• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • durrasflikka
    Millan1984 skrev 2012-01-01 15:58:01 följande:
    Jag hittade ett par skor hemma hos mamma och pappa som öegat gömda, som jag använt för ett par år sedan. Snacka om tur, för det lutar då att jag kanske kommer använda de. 8 cm klack och som är lite bredare vilket gör att den blir skönare att gå i.

Jag har precis börjat med en weddingannouncer sida, är det någon av er som tänkt göra en sån?? den sidan kommer vara med i inbjudningskorten som gästerna får, så att dom får veta all nödvändig information därifrån.

Gott nytt år på er allihop, hoppas ni hade en bra afton
    Vi har gjort en hemsida med info. Adressen till den kommer stå med i vår inbjudan. =)
  • Lillis82

Hej på er,

Vi skall också gifta oss den 11/8-2012..

Vi har dock inte kommit så långt än.. 

Bokat kyrka & lokal sen har jag det mesta i huvudet när det kommer till dekoration. Vi skall ha det ganska simpelt med rött och vitt som tema.

Har alla ni andra köpt era klänningar än??

• Linnch
    Lillis82 skrev 2012-01-02 21:06:41 följande:
    Hej på er,

Bokat kyrka & lokal sen har jag det mesta i huvudet när det kommer till dekoration. Vi skall ha det ganska simpelt med rött och vitt som tema.

Vi ligger ungefär som er i planering, kyrka och lokal bokade och övrigt är mer i tankestadiet än Glad Har varit och provat klänningar en gång, men det lutar åt att det blir en kinaklänning för mig, har dock inte kommit så långt som till att beställa än....
  • Millan1984
    Hej på er,

Hej & grattis. Vi har kyrkan bokad, lokal bokad, fotografen prel bokad. Dekorationen köpt. syrrorna gör smink + hår, kusinen ska sjunga i kyrkan. sambons bror är toastmaster. Vitt,grönt & rosa blir färgerna, klänningen är köpt. Ringen har jag sett ut, och nu pysslar jag med en hemsida. Inbjudningskorten ska jag snart börja med. Måste bara köpa lite saker.

hotell, trubadur, maten, hjälpredor, fordon är något som vi inte fixat ännu.hmmm, undrar vad man mer missat??

• Lillis82
    Linnch skrev 2012-01-02 22:11:29 följande:
    Vi ligger ungefär som er i planering, kyrka och lokal bokade och övrigt är mer i tankestadiet än Glad Har varit och provat klänningar en gång, men det lutar åt att det blir en kinaklänning för mig, har dock inte kommit så långt som till att beställa än....
    Va skönt att höra Glad skall testa klänningar i helgen, men har hittat en på DHgate som jag totalt älskar (min bild) så vill försöka hitta en liknande annars blir det den. . men vill ju helst komma i lite bättre form innan jag beställer så måtten blir så bra som möjligt Flört Någon som beställt från DHgate innan och har lite tips?

Skall hålla koll på den här tråden då det känns som vi kanske kan hjälpa varandra i när det är dags att ta tag i de olika sakerna så man inte missar något väsentligt.. 

Många av sakerna löser sig automatiskt känns det som, men det kanske blir mer panikartat när det bara är någon månad kvar. När det gäller firsör och smik så skall jag ta hjälp av mina syskon samt att vi har en konditor i syskonskaran så tårtan blir fixad där, vi har även musiker till vänner så min m2b står för det och toasmastern är redan utsedd, jag jobbar på ett spahotell så natten är klar också..

Det som jag tänkte börja med nu är inbjudningarna som skall ut i mars är tanken. Samt att jag pillar med festhäftet lite varje vecka då jag är lite av en perfektionist när det gäller sånt.. Sen skall jag prata med min barndomspastor och se om han finns tillgänglig för vår vigsel då min m2b inte har några speciella önskemål när det gäller sånt.. 

Är väldigt intresserad av att höra om era planer och när ni tar tag i de olika delarna Glad

• Rosi
    Hej på er,

Jag har köpt min klännning. Köpte den på en butik i Degerfors... =) Där kommer den att hänga tills några dagar innan.. Har katter hemma så jag vill inte att den ska bli förstörd.

Men annars har jag gjort detta.
    Bokat lokal
    Bokat präst ( vi ska gifta oss ute)
    Köpt klänningar till Tärnorna.
    Min syster ska sjunga under själva bröllopet
    Ett liveband till kvällen.
    köpt halsband, Tiara
    Fick ett Blått strumpeband i julklapp.. =)
    Köpt Stolsöverdag
    servetter
    Pysslat lite med ljuslyktor, program
    Och nu håller jag på att skriva ner alla adresser på kuvert. Skriver inte så snyggt i vanliga fall så det tar lite tid. =)
    Sen är det  mycket jag glömt att skriva.
  • MizzÅ

Hej!
    Vi gifter oss 11 augusti 2012 i Karlstad. 

• Rosi
    MizzÅ skrev 2012-01-09 10:12:26 följande:
    Hej!
    Vi gifter oss 11 augusti 2012 i Karlstad. 
    Hej!!
    Vart i karlstad ska du gifta dig?
  • MizzÅ

Vi gifter oss i Domkyrkan och har festen hos Claessons på Karolinen.

• KakanMackan

Hej hej!

Vi ska också gifta oss den 11/8. Bröllopet blir i Uddevalla i en liten mysig kyrka Glad
    Mycket är fixat men också MYCKET kvar. Herregud! Blir man nånsin helt klar tro?!

Detta klart:
    Bokat kyrka
    Bokat lokal
    Bokat catering
    Bokat frisör
    Fixat sminkös
    Gästlista klar
    Köpt klänning
    Fixat mannens kostym
    Köpt lille sonens kläder (näbb)
    Klar med inbjudningskorten
    Kollat ring
    Bestämt bukett
    Bartender

Kvar:
    Käder till tärna
    Kläder och skor till dottern (näbb)
    Skor till mig, mannen, sonen, dottern (sonen svarta Converse)
    Slipsar till m2b och bestman
    Kolla ut o fixa dekorationer till dukningen
    Besämma låtar i kyrkan och festen (Solosång i Kyrkan typ klar)
    Transport
    Mysig låda till m2b som han ska få på morgonen...

Har säkert glömt massor Flört

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?