• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Mikina

Hej allihop!
    Här är inbjudningarna med utskickade och har fått en hel del svar, jättekul!
    Nu står det lite stilla i planerandet, håller på att boka bröllopsresa som vi åker på veckan efter bröllopet,
    men förutom det vet vi inte vad vi ska göra. 

När tar ni tag i saker som
    - håruppsättning (hitta frissa och göra provuppsättning)
    - blommor (välja florist)
    - prata med prästen om hur alltihop ska gå till..
    - planeringsmöte med fotograf (har bokat)

känns som att det är för tidigt för allt sånt, men det kanske det inte är? 

• Millan1984

Jag har precis börjat med inbjudningskorten. Tänkte skicka ut dem i slutet på mars. De flesta vet redan att vi ska gifta oss så vi tänkte inte skicka ut dem så tidigt.

Mikina: Hår och smink ska mina systrar göra, och frisyren har jag näst intill redan valt ut. Blombuketten har jag också bestämt mig för, och mest troligen även vilken florist jag ska vända mig till. Jag har fått höra av den kyrka vi ska gita oss i att dom ska höra av sig i april. Vi vill dock gärna ha en viss präst ochh både mamma och en bekant ska träffa denna i maj och prata med henne *hoppas hoppas*. Det där med fotografen har vi inte bestämt ännu. Har bokat, men fotografen som vi valt bor på en annan ort men fotar hemma vissa perioder så det blir kanske svårt för just oss med ett sådant möte

• zarah69

Hej
    Jag ska med gifta mig den 11 augusti 2012. Vi gifter oss i Kyrkhults kyrka som ligger i blekinge.
    Vi har fixat:
    Bokat kyrka
    Bokat lokal
    Bokat fotografen
    Bokat frisör
    Fixat maten, blir 3 rätters
    Köpt klänningen
    Köpt ringarna till oss båda
    Fått hem inbjudningarna, ska skicka dem i slutet av mars med OSA 1 juni
    Fixat kläder till min blivande och marskalkerna
    Bestämmt dekorationer och köpt en del
    Bestämmt alla blommor
    Bokat band
    Serveringspersonal är bestämd och likaså tärnorna

De va nog allt så länge :)

• Lillis82
    Mikina skrev 2012-02-29 15:59:03 följande:
    Hej allihop!
    Här är inbjudningarna med utskickade och har fått en hel del svar, jättekul!
    Nu står det lite stilla i planerandet, håller på att boka bröllopsresa som vi åker på veckan efter bröllopet,
    men förutom det vet vi inte vad vi ska göra. 

När tar ni tag i saker som
    - håruppsättning (hitta frissa och göra provuppsättning)
    - blommor (välja florist)
    - prata med prästen om hur alltihop ska gå till..
    - planeringsmöte med fotograf (har bokat)

känns som att det är för tidigt för allt sånt, men det kanske det inte är? 
    Vi skall inte ha någon frisör utan vi kommer hjälpa varandra så just nu har jag bara börjat kolla på frisyrer på nätet som jag och min made of honor kommer att testa lite då och då för att få till det. . 

Blommor tar jag när det kommer närmare.. vet vad vi skall ha så kommer mest bara kolla priserna i de olika butikerna någon två månader innan typ. .

Vi skall prata med präst nu i mars då det är först då vi kunde göra det pga av deras semesterscheman.

Fotograf skall vi prata med nu i mars också ( Det är en vän som skall fotogradera oss så han vill vara ute i god tid så han kan planera lite också )

Jag har gärna så mycket som möjligt klart så långt i förväg som möjligt så är det bara att dubbelkolla sen.. Annars skulle jag nog få panik.. =) 
  • durrasflikka

Då vi har svårt att hitta låtar som vi båda vill ha som solosång, så lutar det mot att min m2b ska skriva en egen låt som vi sedan ber solisten att framföra. =) Skriver han en helt ny så vill jag inte läsa/höra texten i förväg, annars har han en låt som skulle kunna passa med små ändringar MEN den skrevs långt innan vi blev ett par, dock inte till någon eller med någon annan i tanken.
    Hoppas att han vill skriva en ny som verkligen blir vår låt. =)

• Rosi

MMM tiden rinne iväg. och jag börjar bli smått nervös att jag inte kommer att hinnan med allt jag har planerat att göra.

durrasflikka skrev 2012-03-12 17:18:59 följande:

Om 5 månader så är vi alla gifta. =)

• Rosi

Jag kan bara få in en bild i taget.. =) men här är min vigselring.. =)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?