• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • durrasflikka
    Millan1984 skrev 2011-09-06 13:55:37 följande:
    Vi har en preliminär budget på 70.000-80.000 tusen kronor. men hoppas naturligtvis att det blir billigare än så. Vågar dock inte skriva en budget ännu då vi inte vet vad allt kommer att kosta. Ringen blir dyr men då har man sparat in det på festlokalen. Vi ska önska oss presentkort på Dressman till den blivande i jul osv, så då blir det förhoppningsvis lite billigare. Men vi sparar på för fullt och sparar ca 5.000- 8.000 kr/månad. Än så länge har vi handlat för under 1000-lappen. Vi har "tillgång" till sminkös,frisör & solist i släkten men dom kommer givetvis att få något för besväret.
    Självklart så ska de få betalt då ALLA är egenföretagare. Har även en frisör i m2bs släkt, som jag säkert kan använda om jag vill, men hon är min ena tärna (även toastmadame) så vill helst inte "använda" henne till det också.
  • Millan1984
    hermelinus skrev 2011-09-06 17:21:53 följande:

Hej! Vi ska också gifta oss den 11 aug nästa år! Det blir lite drygt två år efter min sambo friade. Vi har bokat kyrka och festlokal, köpt klänningen, skor och dukar, gjort gästlistan, bestämt tärna och tema (lila/vitt).. Varken jag eller min sambo brukar vara ute i så god tid så det känns bra, än så länge;)

Ni har gjort ganska mycket då Vi har hunnit med en del och vi började planera på riktigt för en månad sen och många som vi känner tycker att vi är ute i väldigt god tid, men så är jag

• Millan1984
    durrasflikka skrev 2011-09-06 21:22:35 följande:
    Självklart så ska de få betalt då ALLA är egenföretagare. Har även en frisör i m2bs släkt, som jag säkert kan använda om jag vill, men hon är min ena tärna (även toastmadame) så vill helst inte "använda" henne till det också.
    Ja visst fpr man lite dåligt samvete och vill inte vara till för mycket besvär :p hon som ska göra maten är även bjuden på bröllopet och festen. Vi funderar på om hon kanske ska få göra tårtan också, men bara om det är OK för henne
  • Rosi
    Hanna05 skrev 2011-09-06 07:14:21 följande:
    Klänningen var riktigt fin! Ska själv och pröva nu i slutet på september... är lite nervös :P

Vi har en budget på 40 000, och känns väldigt långt borta för vi har inte hunnit spara mkt än! :S
    Tack.. =)
  • september87

Hej Hej!

Vi gifter oss oxå den 11/8-12 =)
    Har bara bokat kyrka å lokal än så länge...gjort gästlista å budget. håller just nu spåna på inbjudningskort, tänkte skicka ut tidigt till dom som inte bor i sverige!

Ni kanske har tips på hur man ska få bröllopet att se lyxigt ut fast för en billig peng, hoppas ni förstår vad jag menar ;)

Vad ska ni ha för blommor (som dekoration å bukett)
    Kommer nån av er ha trubadur/band eller ska ni köra på sportify?

• durrasflikka
    september87 skrev 2011-09-13 15:48:33 följande:
    Hej Hej!

Har bara bokat kyrka å lokal än så länge...gjort gästlista å budget. håller just nu spåna på inbjudningskort, tänkte skicka ut tidigt till dom som inte bor i sverige!

Ni kanske har tips på hur man ska få bröllopet att se lyxigt ut fast för en billig peng, hoppas ni förstår vad jag menar ;)

Ett tips (om du inte redan varit där) är att du går in på www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3823476.html där är mycket tips om budget saker m.m.
  • Millan1984
    september87 skrev 2011-09-13 15:48:33 följande:
    Hej Hej!

vår budget kommer nog hamna mellan 70.000-80.000 kr, men vi hoppas ju naturligtvis att det kommer bli billigare. Men vi försöker fynda så gott det går. Har köpt pysselböcker för 1 kr/st till barnen (de som sett den tror att de kostar minst 20 kr), sen har vi köpt organzapåsar här från en på Köp & sälj för 1,50 kr/st. Sen hittade jag en liten sak som ska vara pris för en tipsrunda vi kommer ha, en strandradio för 8 kr. Så lite småfynd har man gjort. Kommer ha festen i min gamla skolas matsal, där får vi betala 800 kr för mycket utrymme, men sen kommer min ring gå på ca 12.500 kr, mat och dryck är också en kostnad som kommer att vara hög.

