• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • åsissen

Jag ska sova på samma hotell som vi ska ha bröllopsnatten på sen men i ett annat rum bara. Känns skönt tycker jag att bara bära över grejorna på morgonen och sen är allt på plats dessutom ligger hotellet intill kyrkan vilket är skönt att ha nära till

• Millan1984

Här har man missat litegrann :p har spenderat midsommar + helgen i min sommarstuga.

anne87: Jag tror inte att jag ska hålla tal....

Lillis82: Grattis, är det första barnet??

Har heller inte blivit hippad ännu, mitt tips är nog att det blir i slutet på juli...men man vet aldrig hehe.

Norrlandsprinsessan: Cool bil

Rosi: Du skulle ha skickat iväg inneboendena på hotell istället, billigare för er :p

• anne87
    Norrlandsprinsessan: Skit cool bil :). Vi kommer åka en Amazon, har dock ingen bild på den. Ska ni köra själva eller kommer ni ha chaufför?

Hur gör ni andra med bil?

Rosi: Förstår att du inte vill sova hemma i en smockad lägenhet sen är det ju kul att vara lite traditionella. Vi kommer dock se varandra innan vigseln eftersom vi fotas innan (mest för barnens skull men även för att mitt eget hår och smink är nytt då)
  • Cicci90
    anne87 skrev 2012-06-25 13:12:52 följande:
    Norrlandsprinsessan: Skit cool bil :). Vi kommer åka en Amazon, har dock ingen bild på den. Ska ni köra själva eller kommer ni ha chaufför?

Hur gör ni andra med bil?
    Vi kommer att åka i en Mercury Montclair.
    www.flickr.com/photos/mr38/6783844146/lightbox/  (inte "vår" bil, men samma modell Flört)
    Den vi ska ha är vit och svart och vi kommer att bli skjutsade. Sambon ville köra själv, men det är lite svårt att hitta någon som ger bort sin bil sådär Tungan ute

Idag ska jag åka och handla lite inför bröllopet. Bla billiga, vita lakan att ha i bilen. Har själv inte sett bilen på riktigt och även om sambon säger att den är jätteren och fräsch vill jag ha med rena lakan ifall att. Kommer även ha lakan mellan mig och bältet.. Just in case Flört Jag vet att jag kommer att bli knäckt och dagen kommer att bli mer eller mindre förstörd om klänningen blir smutsig av en så simpel sak..
  • åsissen

Vi ska åka båt till festen, gästerna åker bil men vi kommer anlända med båt har dock inte bokat vilken båt det blir ännu.

• Rosi
    Cicci90 skrev 2012-06-25 09:47:49 följande:
    Ja, usch och fy för bröllopsmardrömmar :p Vi bestämde i maj förra året att vi skulle gifta oss och första halvåret hade jag en massa mardrömmar, för då planerade vi ganska mycket. Sen avtog det men nu har det alltså börjat igen. Är väl för att det närmar sig. Men det är ganska skönt att vakna upp och veta att "Jo, jag har visst bokat sminkös och frisör" osv..

Nej, det är ju lite dumt att sätta sig i en situation där man är rädd att klänningen ska förstöras dagen före bröllopet.
    Angående hotell så hade jag personligen föredragit att välja det som är närmast frisören på morgonen (eller vad du nu ska göra på morgonen, vill minnas att du ska göra håret själv?). Även om det kanske bara är 20 minuters bilresa extra så hade jag valt det närmre. Sålänge det inte är jätteskillnad i pris eller kvalité på hotellen.

Hon som ska göra mitt hår kommer dit där jag är.. =) Så det är skönt.. hon bor ändå halvvägs till stället så henne seplar det ingen roll vart jag befinner mig... =P

Det tråkiga är ju det med kvaliten på hotellen.. tar jag där vi ska ha bröllopsnatten så vet jag att jag blir nöjd med både mat å rum.. De i samma kommun vet jag inte så mycket om.. Så det får nog bli Samma hotell som vi ska ha dagen efter.. =D

• Rosi

Dålig bild men det syns iaf hur vi ska ha det.. (dock glömde lägga dit häftet, kom på det när jag vek ihop det sista.) Det ska ligga brevid gaffeln... Nästa bild kommer vara lite bättre bild på servetten... =)
  • Rosi

Vad tycker ni???

Förlåt för att jag inte kan lägga upp i samma inlägg...

• moa2012
    Lillis82 skrev 2012-06-15 20:28:43 följande:
    Hej och välkommen!

Vår budget är 45.000kr (exkl. bröllopsresa)
    Vi åker på bröllopsresa i slutet av november två veckors kryssning i karibien
    Min klänning vid första provningen

Min bukett ska se ut som på bilden.. på borden kommer vi speglar som "duk" och på dem kommer vi har blandat enstaka blommor med blockljus. antingen kommer vi ha röda rosor eller röda gerbrer, vi har budgeterat 3000kr för bordsblommor, 1000kr för brudbukett + 3 tärnbuketter plus 4 corsager.

hej igen måste säg att det var ett billigt pris för buketten ..jag hade en annan bild på denna buketten med till floristen idag och skulle lägga beställning ,jag kommer ha samma bukett med callor men dock i mörklila med mörklila band samt mörklila pärlor och dem tog mellan 800-1000ke endast för min brudbukett och det är samma som din..de tog 125kr för tärnbuketterna per bukett (3 rosor) samt 125kr för en corsage(1 calla)..som det kan skilja sig..
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?