• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Hanna05

Åh, nu har jag beställt hem en massa prylar till bröllopsdagen!! :D:D Längtar tills paketet kommer. hihi.

Beställde hem
    Bröllopsbubblor
    Lite sidenband
    Ettikettark
    PussKlockor
    Placeringskorten
    Självhäftande ettikettark till vinflaskor vi ska ge bort
    Askar till gästerna

:D

• CorneliaApplehoff
    Hanna05 skrev 2011-09-21 08:05:26 följande:
    Åh, nu har jag beställt hem en massa prylar till bröllopsdagen!! :D:D Längtar tills paketet kommer. hihi.

Beställde hem
    Bröllopsbubblor
    Lite sidenband
    Ettikettark
    PussKlockor
    Placeringskorten
    Självhäftande ettikettark till vinflaskor vi ska ge bort
    Askar till gästerna

:D
    Varifrån om jag får fråga? :)
  • Millan1984
    CorneliaApplehoff skrev 2011-09-20 23:35:02 följande:
    Jag har tänkt att utnyttja en enkel skrivare/kopiator och lite snyggare papper. Sen för att göra dem lite snyggare ska jag lägga till ett sidenband på framsidan i vinrött.. Det är iaf där min tanke är just nu. Vi har 45 gäster och jag har tänkt göra ca 55 kopior (A5 format)

Tänkte att kanske 120 grams papper borde funka för feesthäften, men ska man ta något tjockare för Vigselhäftet, då det bara kommer bli ett blad??

Hanna05 kul att få bröllopsshoppa litegrann

Vi tänkte ha såna där etiketter som placeringskort som vi knyter med limegröna snören runt servetterna

• CorneliaApplehoff
    Millan1984 skrev 2011-09-22 15:39:51 följande:

Tänkte att kanske 120 grams papper borde funka för feesthäften, men ska man ta något tjockare för Vigselhäftet, då det bara kommer bli ett blad??

Det låter bra.. Tror jag tar standard (vad det nu än är för g) eftersom det är en del som lär bli förstörda direkt.. Lägger krutet på inbjudan istället.. Vi kommer inte ha ett vigselhäfte då vi gifter oss borgligt... :)
  • Fästis

Nu hoppar jag också in i  den här tråden!

Den 11/8 blir det för vår del också.
    Förresten, var det nån särskild anledning till att ni kör just denna dag eller var det mest  att det föll sig så?

Vi har hunnit såhär långt:
    Bokat kyrka & vigselförrättare (vi hade en speciell favorit som bor och jobbar på annan ort)
    Bokat festlokal (dyrt som skrutt men oj vad jag tror att det kommer att bli bra!)
    Bokat catering
    Så gott som bråkat färdigt med gästlistan (Vilken pärs!)
    Bestämt toastmasters
    Bestämt tärna och bestman
    Insåg att vi omedvetet spånat fram ett färgtema - vitt, rött, svart och notpapper.
    Börjat titta på brudklänning men det är ju rena djungeln!

Och smygshoppat lite band och papper och kinapinnar (vi ska ha sushi som förrätt) på ebay - sjukt bra sida alltså!

• Sandra380

Vi ska också gifta oss 11/8-2012 är det tänkt. Vi har inte spikat det ordentligt än men är i full färd med planering ändå :) Grattis till alla er, blivande brudar :) Får jag fråga, hur många av er har bestämt vilken klänning ni ska ha? (om någon av er nu har bestämt) :)

• Rosi
    Sandra380 skrev 2011-09-25 11:21:25 följande:
    Vi ska också gifta oss 11/8-2012 är det tänkt. Vi har inte spikat det ordentligt än men är i full färd med planering ändå :) Grattis till alla er, blivande brudar :) Får jag fråga, hur många av er har bestämt vilken klänning ni ska ha? (om någon av er nu har bestämt) :)
    Jag har redan bestämt min klänning... =) Hur går det för dig?
  • durrasflikka
    Sandra380 skrev 2011-09-25 11:21:25 följande:
    Jag har bestämmt min men inte köpt den då jag ska gå ner mer i vikt. Men jag kan inte testa just den så ska testa andra i vinter och kolla vad jag tycker om om släpläng, material m.m.
  • Sandra380

Ok, vad roligt. Får man fråga vad det är för klänningar? Jag har hittat den jag vill ha men det visade sig vara en ganska kostsam sådan. Har bara till årsskiftet på mig att beställa den från någon av de brudbutiker jag besökt då den utgår ur sortimentet efter nyår. Vet inte alls hur jag ska hinna spara ihop eller gå ner de kilon som behövs innan den "försvinner". Hehe

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?