Millan1984 skrev 2012-05-14 21:12:18 följande:
Jag känner mig rätt stressad faktiskt :p sambon ska ändra en stavning i sitt efternamn, och när det blir godkänt,först då kan vi skicka in hindersprövningen och mitt efternamnsbyte...vill ju att det ska ske nuuuu :P
Ja byråkratin känns nog jobbigast. Det är någonting som man själv inte kan påverka. Hur länge gäller hindersprövningen? Jag har fått för mig att den är tidsbegränsad. Var det 4 månader? Och hur fungerar det med efternamnsbytet? Vilka papper ska in där och hur långt i förväg ska de göras?
Jag satt och försökte gör lite listor (jag och listor … haha).
Jag har skor, ring, smycken och igår beställde jag klänningen. Håret hoppas jag på att en väninna ska kunna fixa, vi ska prova lite när flytten är klar. Sminket vill jag nog göra själv, det är något jag är duktig på. Så då är det väl bara underkläder kvar. Ja och så måste jag inhandla lite nytt smink också men det gör jag först om en månad eller så.
Min svägerska är duktig fotograf så vi hoppas att hon vill ta på sig det. Flickan vår har en klänning och Pojken har skjorta och väst. Så det är bara strumpbyxor/ byxor och skor till de små. M2b vet jag inte riktigt. Jag har sagt att han får bestämma själv om han vill. Han behöver inte kolla med mig först, men jag blir lite putt om han kommer i sina röda, noppiga och urtvättade mjukisbyxor ;) hihi