Vår budget ligger på runt 65 000 kr just nu, skulle tro att det landar på ca 70 000, exklusive bröllopsresa. Den åker vi på någon gång när vi får tid och råd (önskar oss pengar av gästerna om de känner att de måste ge något).
Vi har lagt mest pengar på festen (slott/herrgård med 3-rätters middag plus dryck för 30 st.)

Förutom lite småpyssel kring festen är det kläderna till sambon plus brudbuketten som inte är fixade. Ikväll kom jag äntligen underfund med hur jag vill ha brudbuketten; lila kallor, vita dahlior och lavendel tillsammans med någon påfågelfjäder och ev ngt grönt skulle jag vilja ha. Återstår att se om det är möjligt... Har tänkt be sömmerskan spara spetsen som hon klipper av när hon kortar klänningen så att jag kan ha det runt buketten.
Bröllopstårta blir det ingen, det blir cupcakes istället som jag tänkt försöka fixa själv. Vita formar med ovan nämnda spets (om det blir kvar, annars köper jag ny)runt, med vit chokladfrosting och en lila kalla på varje. Har dock inte bestämt mig för vilken sorts muffins det ska vara.
Nu har jag suttit här alldeles för länge, dags att
försöka sova...