• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • lillamaa
    Millan1984 skrev 2012-05-14 21:12:18 följande:
    Jag känner mig rätt stressad faktiskt :p sambon ska ändra en stavning i sitt efternamn, och när det blir godkänt,först då kan vi skicka in hindersprövningen och mitt efternamnsbyte...vill ju att det ska ske nuuuu :P
    Ja byråkratin känns nog jobbigast. Det är någonting som man själv inte kan påverka. Hur länge gäller hindersprövningen? Jag har fått för mig att den är tidsbegränsad. Var det 4 månader? Och hur fungerar det med efternamnsbytet? Vilka papper ska in där och hur långt i förväg ska de göras?

Jag satt och försökte gör lite listor (jag och listor … haha).
    Jag har skor, ring, smycken och igår beställde jag klänningen. Håret hoppas jag på att en väninna ska kunna fixa, vi ska prova lite när flytten är klar. Sminket vill jag nog göra själv, det är något jag är duktig på. Så då är det väl bara underkläder kvar. Ja och så måste jag inhandla lite nytt smink också men det gör jag först om en månad eller så.
    Min svägerska är duktig fotograf så vi hoppas att hon vill ta på sig det. Flickan vår har en klänning och Pojken har skjorta och väst. Så det är bara strumpbyxor/ byxor och skor till de små. M2b vet jag inte riktigt. Jag har sagt att han får bestämma själv om han vill. Han behöver inte kolla med mig först, men jag blir lite putt om han kommer i sina röda, noppiga och urtvättade mjukisbyxor ;) hihi

• lillamaa
    anne87 skrev 2012-05-14 21:07:30 följande:
    Millan1984: Vi blir ca. 80 (beror lite på hur folk gör med sina barn).

Hur har ni andra gjort med barn?

Vi har två egna döttrar och de kommer givetvis vara med (de vi kan tänka oss som barnvakt är bjudna, men min bror tar hand om dem under kvällen). Till alla andra har vi sagt att det inte kommer vara någon barnanpassad fest alls eftersom det kommer spelas hög musik och serveras alkohol. Däremot vill vi hellre att folk kommer med barn än inte alls.

Vi har också två små som ska vara med. Och alla barn är välkomna på middagen. Vi tänkte ha ett litet hörn med kritor och sådant där som de kan pyssla med om de blir långtråkigt under middagen.
    Men vi kommer också poängtera att det ska serveras alkohol och spelas musik, speciellt efter middagen.
    Förhoppnngsvis kommer alla och sedan kanske de som har små barn börjar gå hem när vi ätit klart.  

• Lillis82

Vi tänkte också ha E bord :). Med två stolar framför oss så folk kan komma och prata med oss om De vill :) Hur Mycket dricka planerar ni köpa in?

• lillamaa
    Lillis82 skrev 2012-05-15 06:33:01 följande:
    Vi tänkte också ha E bord :). Med två stolar framför oss så folk kan komma och prata med oss om De vill :) Hur Mycket dricka planerar ni köpa in?
    Å, det där med stolarna har vi också funderat på :) 
    Drickat pratar vi också mkt om. Både om vad och hur mycket.  Vi funderar lite på att servera lättöl till maten. Sedan vill vi ju ha vin, öl och cider. Men vi vet inte hur vi ska ha sprit (typ bål eller drinkar). Vill inte gärna ha fylleslag på festen och bådas släkter "spottar inte i glaset" om man säger som så! 
  • anne87

lillamaa: Haha jag älskar också listor! Mina listor kommer dock få vänta tre veckor till min tenta-p är över. Sen blir det 100% på bröllopet och listor och allt som hör därtill :). Vi verkar faktiskt ha lite lika, jag fixar mitt eget smink, min svägerska ska också fotografera (är väldigt duktig och har dessutom gått ett antal fotokurser) och håret ska min andra svägerska fixa. Alltid bra när man har nära och bekanta som kan hjälpa till :). Kläder till våra har jag fixat allt (velar mellan strumpbyxor eller leggins, tycker egentligen att strumpbyxor är mer uppklätt men hittade så söta leggings med lite virkat längst ner) men skor saknar jag fortfarande åt barnen.

Lillis82: Vi har handlat drycken redan och (lite märklig beräkning jag vet) men det blir 4,5 burkar öl per person och 5,5 glas vin utöver det har vi 8 plattor cider, avec och sedan funderar vi på någon bål. Då dricker inte alla, alla dricker inte öl och alla dricker inte vin. Jag tycker det är skitsvårt! Ett tag var jag rädd att det var för lite, nu börjar jag känna tvärtom. Folk får ju gärna dricka men jag vill inte ha ett fylleslag.

