• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87

Vi träffar vår vigselförättare på måndag. Känner mig lite nervös faktiskt, vet egentligen inte varför men det känns att det börjar närma sig. I helgen blir det iaf att gå igenom hur vi vill ha vigseln så vi har lite hum om det innan vi träffar vigselförättaren :P.

lillamaa skrev 2012-05-17 07:06:50 följande:
    Det låter roligt :)

God morgon alla! 
    Just nu känns det som att jag har 1000 saker i huvudet. Det är bara nio dagar kvar tills vi flyttar och sedan är det ite många dagar kvar tills jag har två tentor. Huu.

Ni som ska ha buffé: Hur gör ni när tårtan serveras. Blir det ”bara” tårta eller kommer det dukas fram annat fika?
    Jag fundera nämligen på att ha en lite ”efterättsbuffé” i samband med tårtan men det kanske blir för mycket. Jag vet inte.

Vi kommer ha portionsserverad förrätt sen blir det buffé vid maten och sen tårtan kommer också stå på ett buffébord. Vi kommer nog inte ha något utöver tårtan, det är vår efterrätt. Sen kommer vi ha korv mitt i natten. Men varför inte ha lite fika buffé? Det låter ju trevligt, jag är ju en gottegris dessutom :P
  • Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-17 09:11:41 följande:
    Vi träffar vår vigselförättare på måndag. Känner mig lite nervös faktiskt, vet egentligen inte varför men det känns att det börjar närma sig. I helgen blir det iaf att gå igenom hur vi vill ha vigseln så vi har lite hum om det innan vi träffar vigselförättaren :P.Vi kommer ha portionsserverad förrätt sen blir det buffé vid maten och sen tårtan kommer också stå på ett buffébord. Vi kommer nog inte ha något utöver tårtan, det är vår efterrätt. Sen kommer vi ha korv mitt i natten. Men varför inte ha lite fika buffé? Det låter ju trevligt, jag är ju en gottegris dessutom :P
    Ska man ringa till prästen och boka tid för träff?? eller ringer h*n till oss??
  • lillamaa
    anne87 skrev 2012-05-17 09:11:41 följande:
    Vi kommer ha portionsserverad förrätt sen blir det buffé vid maten och sen tårtan kommer också stå på ett buffébord. Vi kommer nog inte ha något utöver tårtan, det är vår efterrätt. Sen kommer vi ha korv mitt i natten. Men varför inte ha lite fika buffé? Det låter ju trevligt, jag är ju en gottegris dessutom :P
    Ja jag älskar fika ;). Det får nog bli så. 
  • lillamaa

God morgon! Hur går det för alla?

Jag undrar om ni planerar göra någonting speciellt för er hy nu, medan det fortfarande är några månader borta? Jag tänker att man kanske borde fixa med djuprengörande masker och annat.  

• anne87

Millan1984: När jag bokade vår vigselförättare för den 11/8, då vi gifter oss, frågade han om vi skulle boka en tid för ett möte på direkten där vi träffas och bara berättar lite hur vi vill lägga upp vigseln osv. Så vi bokade det direkt då. Vet inte hur det funkar men tänker att det alltid är bäst att ringa själv om de inte har hört av sig :)

lillamaa: Jag har tänkt tanken faktiskt och framförallt har jag vi flera tillfällen bestämt mig för att spara ut naglarna (har en ovana att riva av naglarna) men än så länge går det inte bra. Kanske skulle satsa på lösnaglar istället :P.

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-20 09:40:41 följande:
    Millan1984: När jag bokade vår vigselförättare för den 11/8, då vi gifter oss, frågade han om vi skulle boka en tid för ett möte på direkten där vi träffas och bara berättar lite hur vi vill lägga upp vigseln osv. Så vi bokade det direkt då. Vet inte hur det funkar men tänker att det alltid är bäst att ringa själv om de inte har hört av sig :)

lillamaa: Jag har tänkt tanken faktiskt och framförallt har jag vi flera tillfällen bestämt mig för att spara ut naglarna (har en ovana att riva av naglarna) men än så länge går det inte bra. Kanske skulle satsa på lösnaglar istället :P.
    Det sa inte kvinnan i telefonen när vi ringa och hörde oss för ang prästen. Men vi ska ringa dit igen imorgon. Vi har väl nästan bestämt oss för psalmer (låtar är klara), men har ingen aning om vilken ordning hela processen ska vara :p Men det hjälper ju prästen oss med...
  • pulmonate

* Vi bestälde killens kläder ifrån mytuxedo.co.uk i veckan
    * Vi har varit och tittat på ringar men inte kommit fram till något.
    * Ser ut som att jag äntligen blir skriven i Italien med så jag kanske kan ansöka om några papper snart. 
    * Gästerna har även börjat OSA (1 månad kvar) och boka hotellet med.
    * Vi fick godkännt att en vän till oss viger oss och det tycker vi är jätte kul. Lite mer speciellt än en främmande borgmästare.  
    Så det går lite frammåt. Jätte kul att vissa saker börjar fixa sig. 

• Lillis82
    lillamaa skrev 2012-05-19 07:58:29 följande:
    God morgon! Hur går det för alla?

Jag undrar om ni planerar göra någonting speciellt för er hy nu, medan det fortfarande är några månader borta? Jag tänker att man kanske borde fixa med djuprengörande masker och annat.  

om det är någon som har tips på hur man får bort torra fläckar i ansiktet så är jag VÄLDIGT intresserad.. får torra ringar på ca 1 cm i diameter på lite olika ställen i ansiktet.. ser såååå dumt ut när man har underlagskräm på.. ser nämligen ännu torrare ut då.. 

• anne87
    Millan1984 skrev 2012-05-20 10:02:35 följande:
    Det sa inte kvinnan i telefonen när vi ringa och hörde oss för ang prästen. Men vi ska ringa dit igen imorgon. Vi har väl nästan bestämt oss för psalmer (låtar är klara), men har ingen aning om vilken ordning hela processen ska vara :p Men det hjälper ju prästen oss med...
    Det kan ju vara olika mellan olika ställen sen har ju inte vi någon präst utan en vigselförättare eftersom vi gifter oss borgerligt. Det kanske också är skillnad. Kan också vara för att vår vigselförättare är väldigt upptagen och han sa att han ofta blir sanbbt uppbokad. Ja, prästen lär ju hjälpa er med ordningen =). Vi har inte heller så mycket koll på hur och vilken ordning. Har kollat lite på vad vi vill ha får musik och så. Ska träffa vigselförättaren imorgon, ska bli spännande. Varje "steg" är ju ett steg närmare =P.
  • lillamaa

I lördags var jag på The body shop och köpte en peeling och en lermask. Det ska bli intressant att se om det ger resultat. Jag hann även med att köpa en free bra (stavas de så?). Igår köpte jag en vattenfast mascara och en läppglans. Mascaran hade fått bäst i test i flera tester så jag hoppas den är bra.

Och till helgen flyttar vi så just nu är det packa, packa, packa och flyttkaos som gäller! Men det ska bli skönt. När vi kommit oss i ordning i den nya lägenheten så kan vi äntligen börja kolla efter lokaler (flyttar tillbaka till hemstaden).

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?