• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-20 19:58:35 följande:
    Det kan ju vara olika mellan olika ställen sen har ju inte vi någon präst utan en vigselförättare eftersom vi gifter oss borgerligt. Det kanske också är skillnad. Kan också vara för att vår vigselförättare är väldigt upptagen och han sa att han ofta blir sanbbt uppbokad. Ja, prästen lär ju hjälpa er med ordningen =). Vi har inte heller så mycket koll på hur och vilken ordning. Har kollat lite på vad vi vill ha får musik och så. Ska träffa vigselförättaren imorgon, ska bli spännande. Varje "steg" är ju ett steg närmare =P.

Ringde imorse...vi fick veta vilken kantor vi ska få och vi fick även veta att det är prästen som ska kontakta oss, så då är det bara att vänta. Blev lite stressad när jag hörde att några ringt dit och bokat träff, men hon i luren sa att det var dom som skulle kontakta oss...

Igår började vi prata bordsplacering lite smått, även fast tiden för OSA ännu inte gått ut. Men det gör väl inget att vara lite förberedd :p Men ack vilken dryg uppgift haha...

• anne87

Vi träffade vår vigselförättare idag. Det var riktigt kul, kanske mest för att man har ytterligare något att bocka av :P.

Vi (jag) har också påbörjat bordsplaceringen trots att OSA inte gått ut (typ en vecka kvar nu). Men jag vill ha det gjort innan vi åker på semester i tre veckor. Tur att jag började tidigt med det för vad jag har velat! Blir ju lite justeringar fortfarande eftersom jag ändrar mig hela tiden (typ som med frisyr), sen kan det ju bli ändringar men än så länge har ingen tackat nej.

Hur är det för er med er bröllopsplanering gör ni allt tillsammans med er sambo, lika mycket fast olika eller gör ni mest?

• anne87

Kanske ska säga hur det är i vårt fall=P. Jag skulle nog säga att jag garanterat gjorde mest i början. Nu är det fortfarande jag som har mest koll på läget (men så är hela vårt förhållande =P), men han har vissa saker som han har hand om helt ooch hållet och sen bestämmer jag ju inget utan att fråga honom, vissa saker bryr han sig inte om tex. dukningen så det har han helt överlåtit till mig även om jag kollat med honom.

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-21 15:38:37 följande:
    Kanske ska säga hur det är i vårt fall=P. Jag skulle nog säga att jag garanterat gjorde mest i början. Nu är det fortfarande jag som har mest koll på läget (men så är hela vårt förhållande =P), men han har vissa saker som han har hand om helt ooch hållet och sen bestämmer jag ju inget utan att fråga honom, vissa saker bryr han sig inte om tex. dukningen så det har han helt överlåtit till mig även om jag kollat med honom.
    Det är precis så hos oss också. Det var jag som började planera, googla, göra ett nick här, fundera och allt sådant. Men vi satte oss ner och gjorde listor min-hans-gemensam, som vi fått ansvar över. Nu på slutet har han dock varit mer "med i planering". Han ser jättemycket fram emot vår dag och pratar ofta om det precis som jag
  • lillamaa
    anne87 skrev 2012-05-21 15:33:17 följande:
    Hur är det för er med er bröllopsplanering gör ni allt tillsammans med er sambo, lika mycket fast olika eller gör ni mest?

Som för de flesta andra är det jag som håller i planeringen. Men idag var det faktiskt sambon som ville att vi skulle skriva ut hinderprövningen! Så han fixade det och nu ligger den i ett kuvert. Förhoppningsvis hinner vi ut på en promenad och då kan vi passa vi på att köpa ett frimärke och posta iväg det :)

Jag pratade även lite löst om att jag önskar mig nya underkläder i födelsedagspresent av honom. Gärna sådana som jag kan ha till bröllopet (trosor, stay ups eller höfthållare och nylonstrumpor) och det ville han gärna fixa. Det känns kul att han är lite engagerad, fastän jag vet att allt som kretsar i hans huvud just nu är flytten. 

• lillamaa
    Millan1984 skrev 2012-05-21 14:10:52 följande:

Ringde imorse...vi fick veta vilken kantor vi ska få och vi fick även veta att det är prästen som ska kontakta oss, så då är det bara att vänta. Blev lite stressad när jag hörde att några ringt dit och bokat träff, men hon i luren sa att det var dom som skulle kontakta oss...

Igår började vi prata bordsplacering lite smått, även fast tiden för OSA ännu inte gått ut. Men det gör väl inget att vara lite förberedd :p Men ack vilken dryg uppgift haha...

Å usch jag vill inte ens tänka på bordsplaceringen! Jag har skilda föräldrar som inte riktigt kommer överens + alla vänner och bådas släkt. Hur kan man lyckas placera ut dem på ett smart sätt? Jag och min blivande make får helt enkelt sätta oss och fundera på det där efter flytten.

Hur gör ni med honnörsbordet? Blir det traditionell placering eller kör ni eget race? 

• Millan1984
    lillamaa skrev 2012-05-21 16:35:25 följande:

Å usch jag vill inte ens tänka på bordsplaceringen! Jag har skilda föräldrar som inte riktigt kommer överens + alla vänner och bådas släkt. Hur kan man lyckas placera ut dem på ett smart sätt? Jag och min blivande make får helt enkelt sätta oss och fundera på det där efter flytten.

Hur gör ni med honnörsbordet? Blir det traditionell placering eller kör ni eget race?

Ja det är svårt det där...Jag skrev allas namn på ett papper som jag klippt ut, sen lade jag namnen på bordet och parade först ihop alla i "sällskap", sen har vi än så länge börjat diskutera vilka kan ha utbyte av att sitta bredvid varann. Det måste vara en blandning och inte bara sociala vid ett bord, äldre vid ett annat och de blyga i det tredje...så nu måste man försöka mixa ihop dem :p

Vi ska ha ett öppet E bord, där vårt honnörsbord inte sitter ihop med de övriga borden, och vi ska sitta lite upphöjt, så att de som sitter längst bak också ska kunna se oss.

• anne87
    lillamaa skrev 2012-05-21 16:35:25 följande:

Vi kör ett traditionellt honnörsbord, mina föräldrar är också skilda och pratade inte med varandra på flera år men idag har dom som tur är inget problem att umgås :). Tråkigt att dina föräldrar inte kommer överens.

Jag har försökt att blanda i största möjliga mån men tycker det är viktigare att alla har någon som de känner och kan prata med.
  • pulmonate
    lillamaa skrev 2012-05-21 08:01:06 följande:

Igår köpte jag en vattenfast mascara och en läppglans. Mascaran hade fått bäst i test i flera tester så jag hoppas den är bra.

Vilken Mascara är det? Jag måste också köpa en!
    Jag har köpt nästan all smink: Bare Essentials grejor. Med primer och Veil så håller det jätte bra hela dagen. Så det känns bra. Men hur får man Ögonskugga att hålla väl? Någon som har något bra tips? 
  • lillamaa
    pulmonate skrev 2012-05-21 19:42:13 följande:
    Vilken Mascara är det? Jag måste också köpa en!
    Jag har köpt nästan all smink: Bare Essentials grejor. Med primer och Veil så håller det jätte bra hela dagen. Så det känns bra. Men hur får man Ögonskugga att hålla väl? Någon som har något bra tips? 
    IsaDora! Jag vart rätt förvånad när jag läste testerna då det var bland de billigare mascarorna. Men det återstår att se hur den fungerar, använde aldrig vattenfast mak-up annars så.
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?