• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87

Angie2012: Vad tråkigt att det blivit så stor skillnad. Hoppas verkligen att det löser sig och att du får tag i någon bra personal. Vi är ju lite bortskämde med att min svägerska går sista året på hotell- och restaurang så hon har serveringsvana kompisar som ställer upp (givetvis mot betalning).

Millan1984 skrev 2012-05-26 08:41:30 följande:
    Var köptes ringen?? Nu har ju jag beställt min (sten på 0,25), och som jag är jättenöjd med, men jag gillar sånt där blingbling Ja vi fick faktiskt ganska bra rabatt tack vare det guldet. Nu går vi och väntar på att få hämta ut ringen (1-2 veckor tar det max) Jag vann ju en ring här på BT, som jag använder på höger hand, men jag ska inte ha den på själva bröllopsdagen så man får inte glömma bort att sluta använda den ett tag innan så man slipper ringmärken på höger hand hehe
    Jag har också en ring på höger hand som jag hade någon tanke om att inte bära på bröllopet men jag har haft ring där i nästan 10 år så jag kommer inte ta av mig ringen. Ringmärket kommer ändå inte försvinna och jag känner mig naken utan mina ringar :P
  • Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-26 21:43:38 följande:
    Angie2012: Vad tråkigt att det blivit så stor skillnad. Hoppas verkligen att det löser sig och att du får tag i någon bra personal. Vi är ju lite bortskämde med att min svägerska går sista året på hotell- och restaurang så hon har serveringsvana kompisar som ställer upp (givetvis mot betalning).Jag har också en ring på höger hand som jag hade någon tanke om att inte bära på bröllopet men jag har haft ring där i nästan 10 år så jag kommer inte ta av mig ringen. Ringmärket kommer ändå inte försvinna och jag känner mig naken utan mina ringar :P
    Min enda anledning till att jag tar av mig den är för att jag inte vill att högerhandens ring inte ska överskugga de ringar jag har på ringfingret...det fingret ska få vara i fokus :p annars vill jag ha en ring på höger hand också
  • anne87

Millan1984: Det håller jag helt och hållet med om. Kanske ska skippa min ring även om jag känner mig naken :P

Snart OSA för ganska många i den här tråden tror jag va? (1 juni)
    Vi har fått ganska många svar senaste veckan. Roligast är nog att folk som jag trodde skulle säga nej har tackat ja (de har en ganska lång väg att resa). Saknar dock fortfarande några. Känns bara som om jag sitter och väntar på det här nu så jag kan fortsätta, och hindersprövningen..

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-26 21:58:54 följande:
    Millan1984: Det håller jag helt och hållet med om. Kanske ska skippa min ring även om jag känner mig naken :P

Vi har fått ganska många svar senaste veckan. Roligast är nog att folk som jag trodde skulle säga nej har tackat ja (de har en ganska lång väg att resa). Saknar dock fortfarande några. Känns bara som om jag sitter och väntar på det här nu så jag kan fortsätta, och hindersprövningen..
    ser att jag skrev lite tokigt men duu förstod ju ändå :p jag vill alltså INTE att ringen ska överskugga vigsel + förlovningsring :p En dag som denna ska ringfingret va i fokus hehe...Japp, har 1 juni också, har fått 3 nej än så länge, den senaste har börjat nytt jobb (i dagarna) och kan helt enkelt inte få ledigt för att åka iväg en hel helg, vi gifter oss i vår hemstad, 11 mil härifrån.
  • Rosi
    anne87 skrev 2012-05-26 21:58:54 följande:

Vi har med 1 Juni... Det är inte jag själv som tar imot samtalen så jag har ingen koll alls känner jag.. Fast hon säger att det är en hel del som har ringt iaf.. De som står mig nära har jag sagt till att de ska ringa, Och de säger just de det var de jag skulle ha gjort. =P Dock jag vet ju att de kommer så det är inte hela världen heller men tycker rätt ska vara rätt.. =P

• Millan1984

Jag vet att många kommer också, men som ännu inte ringt och tackat ja, men jag tycker också att rätt ska vara rätt, och att dom ska ringa det nummer som står på inbjudan. Det är ju ett par dagar kvar, men ändå :p

• Lillis82

Nu har vi bokat bröllopsresan.. Glad
    Det blir en back to back karibienkryssning i månadsskiftet november/december....

Spriten fick vi igår så det är också inhandlat nu.. 

Känns bra att checka av två saker till på listan.. Glad 

• Lenis

Hej på er!!

Ska oxå gifta mig den 11 augusti,har vart här och kikat men inte skrivit nåt ännu, men nu.
    Usch är så nervös för allt och tiden går så fort......

• Millan1984

Lillis82: Oj så härligt, vi har bokat bil från kyrkan iaf , nån resa blir det inte på en gång för oss då karln har nyss bytt jobb. Var köpte ni alkoholen?? på Systembolaget? Vi har ju som inget annat alternativ då en resa till Tyskland inte skulle fungera pga avståndet. Vi funderar för fullt hur mycket alkohol som krävs. Hur räknade nu??

Lenis: Ja tiden kommer gå i rasande fart nu

• anne87

Lillis82: Härligt, allt man bockar av gör ju att det känns som om man kommer lite närmare :). Karibien i december låter inte helt fel :). Vi kommer också vänta med vår bröllopsresa. Vi kör familjesemester och vill vänta tills vår yngsta är lite äldre. Dock ska jag och sambon åka på en mini-weekend innan som mini- bröllopsresa :)

Millan1984: Vi tog Tyskland, bor i Linköping så är inte överdrivet långt men framförallt så gör min svärfar affärer där nere hela tiden så han kombinerade nytta med nöje :). Vi har 5,5 glas vin (rött eller vitt), 4,5 burkar öl och utöver det avec och 8 plattor cider. Jättte svårt att beräkna. Alla dricker inte vin, alla dricker inte öls och alla dricker inte cider och några dricker inget alls... (skumma beräknar, jag vet men det beror på antalet gäster i kombination med antal burkar/ vindunkar...

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?