Men ha buffé som ni gör själv (alt låter nån ni känner göra), då kan man hålla ner kostnaderna, ta in naturen bland dekorationerna, ta hjälp av bekanta för hår/smink/sång. Vi kommer nog ha trubadur och spotify. När det gäller bukett, välj blommor som det är säsong på så kan man hålla ner kostnaderna. Pioner finns tex inte i augusti utan då måste de beställas och då blir kostnaderna högre. Rosor vid alla hjärtans dag kostar ju mer än under resten av året etc.

Min brudbukett ska nog ha vita & rosa rosor med grön daggkåpa (så känner jag för nu), kommer troligen köpa glasen GODIS på IKEA att ha som vaser, där det ska vara 3 rosor i varje glas på borden. Sen blir det nog murgröna som man klipper i längder att ha på borden.

Finns ju en massa saker på IKEA som man kan fynda då det gäller dekorationer. Vi ska köpa Joker ljusfat och ha blockljus. Ljus är något som går åt här hemma så det som bli kvar av ljusen kommer vi använda upp tids nog. Och då kan man sälja vidare ljusfaten till någon annan som behöver dem

Vissa saker kommer vi komma väldigt billigt undan och andra saker drar iväg. Men vi har räknat lite mer för att kunna täcka oväntade kostnader.

Kolla blocket, köp & sälj här, tradera osv

Hmmm undrar om jag glömt något?

• Silme

Hej!
    Kastar mig in här trots att vi inte har något klart alls. Jag har iaf tänkt att vi ska gifta oss 11/8, dagen efter firar vi 8 år tillsammans så jag tyckte det passade bra. Glad
    Jag har hittat platsen med stort P när det gäller vigsel och fest (det blir på samma, ska gifta oss borgerligt) men sambon är än så länge inte riktigt med på tåget...
    Jag å andra sidan börjar få lite panik, tänk om några hinner före oss och bokar... Obestämd

2012-08-11?
  • september87
    Millan1984 skrev 2011-09-13 16:28:59 följande:

vår budget kommer nog hamna mellan 70.000-80.000 kr, men vi hoppas ju naturligtvis att det kommer bli billigare. Men vi försöker fynda så gott det går. Har köpt pysselböcker för 1 kr/st till barnen (de som sett den tror att de kostar minst 20 kr), sen har vi köpt organzapåsar här från en på Köp & sälj för 1,50 kr/st. Sen hittade jag en liten sak som ska vara pris för en tipsrunda vi kommer ha, en strandradio för 8 kr. Så lite småfynd har man gjort. Kommer ha festen i min gamla skolas matsal, där får vi betala 800 kr för mycket utrymme, men sen kommer min ring gå på ca 12.500 kr, mat och dryck är också en kostnad som kommer att vara hög.

Men ha buffé som ni gör själv (alt låter nån ni känner göra), då kan man hålla ner kostnaderna, ta in naturen bland dekorationerna, ta hjälp av bekanta för hår/smink/sång. Vi kommer nog ha trubadur och spotify. När det gäller bukett, välj blommor som det är säsong på så kan man hålla ner kostnaderna. Pioner finns tex inte i augusti utan då måste de beställas och då blir kostnaderna högre. Rosor vid alla hjärtans dag kostar ju mer än under resten av året etc.

Min brudbukett ska nog ha vita & rosa rosor med grön daggkåpa (så känner jag för nu), kommer troligen köpa glasen GODIS på IKEA att ha som vaser, där det ska vara 3 rosor i varje glas på borden. Sen blir det nog murgröna som man klipper i längder att ha på borden.

Finns ju en massa saker på IKEA som man kan fynda då det gäller dekorationer. Vi ska köpa Joker ljusfat och ha blockljus. Ljus är något som går åt här hemma så det som bli kvar av ljusen kommer vi använda upp tids nog. Och då kan man sälja vidare ljusfaten till någon annan som behöver dem

Vissa saker kommer vi komma väldigt billigt undan och andra saker drar iväg. Men vi har räknat lite mer för att kunna täcka oväntade kostnader.

Kolla blocket, köp & sälj här, tradera osv

Hmmm undrar om jag glömt något?

Just maten ska vi nog lyxa till de me catering ;) vill inte belasta mina nära å kära för mycket me å laga mat (för själv e jag urusel på matlagning) vad finns de i naturen som man kan ta in...eller vad tänkte du på? i blomväg är de ju inte så mycke som blomstrar ute i de vilda i aug. ...
    Jag har faktiskt den turen att ha bekanta som både e fotograf å frisör =D
    Hur många har ni bjudit?
    vi kommer nog ha ca 60-70 gäster å budgeten kommer landa på 50-60 000:- gärna mindre om vi har tur ;)

Hur kommer ni göra med bröllopsresa, ta de direkt efter, vänta eller ingen alls?
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?