• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • KakanMackan

Vi är ganska så klara, haha, vem försöker jag lura tyvärr kan vi inte göra så mycket just nu. Vi måste invänta OSA-datumet som är den 1/7. När den dan kommer är det dags för att göra bordsplaceringen. När den är gjord kan man skriva in deni festhäftena för att sedan lämna dem till tryckeriet (en släkting som har ett eget tryckeri, annars hade jag nog skrivit ut dem här hemma. Men är väldigt glad över att jag slipper det, jäklar vad jag tror att jag hade svurit över skrivaren haha) Festhäftena är dock så gott som klara. Jag har tagit en A4-sida och vikt på längden, ca 20 sidor lutar det åt. Där finns bl.a. Beskrivning av alla gästerna, bordsplaceringen, menyn, har hittat lite roliga saker som man kan ha med som bl.a. ,citat från barn, gåtor, Onödigt vetande, ordningsregler (roliga) mm mm. Anna87: tips är att kolla på sidor här på forumet, många har skrivit massa roliga saker du kan ha med. Jag har även kollat på gamla vänners festhäftet och snott lite :-P

• anne87

KakanMackan: Tack för tipset!

Ska se om jag kan förklara det här bra, eller förståligt iaf. Håller på med festprogrammet (gör det i Open office) och skriver beskrivningar om gästerna, varje gäst är numrerad sen finns en karta över placeringen med i häftet (med nummer). Till problemet: Varje gäst är numrerad och jag vill ju att de ska komma i ordning i häftet men i dokumentet hamnar sida 8 före sida 5 (eftersom man viker häftet och det är skrivet på fram- och baksida. Alltså blir de gäster på sida 8 felnumrerade eftersom de hamnar "först" i dokumentet och får alltså siffra ett fast de är de sista numrena egentligen.

Ursäkta om det är rörigt, någon som förstår och vet hur man gör?

• Lillis82
    anne87 skrev 2012-06-13 11:38:34 följande:
    KakanMackan: Tack för tipset!

Ska se om jag kan förklara det här bra, eller förståligt iaf. Håller på med festprogrammet (gör det i Open office) och skriver beskrivningar om gästerna, varje gäst är numrerad sen finns en karta över placeringen med i häftet (med nummer). Till problemet: Varje gäst är numrerad och jag vill ju att de ska komma i ordning i häftet men i dokumentet hamnar sida 8 före sida 5 (eftersom man viker häftet och det är skrivet på fram- och baksida. Alltså blir de gäster på sida 8 felnumrerade eftersom de hamnar "först" i dokumentet och får alltså siffra ett fast de är de sista numrena egentligen.

Ursäkta om det är rörigt, någon som förstår och vet hur man gör?
    Vet inte hur open office ser ut men om det är så som vi har i vanliga word så räknar du sidorna på det här sättet.

Framsida i häftet blir höger sida blad 1
    Sida 1 i häftet blir vänster sida blad 2
    Sida 2 i häftet blir högersida blad 3 osv.

När du kommer till mittdelen så vänder du och räknar tillbaka...

För att underlätta har vi skrivit sidnumret längs upp på varje sida så vi vet vad vi skall ha vart..

hoppas du förstod.. 
  • durrasflikka

Kvar att göra:

Lägga upp klänningen hos sömerska Få hem tärnklänningarna Säga hur många vi blir till cateringfirman Provfotografering Möte med prästen Ta reda på pris för transporten Ge tryckeriet festprogrammet att trycka (m2bs kusiner) Be ett annat tryckeri trycka upp skyltar (m2bs kompis ska trycka upp "vägskyltar" med våra namn bröllop) Prata med musikerna om upplägget Dubbelkolla ALLA bokningarna

Tror inte där är mer sen. =)

• Millan1984
    durrasflikka skrev 2012-06-13 20:15:34 följande:

Kvar att göra:

Lägga upp klänningen hos sömerska Få hem tärnklänningarna Säga hur många vi blir till cateringfirman Provfotografering Möte med prästen Ta reda på pris för transporten Ge tryckeriet festprogrammet att trycka (m2bs kusiner) Be ett annat tryckeri trycka upp skyltar (m2bs kompis ska trycka upp "vägskyltar" med våra namn bröllop) Prata med musikerna om upplägget Dubbelkolla ALLA bokningarna

Tror inte där är mer sen. =)

Vad använder ni för program att göra festhäftena i, som ni skickar till tryckeriet?? vi tog kontakt med ett tryckeri och dom sa att vi helst skulle använd Indesign, som vi inte har...
  • durrasflikka
    Millan1984 skrev 2012-06-13 20:22:49 följande:
    Vad använder ni för program att göra festhäftena i, som ni skickar till tryckeriet?? vi tog kontakt med ett tryckeri och dom sa att vi helst skulle använd Indesign, som vi inte har...
    Vi har inte pratat med dem ännu, men vi har gjort allt i word just nu så får vi se vad de säger sen. Skönt att ha det inom familjen.
  • Millan1984
    durrasflikka skrev 2012-06-13 20:43:36 följande:
    Vi har inte pratat med dem ännu, men vi har gjort allt i word just nu så får vi se vad de säger sen. Skönt att ha det inom familjen.
    Vi ska dit en gång till och prata....kommer bli 5 blad (20 sidor)..vi tänkte först ha 6 blad (24) men nu när vi blivit färre plus att vi ändrat i festhäftet ska vi kolla priset en gång till....
  • anne87
    Lillis82 skrev 2012-06-13 12:51:28 följande:
    Vet inte hur open office ser ut men om det är så som vi har i vanliga word så räknar du sidorna på det här sättet.

Framsida i häftet blir höger sida blad 1
    Sida 1 i häftet blir vänster sida blad 2
    Sida 2 i häftet blir högersida blad 3 osv.

När du kommer till mittdelen så vänder du och räknar tillbaka...

För att underlätta har vi skrivit sidnumret längs upp på varje sida så vi vet vad vi skall ha vart..

hoppas du förstod.. 
    Förstod :) det är likadant i open office det var själv numreringen på gästerna som korvade sig men jag löste det...var inte så svårt som jag trodde efter att ha pillat ett tag :)
  • Rosi

Jag började gör mitt Festhäfte i Open office men när vi skulle skirva ut så går det inte skriva ut dubbelsidigt om du inte vill ha dem åt olika håll... så fungerar de programet.. Så då skrev jag över allt till Word.

VI har kvar:

Några ljuslycktor
    Några servettringar
    Dekoreings bollar
    Träffa prästen
    Göra en ny provdukning
    Få hem Mannens kläder
    Göra klart bordsplacerings tavlan.
    Morgongåvan.

Hmmm har säkert glömt något.

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?