• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Silme

Vår budget ligger på runt 65 000 kr just nu, skulle tro att det landar på ca 70 000, exklusive bröllopsresa. Den åker vi på någon gång när vi får tid och råd (önskar oss pengar av gästerna om de känner att de måste ge något).
    Vi har lagt mest pengar på festen (slott/herrgård med 3-rätters middag plus dryck för 30 st.)

Förutom lite småpyssel kring festen är det kläderna till sambon plus brudbuketten som inte är fixade. Ikväll kom jag äntligen underfund  med hur jag vill ha brudbuketten; lila kallor, vita dahlior och lavendel tillsammans med någon påfågelfjäder och ev ngt grönt skulle jag vilja ha. Återstår att se om det är möjligt... Har tänkt be sömmerskan spara spetsen som hon klipper av när hon kortar klänningen så att jag kan ha det runt buketten.
    Bröllopstårta blir det ingen, det blir cupcakes istället som jag tänkt försöka fixa själv. Vita formar med ovan nämnda spets (om det blir kvar, annars köper jag ny)runt,  med vit chokladfrosting och en lila kalla på varje. Har dock inte bestämt mig för vilken sorts muffins det ska vara.

Nu har jag suttit här alldeles för länge, dags att försöka sova...
  • durrasflikka

Igår ringde prästen för att säga att han går på 4 veckor semester idag och undra om det var ok att vi väntade med vårdat möte tills efteråt. Vilket funkar för oss. Jag passa dock på att redan nu fråga hur han ser på det där med att jag vill gå in med min pappa. Han är personligen inte glad för det, men sa att om jag vill göra det så får jag göra det. :)

• Rosi

Nu är jag klar med våran bordsplacering jag har gjort allt på frihand där av "hemmastilen"

• Rosi

Har gjort prov uppsättningen igen.. =) Ingen bild med Tiara i.
  • Millan1984
    Rosi: Vad kul att se placeringstavlan. Min mamma ska hjälpa oss, då hon är pysslig. Min vision är ungefär så som din ser ut . Dock börjar vi fundera på om vi bara ska ha två långbord (förutom vårt honnörsbord) då det ramlat bort några från gästlistan....
  • moa2012
    durrasflikka skrev 2012-06-17 19:49:57 följande:
    Igår ringde prästen för att säga att han går på 4 veckor semester idag och undra om det var ok att vi väntade med vårdat möte tills efteråt. Vilket funkar för oss. Jag passa dock på att redan nu fråga hur han ser på det där med att jag vill gå in med min pappa. Han är personligen inte glad för det, men sa att om jag vill göra det så får jag göra det. :)
    måste fråga varför gillade han inte det?
  • Millan1984
    moa2012 skrev 2012-06-17 20:50:18 följande:
    måste fråga varför gillade han inte det?
    Svenska kyrkan står inte bakom denna "amerikanska tradition". SvK vill att kvinnan ska gå in tillsammans med sin blivande make för att hon vill bli gift, och inte bli överlämnad av sin far som motsträvar jämställdheten mellan kvinnan och mammen....typ nått sånt...
  • Rosi

Millan: Okey hur många blir ni nu?? Vi blir samanlagt 64 st. Våran lokal var inte tillräcklig stor för att ha två bord.

• pulmonate

Angående bordsplacering...Hur vågar ni fastställa bordsplaceringen redan? Hur gör man ifall fler svarar på OSA lite sent, eller om någon inte kan komma? Jag kommer nog att vänta några veckor till.  Vår OSA var igår, men det är många som inte svarat alls, som sagt muntligt att de kommer (men man blir ju osäker, för vissa kanske säger att de kommer när man bjöd dem för 6 månader sen, men sen kanske man inte snackat om det igen..)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?