• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • CorneliaApplehoff
    Millan1984 skrev 2011-09-28 21:35:31 följande:

Nä, det finns ju sååå mycket att välja mellan. Vet dock att buketten ska vara vit/rosa/lime. So far so good :p
    Ringen har jag kikat ut och klänningen är klar. Hår/make ska mina systrar göra. Festlokalen är bokad,måste dock ringa och dubbelkolla någongång i vinter. Kyrkan är bokad och festhäftet håller jag på med :p Så nu är det småsaker som dekoration och inbjudningskort man får hålla på med så man är sysselsatt (inbjudningskorten ska jag göra själv efter nyår, men det skadar ju inte att kolla runt redan nu)....

Vad har du i ditt festhäfte? Sitter och söker lite inspiration för att hålla det glatt :)I
  • Millan1984
    CorneliaApplehoff skrev 2011-09-30 12:31:58 följande:
    Vad har du i ditt festhäfte? Sitter och söker lite inspiration för att hålla det glatt :)I
    meny,välkomstext,ordningsregler,barncitat/ samtalsämnen,sånger,tv tablå, en rolig sak som blir en överraskning för gästerna, nykterhetskontroll/fakta om gästerna,frågor till brud/brudgum, möhippa/svensexa, bröllopsbingo, gästpresentation, och på sista sidan ska vi skriva att vi gärna vill att dom fotar så mycket dom orkar, och att dom ska få en cd skiva med hem att skicka bilder på till oss, påminna om att skriva i gästboken och transportförslag hem. Typ !!
  • anne87

Vi ska också gifta oss 11/8- 2012, har bokat lokal än så länge och bestämt att det ska bli borgerligt. Jag vill planera massor, min blivande tycker "det är ju lång tid kvar, vi hinner....". Har dock börjat fundera kring färgtema och gästlista och budget är väl klara även om det säkert kan ändras lite under resans gång.

Hur långt har alla kommit? :)

• Millan1984
    anne87 skrev 2011-10-04 11:56:12 följande:
    Vi ska också gifta oss 11/8- 2012, har bokat lokal än så länge och bestämt att det ska bli borgerligt. Jag vill planera massor, min blivande tycker "det är ju lång tid kvar, vi hinner....". Har dock börjat fundera kring färgtema och gästlista och budget är väl klara även om det säkert kan ändras lite under resans gång.

Oj jag började redan fundera i juli :p så enligt mig är det inte föt tidigt att börja nu :p

Vi har stått stilla nu ett tag, men vi har gjort följande:

- Hår & smink ska mina systrar hjälpa mig med

-toastmaster är sambons bror

- färgtemat blir vitt,grönt & rosa

- maten blir buffé och den ska en bekant hjälpa oss med

-kyrkan är bokad

-feslokal bokad

- klänning + slöja köpt

- lite pyssel är inhandlat

- fotografen är prel. bokad

- festhäftets innehåll är klart, men inte färdig då det jäklas och det skrivs ju ut när det närmar sig

- har t.o.m böjat planera priserna för tipsrundan (som jag redan funderat ut frågor)

- alkoholen håller vi på och smakar oss fram (ja mest sambon då)...

hmmm...tror det är allt för tillfället :p

• CorneliaApplehoff

Vi har bokat lokal, vigselförättare, skrivit inbjudningarna (då vi flyttat fram dagen lite av diverse anl)
    bestämt färgtema, vitt & vinrött (då sambon valde rött)
    bokat fotograf, sminkös, hårstylist.
    Bestämt toastmaster/madame
    Bestman, tärna och brudnäbb är utsedda.
    Mat är bestämt till stordel likaså tårtorna (görs ju själv)

Sitter och försöker få fram ett festhäfte som det går sådär med
    Kollar på klänningar
    Och har bestämt för dekoration som ska inhandlas och pysslas klart...
    Skrattande
  • durrasflikka

Min sambo ville inte börja planera förrän det var ett år kvar så nu är han lite mer engagerad.
    Vi har:
    Bokat kyrka
    Bokat lokal
    Bestämt och frågat toastmaster och madame
    Bestämt och frågat tärnor och en marshalk (ska fråga den andra)
    Köpt ringar
    Köpt stolsrosetter
    Köpt dekorationsdiamanter
    Bestämt florist
    Bokat fotograf
    Bestämt färgtema
    Bestämt inbjudningskort
    Bestämt klänning (dock inte beställd)
    Köpt tiara
    Köpt cake topper

Nästan bestämt:
    Tärnornas klänningar
    M2b kläder

• anne87

Oj vad alla verkar ha kommit långt. Glömde skriva att menyn är klar och musiken på gång. Toastmastern är även tillfrågad. Sen har jag kommit långt i tankarna hur jag vill att det ska vara och även kollat med min blivande vad han vill. Vi har två klänningar (en från hans sida och en på min) ska kolla på en i helgen. Har dock sagt att jag vill trivas i klänningen så har inte sagt ja till någon av dem. Har bockat av en del saker på checklistan iaf:)

• Rosi

Jag vill skicka iväg våra inbjudnings kort.. men det är ju lite för långt innan... tråkigt nog... så man får vänta tills jan eller feb.
    Korten ligger ju i skåpet och bara väntar på att få skrivas i skåpet med alla andra saker vi har köpt.

Får sätta mig och skriva julkort ist´, så jag har något att göra.

• Hanna05

Jag vill också skicka ivä inbjudningskorten! :P Men man får nog vänta till efter jul ... :)

Vilken av dessa klänningar tycker ni är finast? :)

• Millan1984
    Hanna05: Jag tycker 1an eller 2an
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?