• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • KakanMackan

Vi ska göra som de flesta av er.. Tänkte ev sätta bordsplaceringen på en sån där spegel som har en fin ram runt.. Vet ni hur av menar? En typ "gammal"... Vi har inte börjat med bordsplaceringen dock, inväntar OSA-datumet. Vi satte sent känns det som nu i efterhand, 1 juli. När har ni andra?

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-31 07:37:19 följande:
    Bordsplaceringskartan funderar jag att ta ett A3 papper och sen klippa ut borden i något annat papper, klistra på och sen skriva namnen vid rätt plats (vid fel plats verkar ju korkad i och för sig)

Millan1984: Klurigt, jag tycker det här programmet som finns på BT är bra. Men alternativet är ju att du använder dig av det när du fortfarande funderar och sen skriver in det i datorn som det ska vara. Eller ska det sitta folk på båda sidor om honnörsbordet? För då blir det ju lite klurigt....
    Vårt honnörsbord ska inte sitta ihop med de 3 andra borden utan vårt bord ska var upphöjt så att de som sitter längst bak också ska kunna se oss...
  • Millan1984
    Lillis82 skrev 2012-05-31 08:54:40 följande:
    Vi skall också ha det.. jag gjorde bordsplaceringen här i bröllopstorget sen redigerade jag bilden i PS bara när jag va klar..
    Smart...så du suddade bara ut så att borden inte satt ihop med varandra?
  • Millan1984
    KakanMackan skrev 2012-05-31 13:57:36 följande:
    Vi ska göra som de flesta av er.. Tänkte ev sätta bordsplaceringen på en sån där spegel som har en fin ram runt.. Vet ni hur av menar? En typ "gammal"... Vi har inte börjat med bordsplaceringen dock, inväntar OSA-datumet. Vi satte sent känns det som nu i efterhand, 1 juli. När har ni andra?

Imorgon är det sista dagen för vårat OSA, så vi kan börja planera redan nu :p

Idag kom vigselbeviset på posten, så nu är vi godkända att ingå äktenskap :p ska vakta papprena tills den dag vi ska träffa prästen :p

• Lillis82
    Millan1984 skrev 2012-05-31 14:01:42 följande:
    Smart...så du suddade bara ut så att borden inte satt ihop med varandra?
    Så här ser det ut.. 

Jag klippte löst honörsbordet och lade in ett nytt lager med honörsbordet en bit ifrån..

• Millan1984
    Lillis82: Något sånt där skulle jag också behöva göra...är dock helt lost när det gäller sånt här haha
  • Hanna05

Ska ni dansa något??

Vi kommer dansa vals till "Ta mig till havet". Vi blir tränade just nu av en danslärare som har satt ihop ett nummer. Det blir en wienervals :) Den kommer bli så stilig och fin!!

Ville ha Annies song men hon tyckte den gick för snabbt och det blir svårt när man inte är van.
    Så vi valde den svenska låten istället och nu i efterhand känns det riktigt bra!

Vi kommer börja med att mima till "En helt ny värld" sen börjar valsen efter det ;)
    Vi hade tänkt avsluta med dirty dancing... men min man är inte så peppad (då han inte är så duktig på dans ;) ) och sen tror vi inte att vi hinner träna nog mkt på salsa... Så det blir nog bara en vanlig dans :D

Däremot har jag gjort ihop ett skoj nummer till min blivande som blir en överraskning istället för att ha ett tal.
    Har klippt och klistrat låtarna "Jag är en tuff brud" "Du är min man" "Kärleken är evig" "Helt galen i dig" som jag tänkt göra ett nummer utav. Haha, tror han kommer dö där han sitter :P

• Millan1984

Datumet för OSA gick ut igår, och 5 par och en singe (dvs 6) hade inte ringt inom angiven tid, så nu ar vi ringt runt. 4 kommer och två av dem måste kolla schema. Vet inte om det är bridezillligt men borde man inte ha gjort det tidigare....orka vänta liksom, vill ju börja med bordsplaceringen nuuuuu..

• Rosi

Är det bara jag som mår dåligt just nu??

Min sambo säger hela tiden vi hinne vi hinner.. men sen säger han du hinner allt klart med allt innan bröllopet.. jag har bett honom göra vissa saker å när jag frågar om han har fixat då säger han bara jag gör det imöra.. å det har han nu sagt i så där i en månad... Han gör mig så arg just nu... eller snarare ledsen.. Han märker inte ens att jag behöver hjälp även om jag har sagt det till han..

Ville bara skriva av mig lite. å se om det bara det är mig det är fel på...

• Millan1984
    Rosi skrev 2012-06-03 19:22:29 följande:

Är det bara jag som mår dåligt just nu??

Min sambo säger hela tiden vi hinne vi hinner.. men sen säger han du hinner allt klart med allt innan bröllopet.. jag har bett honom göra vissa saker å när jag frågar om han har fixat då säger han bara jag gör det imöra.. å det har han nu sagt i så där i en månad... Han gör mig så arg just nu... eller snarare ledsen.. Han märker inte ens att jag behöver hjälp även om jag har sagt det till han..

Ville bara skriva av mig lite. å se om det bara det är mig det är fel på...

Du är inte ensam....min karl är också en "jag gör det imorgon"- typ. Jag har sagt åt honom att nu ska det vara 100% bröllop i våra huvuden, så att vi hinner klart.Jag är sådan att jag vill ha det klart i tid och jag hatar att stressa.

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?