• lillamaa
    anne87 skrev 2012-05-15 07:06:05 följande:
    lillamaa: Haha jag älskar också listor! Mina listor kommer dock få vänta tre veckor till min tenta-p är över. Sen blir det 100% på bröllopet och listor och allt som hör därtill :). Vi verkar faktiskt ha lite lika, jag fixar mitt eget smink, min svägerska ska också fotografera (är väldigt duktig och har dessutom gått ett antal fotokurser) och håret ska min andra svägerska fixa. Alltid bra när man har nära och bekanta som kan hjälpa till :). Kläder till våra har jag fixat allt (velar mellan strumpbyxor eller leggins, tycker egentligen att strumpbyxor är mer uppklätt men hittade så söta leggings med lite virkat längst ner) men skor saknar jag fortfarande åt barnen.

Lillis82: Vi har handlat drycken redan och (lite märklig beräkning jag vet) men det blir 4,5 burkar öl per person och 5,5 glas vin utöver det har vi 8 plattor cider, avec och sedan funderar vi på någon bål. Då dricker inte alla, alla dricker inte öl och alla dricker inte vin. Jag tycker det är skitsvårt! Ett tag var jag rädd att det var för lite, nu börjar jag känna tvärtom. Folk får ju gärna dricka men jag vill inte ha ett fylleslag.

Jag har också ett par tentor som ska skrivas i början av juni. Usch, pluggmotivationen är som bortblåst nu när vi har så mkt med flytt och bröllop!
    Jag tror inte de spelar någon större roll vad du har på benen, inte om klänningen är lång. Själv funderar svarta höfthållare och matchande nylonstrumpor till, för de gillar m2b! Så länge de inte syns igenom så spelar de ju ingen roll egentligen. Och är din klänning kort så skulle jag ha valt de som passar bäst. Man behöver väl inte vara så traditionell alla gånger Flört

Och vad roligt att vi har ett liknande upplägg Glad

• anne87

Lillamaa: Hehe, jag har svårt att motivera mig i vanliga fall. Hur som helst, skönt när det är över. Det är till mina tjejer jag velar mellan leggins eller strumpbyxor och deras klänningar är knälånga (såg att jag var lite otydlig :P). Håller dock med om att man inte behöver vara traditionell, det är verkligen inte vi. Kanske inte speciellt extrema heller :P. Under min klänning vet jag inte ens vad jag ska ha, den är ju lång så det kommer nog inte spela så stor roll :).

• Silme

Blankett till både hindersprövning och namnbyte finns på Skatteverkets hemsida. Jag skickade in båda två samtidigt och fick, som jag skrev innan, intygen några dagar efter. Namnändringen börjar gälla när vigseln är registrerad. Eftersom vi har barnfritt bröllop så hoppas jag att vi hittar barnvakt till vår son, om inte annat får vi hyra in någon. Det löser sig alltid. Mat och allt det behöver vi bara välja, stället vi ska vara på sköter allt med det inkl servering och dukning. Jätteskönt att slippa! Har dessutom äntligen fått tag på en vintagefrisör+mua som ska fixa till mig. Blir att åka in till stan men det blir det förhoppningsvis värt. Jag har inbyggd korsett i klänningen så det enda jag "behöver" är ett par snygga trosor. Strumpbyxor får jag klaustrofobi av så det hoppar jag.

• Millan1984
    lillamaa skrev 2012-05-15 06:16:14 följande:

Ja byråkratin känns nog jobbigast. Det är någonting som man själv inte kan påverka. Hur länge gäller hindersprövningen? Jag har fått för mig att den är tidsbegränsad. Var det 4 månader? Och hur fungerar det med efternamnsbytet? Vilka papper ska in där och hur långt i förväg ska de göras?

Jag satt och försökte gör lite listor (jag och listor … haha).
    Jag har skor, ring, smycken och igår beställde jag klänningen. Håret hoppas jag på att en väninna ska kunna fixa, vi ska prova lite när flytten är klar. Sminket vill jag nog göra själv, det är något jag är duktig på. Så då är det väl bara underkläder kvar. Ja och så måste jag inhandla lite nytt smink också men det gör jag först om en månad eller så.
    Min svägerska är duktig fotograf så vi hoppas att hon vill ta på sig det. Flickan vår har en klänning och Pojken har skjorta och väst. Så det är bara strumpbyxor/ byxor och skor till de små. M2b vet jag inte riktigt. Jag har sagt att han får bestämma själv om han vill. Han behöver inte kolla med mig först, men jag blir lite putt om han kommer i sina röda, noppiga och urtvättade mjukisbyxor ;) hihi

det gäller 4 månader, men man behöver ju inte skicka in den exakt 4 månader före bröllopet...kommer inte ihåg numret, men kolla på skatteverkets sida alt googla så kommer det upp ett nr på blanketten, man kan skriva ut den blanketten hemma och fylla i. Vi ska skicka in båda papprena samtidigt.Så fort hans ändring är fixat...

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?