september87 skrev 2011-09-13 15:48:33 följande:
Hej Hej!
Vi gifter oss oxå den 11/8-12 =)
Har bara bokat kyrka å lokal än så länge...gjort gästlista å budget. håller just nu spåna på inbjudningskort, tänkte skicka ut tidigt till dom som inte bor i sverige!
Ni kanske har tips på hur man ska få bröllopet att se lyxigt ut fast för en billig peng, hoppas ni förstår vad jag menar ;)
Vad ska ni ha för blommor (som dekoration å bukett)
Kommer nån av er ha trubadur/band eller ska ni köra på sportify?
vår budget kommer nog hamna mellan 70.000-80.000 kr, men vi hoppas ju naturligtvis att det kommer bli billigare. Men vi försöker fynda så gott det går. Har köpt pysselböcker för 1 kr/st till barnen (de som sett den tror att de kostar minst 20 kr), sen har vi köpt organzapåsar här från en på Köp & sälj för 1,50 kr/st. Sen hittade jag en liten sak som ska vara pris för en tipsrunda vi kommer ha, en strandradio för 8 kr. Så lite småfynd har man gjort. Kommer ha festen i min gamla skolas matsal, där får vi betala 800 kr för mycket utrymme, men sen kommer min ring gå på ca 12.500 kr, mat och dryck är också en kostnad som kommer att vara hög.
Men ha buffé som ni gör själv (alt låter nån ni känner göra), då kan man hålla ner kostnaderna, ta in naturen bland dekorationerna, ta hjälp av bekanta för hår/smink/sång. Vi kommer nog ha trubadur och spotify. När det gäller bukett, välj blommor som det är säsong på så kan man hålla ner kostnaderna. Pioner finns tex inte i augusti utan då måste de beställas och då blir kostnaderna högre. Rosor vid alla hjärtans dag kostar ju mer än under resten av året etc.
Min brudbukett ska nog ha vita & rosa rosor med grön daggkåpa (så känner jag för nu), kommer troligen köpa glasen GODIS på IKEA att ha som vaser, där det ska vara 3 rosor i varje glas på borden. Sen blir det nog murgröna som man klipper i längder att ha på borden.
Finns ju en massa saker på IKEA som man kan fynda då det gäller dekorationer. Vi ska köpa Joker ljusfat och ha blockljus. Ljus är något som går åt här hemma så det som bli kvar av ljusen kommer vi använda upp tids nog. Och då kan man sälja vidare ljusfaten till någon annan som behöver dem 
Vissa saker kommer vi komma väldigt billigt undan och andra saker drar iväg. Men vi har räknat lite mer för att kunna täcka oväntade kostnader.
Kolla blocket, köp & sälj här, tradera osv
Hmmm undrar om jag glömt något?