• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984

Ni som sparar pengar fram till bröllopet, hur mycket har ni kvar att spara? Vi har ca 10.000 kr kvar men ska fortsätta att spara på ändå.

• Odium

Vi har ca 20 000 kvar att spara, men kommer som ni fortsätta spara mer ändå.
    Man vill ju ha lite buffert till bröllopsresan, eller tills när man kommer hem från bröllopsresan=)

• elinmartin

vi fick meny förslaget idag, gud va svårt de blev allt låter hur gått som helt, beslutsångest..

hur har ni gjort med budget?? har ni satt någon??
    Vi har inte gjord de utan tänkt att vi ska ha de som vi vill ha de e ju trots allt bara en gång man gifter sig, men skit va allt kostar blir nog mer än va man annar.

• Millan1984
    elinmartin skrev 2012-02-12 21:50:02 följande:

vi fick meny förslaget idag, gud va svårt de blev allt låter hur gått som helt, beslutsångest..

hur har ni gjort med budget?? har ni satt någon??
    Vi har inte gjord de utan tänkt att vi ska ha de som vi vill ha de e ju trots allt bara en gång man gifter sig, men skit va allt kostar blir nog mer än va man annar.

Vad blir det för meny ??

Vi räknade lite löst (tog i för att vara på den säkra sidan), och sen kom vi överrens om hur vi skulle nå den summan. Ja det kommer upp saker som man inte tänkt i från början. Vi har tur som får ett litet bidrag från våra föräldrar, för nu kan vi använda lite av pengarna till oväntade kostnader.

• elinmartin

millan 1984
    de blir (tror vi har inte riktigt bestämt) 3 st olika tilltugg till fördrinken
    kräftsoppa med conjak och något bröd till de
    fläskfile med smörsteka kantareller med rödvinsås och potatiskaka
    panacotta med hallonmaräng och isade rabarber med jordubbar och caramelglass.

är också glad att försäldrar hjälper till, vi har också räknat högt på allt men de kostar verkligen.
    hur många blir ni på bröllopet och var ska de vara??
    vi blir ca 100 st och gifter oss i Hammenhög nere på österlen. kram

• Millan1984
    elinmartin skrev 2012-02-12 22:18:47 följande:
    millan 1984
    de blir (tror vi har inte riktigt bestämt) 3 st olika tilltugg till fördrinken
    kräftsoppa med conjak och något bröd till de
    fläskfile med smörsteka kantareller med rödvinsås och potatiskaka
    panacotta med hallonmaräng och isade rabarber med jordubbar och caramelglass.

är också glad att försäldrar hjälper till, vi har också räknat högt på allt men de kostar verkligen.
    hur många blir ni på bröllopet och var ska de vara??
    vi blir ca 100 st och gifter oss i Hammenhög nere på österlen. kram
    Lät smarrigt.Har ni börjat fundera på alkohol?? Vi blir under 60 pers, ungefär 50/50 med släkt/vänner. Han släkt är myckett större än min, så vi har inte kunnat bjuda släkt bara för att vi är släkt, då vill vi hellre ha vänner än att bjuda nån man inte träffat på 10-20 år....
  • elinmartin
    Millan1984 skrev 2012-02-12 22:39:34 följande:
    Lät smarrigt.Har ni börjat fundera på alkohol?? Vi blir under 60 pers, ungefär 50/50 med släkt/vänner. Han släkt är myckett större än min, så vi har inte kunnat bjuda släkt bara för att vi är släkt, då vill vi hellre ha vänner än att bjuda nån man inte träffat på 10-20 år....

Vi kommer att bjuda på champanj när de kommer, till middagen blir de öl och vin och snaps. Sen kommer de att vara avek till tårtan. När festen börjar kommer vi ha öppen bar, vi kommer sätta ihop en drinklista som de har att välja mallan sen kommer vi att döpa drinkarna till namn efter oss, tex första mötet (fanat fanat, vodka vodka. vi träffades i bulgarien och under den resan drak vi alltid den driknet).

vi är nog 20% släkr 80%vänner, ingen av oss har någon stor släkt + att de är mycket trevligare med sina vänner.
    HAr du hittat din kläning? jag har sån ångest över de, vet inte alls vad jag vill ha

• Millan1984
    elinmartin skrev 2012-02-12 22:48:08 följande:

Vi kommer att bjuda på champanj när de kommer, till middagen blir de öl och vin och snaps. Sen kommer de att vara avek till tårtan. När festen börjar kommer vi ha öppen bar, vi kommer sätta ihop en drinklista som de har att välja mallan sen kommer vi att döpa drinkarna till namn efter oss, tex första mötet (fanat fanat, vodka vodka. vi träffades i bulgarien och under den resan drak vi alltid den driknet).

vi är nog 20% släkr 80%vänner, ingen av oss har någon stor släkt + att de är mycket trevligare med sina vänner.
    HAr du hittat din kläning? jag har sån ångest över de, vet inte alls vad jag vill ha

vilken rolig grejj. Vi kommer inte att ha någon sprit, för vi tyckte det skulle bli tillräckligt med bubblevin/cider/öl/avec. Jaså, var i Bugarien har du varit?? Vi var där i maj förra året (Nessebar). Japp, min klänning hänger hos mamma och pappa. Frisyren ska ena syrran hjälpa mig med, och min andra syster ska fixa sminket. Har alldeles nyligen hittat den bukett jag vill ha (bilden här ovan), menyn är fixad, så lite småsaker har man äntligen fått "gjort".
  • elinmartin

hej alla
    Nu har jag gjort klart mina inbjudningar och så här blev resultatet, de tog bara 6 timmar, men de var roligt, älskar och pyssla.
    HAr precis postat dem så nu kommre de i brevlådan på alla hjärtans dag:)
  • elinmartin

Älskade micke ifrån marabo kom till jobbet idag med 2 låder chokladkartonger som de står TACK på som jag ska ha i gåve påsarna till de som har hjälp oss med bröllopet, nu ska jag bara komma på vad jag mer ska lägga i, någon som har tips??

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?