• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Rosi

Gud vad tiden går fort... Det är bara 8 månader kvar tills vi ska gifa oss... Så i Januari skickar vi ut alla inbjudningar. =)

Sen har vi kommit fram till ett sett att dra ner på kostnaderna på mannes klädsel. Han är ju en Fyrir inom militären. Så då kan man få låna militärens kostym gratis.. =) så både min sambo och hans morfar kommer låna en, (hans morfar kommer lämna över mig) Sen kommer även hans far att ta på sig en kostym som de har inom häktet.... =) Kommer vara många som är fint uppklädda på våran dag!! =)

• Millan1984
    Rosi skrev 2011-12-03 20:45:53 följande:
    Gud vad tiden går fort... Det är bara 8 månader kvar tills vi ska gifa oss... Så i Januari skickar vi ut alla inbjudningar. =)

Sen har vi kommit fram till ett sett att dra ner på kostnaderna på mannes klädsel. Han är ju en Fyrir inom militären. Så då kan man få låna militärens kostym gratis.. =) så både min sambo och hans morfar kommer låna en, (hans morfar kommer lämna över mig) Sen kommer även hans far att ta på sig en kostym som de har inom häktet.... =) Kommer vara många som är fint uppklädda på våran dag!! =)

Ja nyss var det 380 dagar när vi började räkna ner :p har nte haft någon panik ännnu, men den lär dyka upp så småningom hehe. Åh vad smart, och vad stiligt det kommer att bli

Har ni andra några fler tips på hur man kan komma undan lite billigare så vore det kanon. Har redan handlat priserna vid tipsrundan, och dekorationerna kommer mestadels bestå av IKEAs sortiment.Har som jag tidigare nämnt fyndat billiga saker till de minsta som dom kan få pyssla med om dom blir uttråkade

• Mikina

Jag tänkte tanken att skicka nu till jul men så slog mig tanken att tänk om inbjudningarna kommer bort bland alla julkort.. och då valde vi att vänta tills julhetsen är över.
    annars är det ju jättekul att få bröllopsinbjudan som julkort! :D

• Mikina

När sätter ni OSA allihop?
    Vi tänkte faktiskt sätta ett ganska tidigt o.s.a, redan under våren någon gång, både för att det vore skönt att veta hur många vi blir för att kunna förbereda mer så tidigt som möjligt.
    Sen känner vi lite att efter ett par månader borde väl folk ha bestämt sig om de tänker komma eller inte.
    Om det är semestern det krockar med så vet man ofta det i mitten/slutet på våren,
    och i övrigt så är ju bröllopet en helg så de flesta borde kunna veta om de kommer ifrån eller inte ganska tidigt.
    Om någon väntar med att svara utifall "några andra planer skulle dyka upp" som är viktigare än bröllopet så behöver de faktiskt inte komma, men jag har svårt att tro att så skulle vara fallet bland våra vänner.

Så i mars- april tror jag osa blir. kanske ovanligt tidigt men så vill vi ha det!
    hur resonerar ni andra?

• Rosi
    Mikina skrev 2011-12-17 17:47:01 följande:
    När sätter ni OSA allihop?
    Vi tänkte faktiskt sätta ett ganska tidigt o.s.a, redan under våren någon gång, både för att det vore skönt att veta hur många vi blir för att kunna förbereda mer så tidigt som möjligt.
    Sen känner vi lite att efter ett par månader borde väl folk ha bestämt sig om de tänker komma eller inte.
    Om det är semestern det krockar med så vet man ofta det i mitten/slutet på våren,
    och i övrigt så är ju bröllopet en helg så de flesta borde kunna veta om de kommer ifrån eller inte ganska tidigt.
    Om någon väntar med att svara utifall "några andra planer skulle dyka upp" som är viktigare än bröllopet så behöver de faktiskt inte komma, men jag har svårt att tro att så skulle vara fallet bland våra vänner.

Så i mars- april tror jag osa blir. kanske ovanligt tidigt men så vill vi ha det!
    hur resonerar ni andra?
    Vi satt datumet den 1/6. Så vi skickar det nästa månad.. =)
  • Millan1984

Mikina: Vi funderar på att skicka inbjudningarna i slutet på mars och sätta OSA i slutet på maj. Gör ni era inbjudningar eller beställer ni dem färdiga?? Vi kommer att göra de själva, har köpt korten + kuvert, och ska försöka knåpa ihop texten och köpa lite pyssel för att göra kortena lite roligare...

• Mikina

Vi gör korten själva. har gjort en prototyp och så ska vi sätta oss efter nyår (efter terminstentor) och göra alla korten och skickar ut när vi är klara.
    Ska bli jättekul att sätta ihop dom och se alla färdiga :)

• Millan1984

Vad har ni kvar att göra förresten? Ska försöka sätta mig ner och skriva upp det som behöver göras...

Måste hitta skor, jag har små och smala fötter, så skon får gärna ha ett spänne så att skon sitter riktigt över foten, och gärna med en skön klack...var man ska hitta en sådan är en annan fråga...

Underkläder fixar jag när det närmar sig, en liten väska för smink etc behövs också...tipsa gärna över saker man själv kanske glömmer bort. Det är ju lätt gjort då man har så mycket som cirkulerar i skallen...

• Rosi
    Millan1984 skrev 2011-12-20 19:54:46 följande:

Vad har ni kvar att göra förresten? Ska försöka sätta mig ner och skriva upp det som behöver göras...

Måste hitta skor, jag har små och smala fötter, så skon får gärna ha ett spänne så att skon sitter riktigt över foten, och gärna med en skön klack...var man ska hitta en sådan är en annan fråga...

Underkläder fixar jag när det närmar sig, en liten väska för smink etc behövs också...tipsa gärna över saker man själv kanske glömmer bort. Det är ju lätt gjort då man har så mycket som cirkulerar i skallen...

Skor har jag med kvar.. inte lätt att hitta några som man tycker om.. Jag ska ju ha utomhus bröllop så kan vara väldigt svårt att gå i ett par skor med 10 cm klack i gräset.. Töligt att fastna på vägen in.. =P
    Sen letar jag fortfarande efter en ring. Finns ju hur mycket som helst.. Men jag vill ju inte ha en dyr.
    Sen så måste jag göra färdigt programen och göra några flera ljuslyktor. Annars vet jag inte själv vad jag har glömt att göra/köpa.
  • Millan1984
    Rosi skrev 2011-12-21 05:46:25 följande:
    Skor har jag med kvar.. inte lätt att hitta några som man tycker om.. Jag ska ju ha utomhus bröllop så kan vara väldigt svårt att gå i ett par skor med 10 cm klack i gräset.. Töligt att fastna på vägen in.. =P
    Sen letar jag fortfarande efter en ring. Finns ju hur mycket som helst.. Men jag vill ju inte ha en dyr.
    Sen så måste jag göra färdigt programen och göra några flera ljuslyktor. Annars vet jag inte själv vad jag har glömt att göra/köpa.
    Jag hittade ett par skor hemma hos mamma och pappa som öegat gömda, som jag använt för ett par år sedan. Snacka om tur, för det lutar då att jag kanske kommer använda de. 8 cm klack och som är lite bredare vilket gör att den blir skönare att gå i.

Jag har precis börjat med en weddingannouncer sida, är det någon av er som tänkt göra en sån?? den sidan kommer vara med i inbjudningskorten som gästerna får, så att dom får veta all nödvändig information därifrån.

Gott nytt år på er allihop, hoppas ni hade en bra afton
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?