• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • LitenSandra

Jag kommer också att gifta mig 11/8 2012. Jag och min M2B gifter oss i Bollnäs Kyrka kl 15.00
    Vi har hittills bokat
    Kyrka
    Lokal
    Mat
    Frisör och smink 
    Gästlistan är klar (blir ca 40 gäster)
    Mina skor är inköpta
    Såpbubblor i vita hjärtformade förpackningar är köpta

Vi kommer göra inbjudningskorten själva och i samma stil även kyrkoprogram och festhäfte
    Har beställt lite dekorationer till dukningen som kommer att gå i vitt och grönt.
    Kommer göra stolsöverdrag med Knoppa lakan 
    Har sett ut en ring som jag vill ha

Har inte provat klänning ännu, men ska göra det under januari
    Min M2b kommer att beställa Frockcoat, väst och kravatt
    Har inte bokat tid för naglar ännu...
    Har inte bestämt blommor

Hm, har jag glömt något? Kul att vi verkar vara många som gifter oss 11/8! 

• Rosi
    MizzÅ skrev 2012-01-09 12:41:04 följande:
    Vi gifter oss i Domkyrkan och har festen hos Claessons på Karolinen.
    Många som gifter sig där.. Jätte fin kyrka. =)
    Själv så gifter vi oss utomhus på Kils hembygdsgård. kommer även ha festen på samma ställe.
  • Rosi

Hade lite tråkigt förut så jag gjorde mig en provdukning!

Programen/namnskylten ska inte vara i grön färg sen, hade ingen annan färg hemma.
    Sen så tror jag att vi ska ha röda nejlikor i bollarna.  så den rosa blomman är bara ett expempel.

sen så ska vi försöka få tag på röda vatten pärlor men det är inte det lättaste.

Men vad tycker ni om min dukning?
  • durrasflikka
    Rosi skrev 2012-01-09 14:57:27 följande:

Hade lite tråkigt förut så jag gjorde mig en provdukning!

Programen/namnskylten ska inte vara i grön färg sen, hade ingen annan färg hemma.
    Sen så tror jag att vi ska ha röda nejlikor i bollarna. så den rosa blomman är bara ett expempel.

sen så ska vi försöka få tag på röda vatten pärlor men det är inte det lättaste.

Men vad tycker ni om min dukning?
    Menar du vattenkristaller? Isf finns det på tradera och säkert på ebay. =)
  • Lillis82

Hej på er,

Idag var jag ute och kollade på klänning med min mamma och syster, vilket slutade i att jag köpte en också.. wohooo Glad det var inte direkt planerat då jag tänkt titta en första gång för att se vad jag gillar.. men det sade bara klick mellan mig och klänningen Glad Se bilden nedan.. fast på min klänning är det ett längre släp..

passade även på att inhandla allt material för inbjudningarna så nu skall sambon och jag sätta oss med den i februari så de kommer ut i mars.. 

Nu känns det som jag kommit i fas lite bättre.. tackar alla här inne då jag annars hade väntat med klänningen om jag inte sett att alla andra kollat upp det redan.. 

• lyckaa

Vi gifter oss också den 11/8 Vi har en  så länge bara bokat lokal och kyrka. Näst på tur är väll inbjudningarna som vi  har tänkt skicka i mars. Sedan blir det nog lite pynt och dekoration. Hade tänkt vinrött och guld/brunt som färgtema...

• Millan1984

Lillis82: vad kul att du hittat klänningen skönt att kunna bocka av saker eftersom :)

Idag fick jag veta att hon som ska hjälpa oss med maten även har fixat linnedukar gratis snacka om skönt att slippa den kostnaden

Tror jag har frågat, men jag gör det igen. Var köper ni pappret till festhäftet??

• Millan1984

Lite mer uppdatering, mamma sa att hon kunde betala för musiken så det tror jag nog att vi kan gå med på och
    jag fyndade en bröllopsväska för 39 :- för ett par dagar sen

• Karolin

Vi gifter oss också 11/8 i år, 1½ år efter min fästman fria Glad

Har ni börjat göra program än? Någon som vill lägga upp en bild på sitt Oskyldig

• durrasflikka

Idag kom våra superfina inbjudningskort. =) Men vi var så ivriga så vi glömde fota dem innan vi la ner dem i kuverten och slickade igen dem. =S
    Får låna mamma och pappas sen så ni får se hur de blev. =)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?