• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984
    elinmartin skrev 2012-02-14 15:52:12 följande:
    Älskade micke ifrån marabo kom till jobbet idag med 2 låder chokladkartonger som de står TACK på som jag ska ha i gåve påsarna till de som har hjälp oss med bröllopet, nu ska jag bara komma på vad jag mer ska lägga i, någon som har tips??

Men oj vilken tur

• Silme

Hej hopp!

Nu har jag börjat ta tag i planeringen på allvar.
    Först och främst är klänningen beställd. Det blev på Matildas fest i Sundbyberg, egen design. Ska bli väldigt spännande att se hur den blir, trolig leverans i slutet på april. Känns så skönt att ha det gjort, även om det skulle behövas ändras en del på den så finns det tid.
    Så här ser originalet ut. Min klänning kommer dock ha lite djupare urrigning i ryggen och ett litet släp (ca 3 dm). Jag har heller inte bestämt mig för om jag ska ha band i midjan.

Ceremonin ska innehålla tvärflöjtsmusik och förhoppningsvis kan en kompis och hennes flöjtkompisar komma och spela.
    Toastmadame och fotograf är tillfrågade men har ännu inte fått besked.

Menyn kommer vi att göra tillsammans med Ljunglöfska senare i vår så den behöver jag inte bekymra mig om än så länge.
    När det gäller alkoholen kommer vi att bjuda på champagne (brudskålen), ett glas vin/öl till förrätten, två glas vin/öl till huvudrätten samt avec till kaffet/tårtan. Dessert har vi fortfarande inte bestämt oss om vi ska ha men blir det det så bjuder vi på ett glass dessertvin till det isf.
    Vill gästerna ha mer utöver det blir det till självkostnadspris. Både jag och sambon har delar av släkten som är lite väl glada i alkohol ibland men samtidigt lite snåla så jag hoppas att det ska hålla nere fylleriet. Flört

Inbjudningarna ska förhoppningsvis ut snart men jag gör dem själv (och beställer på Vistaprint) och eftersom jag är extrem pedant när det gäller sådant så är jag inte färdig ännu. Trots att jag säkert hållit på mer än 12 timmar sammanlagt med dem... Tungan ute

Jag har gjort en budget men har tagit i lite i överkant på det mesta. Enligt den ska det landa på 60 000-70 000, men jag hoppas att det blir mindre än så.
    Vi har lite pengar sparat, men större delen av summan kommer att betalas av föräldrar samt av skatteåterbäringen.

Ojojoj, mindre än ett halvår kvar nu... Det går fort...! Förvånad
  • Lillis82

Nu är inbjudningarna skickade och redan tre sällskap som svarat.. wohooo... är lite nervös.. vi bjöd lite fler än planerat så budgeten går inte ihop just nu.. så tyvärr hoppas jag att det är några som inte svarar.. Tungan ute men vi får se vad som händer.. 

sitter och läser om  möhippor just och då jag är väldigt orolig för hur min kommer bli.. är rädd att det blir precis tvärtemot vad jag hoppas.. Rynkar på näsan 

hur känner ni andra inför era möhippor? någon mer som är lite orolig? hur släpper man den oroskänslan?? 

• Silme

Jag känner mig inte så orolig inför möhippan. Min kompis har tagit på sig uppgiften att fixa (ska inte ha några tärnor) och jag litar på henne.
    Dessutom har jag påminnt henne en massa om vad jag tycker om och inte tycker om. Jag är förskollärare så jag hoppas innerligt att det blir en vuxendag utan massa tramsiga lekar och sådant. Det får jag tillräckligt med på jobbet. Flört

Jag har däremot ett litet dilemma när det gäller just möhippan.
    Vår ekonomi tillåter inte ett bröllop för alla våra släktingar och vänner (då skulle det bli över 100 gäster), därför har vi bara bjudit närmaste släkten plus några vänner var.
    Men jag skulle jättegärna vilja fira med alla mina tjejkompisar, även de som jag inte träffar så ofta av olika anledningar.
    Har funderingar på att bjuda dem till möhippan. Jag vet att det kanske inte är så jättepopulärt att betala massa pengar och sen inte få ett "tack" i form av att bli bjuden på bröllop. Men samtidigt vill jag ge dem chansen att vara med. Känner man att man inte vill lägga pengar på det så är det ju upp till dem tänker jag... Jag har full förståelse för de som tänker så.
    Hade jag blivit bjuden till en kompis möhippa (som jag inte umgås så mycket med) men inte till bröllopet p.g.a. litet bröllop så hade jag blivit sketaglad och hedrad.
    Är det bara jag som tänker så...??

• elinmartin

idag var jag och hämtade mitt hårsmycke på posten, de var bara så fint, längar tills jag får andvända det.
     Hur går det för alla??
    Jag håller på med vår tidsbanderoll som jag tänkte vi skulle sätta på en väg i lokalen, sen på lördag bär det av för att hitta kläningen, nervös..

• Lillis82
    elinmartin skrev 2012-02-21 15:22:30 följande:
    idag var jag och hämtade mitt hårsmycke på posten, de var bara så fint, längar tills jag får andvända det.
     Hur går det för alla??
    Jag håller på med vår tidsbanderoll som jag tänkte vi skulle sätta på en väg i lokalen, sen på lördag bär det av för att hitta kläningen, nervös..
    En kanske dum fråga... men vad är en tidsbanderoll?? 

Vi fundera på att ha en banderoll som hälsar folk välkomna då feststället ligger bakom ett buskage... är det samma sak?

• elinmartin

de vet jag inte, men jag har gjor en som är ca 4 m lång och så börjar den när martin födds med lite text och bilder sen går den vidare när han börjar skola, jag föds, vi träffas, förlovar oss osv. ska se om jag kan lägga upp ett kort på den då den är klar. hopas du förstår lite vad jag menar.

• Millan1984

Sambons syster ringde idag och frågade när inbjudningskorten skulle komma, för hnn var så nyfiken och förväntansfull, hehe :) ska börja grejja med dem snart och i slutet på mars tänkte vi skicka ut dem...

• Lillis82
    elinmartin skrev 2012-02-21 18:36:23 följande:
    de vet jag inte, men jag har gjor en som är ca 4 m lång och så börjar den när martin födds med lite text och bilder sen går den vidare när han börjar skola, jag föds, vi träffas, förlovar oss osv. ska se om jag kan lägga upp ett kort på den då den är klar. hopas du förstår lite vad jag menar.
    aha.. nu föll poletten ner Glad

Kul idé!!
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?