• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984
    pulmonate skrev 2012-05-13 20:49:45 följande:
    Jag undrar också samma sak angående OSA. Jag tror att många som egentligen kommer inte kommer att skicka in OSA. Det är många som har sagt det muntligt men det är så svårt att hålla koll på alla. Det gäller nog att ringa runt för att vara säker! Italienarna fattar inte alls detta med OSA. När min blivandes kusin gifte sig nyligen så hörde folk tydligen av sig 1 vecka före bröllopet! Jag kommer att få fnatt! Speciellt med bordsplaceringen ju. *kontrollfreak* heheh

Att alla ska anta hela tiden...Det ska ju alltid vara så som det står skrivet.och inget anat ...Om tiden går ut och vissa ännu inte ringt,får vi helt enkelt fråga dem om deras ickesvar betyder ett nej....En vecka, herregud...då lr man ju vara hur hispig som helst haha...är redan nervös haha

• sommarblommor

Kändes som om jag hade läget under kontroll men vi har inte heller lyckats fixa barnvakt till vår 3åring eller bestämt vigselmusik. De stora sakerna som kyrka, festlokal, bröllopsnatt, fotograf, frisör, smink, blommor, bröllopsklänning med tillbehör är klara. Jag håller på för fullt att göra fina framsidor till vigselprogram, festprogram och placeringskort. Namnen på placeringskorten lägger jag till senare. Tärnornas klänningar är också klara men vi letar fortfarande klänningar till brudnäbbarna som är 12, 13 och 15 år gamla. Det är så mycket detaljer att tänka på. Kommer på fler hela tiden. Har ni några tips på vad som måste göras nu? Jag är ledig i sommar eftersom jag är lärare så jag har ju lite tid. Vill ändå få så mycket som möjligt gjort eftersom jag har en känsla av att det ändå blir stressigt mot slutet.

• åsissen

Vi har också OSA den 1 Juni och väntar på svar från hälften av alla inbjudna, väntar med spänning :) vi har inte bestämt om par ska sitta tillsammans eller man ska dela på dem men är intresserad hur ni andra har tänkt göra med bordsplaceringen, vad ser ni för fördelar respektive nackdelar med vardera? Jag håller på med presenter till gästerna för tillfället, därefter ska jag börja med vigselprogram respektive festprogram. Känns som att det alltid finns något att göra när andan faller på :)

• Silme
    Millan1984 skrev 2012-05-13 21:06:44 följande:

Vilken hyffs bland era gäster hur funderar ni kring bordsplaceringen, ska ni ha sällskapet i närheten av varandra eller ska ni sära på dem?

Ja, jag blev lite förvånad faktiskt. Våra närmaste familjer osade snabbast t.o.m. Glad

Vi tänker (om det går i lokalen vi ska vara i) ha runda bord med 6 eller 8 platser. Vi särar inte på paren men de får troligtvis inte sitta bredvid varandra.
    Sen har vi några stycken par som verkligen kan det här med det sociala och liva upp stämningen, de placerar vi inte vid samma bord utan de strör vi ut lite. Glad
    Dessutom funderar vi allvarligt på att inte ha våra föräldrar vid honnörsbordet, utan våra närmaste vänner.
    Men eftersom mycket med vårt bröllop inte är enligt tradition så lär väl ingen bli direkt förvånad...   Flört
  • Rosi

Vi har readan gjort klart våran bordsplacering.. vi måste bara ta bort dem som säger nej å flytta lite... ´Men vi gjorde så att de närmaste sitter så långt upp på de tre borden, å sen fyllde vi bara på med de övriga. men vi har satt så att det är varannan tjej/kille. men blandat min och hans släkt. så alla lär känna varnadra.

• Millan1984

Vi har vissa som aldrig har träffat de flesta av gästerna, och som jag vet skulle uppskatta att få vara nära sin partner. Sen har vi vissa som är oerhört sociala som man lätt kan sära på. Vi skulle vilja ha toastmastern nära oss (så man lätt kan kommunicera) , men har fått höra "neeej neeej, han ska sitta längst bort och ha överblick mot oss".

Så, vad tycker ni? Känner att det är många man ska behaga, med allas åsikter, även fast vi vet att det är ju våran dag.

Har ni börjat fundera på psalmer??

• anne87

Vi har också OSA 1 juni och lite mer än hälften har svarat. Många tycker att de redan hade svarat eftersom de visste om bröllopet innan inbjudan och svarade "inoffeciellt" men det är ju skitsvårt att hålla ordning på. Vi har också koll på det själva, jag är också kontrollfreak.

Jag har redan gjort en preliminär bordsplacering (som inte är klar utan behöver lite finjusteringar och ändras om några skulle tacka nej). Vi har placerat par ganska nära varandra, en del längre ifrån varandra. Dels eftersom de finns de på vårt bröllopt som bara känner varandra och några är blyga osv. osv.

Bordsplaceringen är svårt! Jag har försökt lite varannan kille varannan tjej, sen vill jag ändå blanda lite så man inte bara sitter vid de man känner. och även om jag tycker om alla på vår bröllop så är ju vissa mer svårplacerade än andra :)

• Silme
    Millan1984 skrev 2012-05-14 14:31:35 följande:

Vi har vissa som aldrig har träffat de flesta av gästerna, och som jag vet skulle uppskatta att få vara nära sin partner. Sen har vi vissa som är oerhört sociala som man lätt kan sära på. Vi skulle vilja ha toastmastern nära oss (så man lätt kan kommunicera) , men har fått höra "neeej neeej, han ska sitta längst bort och ha överblick mot oss".

Så, vad tycker ni? Känner att det är många man ska behaga, med allas åsikter, även fast vi vet att det är ju våran dag.

Har ni börjat fundera på psalmer??

Tycker att det viktigaste är att försöka placera folk så att det blir en bra blandning mellan sociala/icke sociala, hans sida/min sida, osv.
    Har varit på flera bröllop där toastmastern/toastmadamen suttit  nära brudparet, just med motivationen att de kan kommunicera lättare med varandra. Vår toastmadame kommer troligen inte att sitta vid vårt bord men väl vid ett bord nära oss. Glad

Vi gifter oss borgerligt så några psalmer behöver vi inte fundera på. Glad
  • Silme

Jag skickade för övrigt in ansökan om hindersprövning och namnändring förra måndagen. I fredags fick vi intygen hem. Snabbt jobbat av en myndighet för en gångs skull! Flört
    Nu gäller det bara att komma ihåg och ta med dem på den stora dagen... Tungan ute

• lillamaa

God kväll!
    Vi ska nog gifta oss den 11 augusti. Det är inte helt spikat ännu, men det är dit vi siktar så jag undrar om jag får hänga på? Skrattande 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?