...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?