Hej hopp!
Nu har jag börjat ta tag i planeringen på allvar.
Först och främst är klänningen beställd. Det blev på Matildas fest i Sundbyberg, egen design. Ska bli väldigt spännande att se hur den blir, trolig leverans i slutet på april. Känns så skönt att ha det gjort, även om det skulle behövas ändras en del på den så finns det tid.
Så här ser originalet ut. Min klänning kommer dock ha lite djupare urrigning i ryggen och ett litet släp (ca 3 dm). Jag har heller inte bestämt mig för om jag ska ha band i midjan.

Ceremonin ska innehålla tvärflöjtsmusik och förhoppningsvis kan en kompis och hennes flöjtkompisar komma och spela.
Toastmadame och fotograf är tillfrågade men har ännu inte fått besked.
Menyn kommer vi att göra tillsammans med Ljunglöfska senare i vår så den behöver jag inte bekymra mig om än så länge.
När det gäller alkoholen kommer vi att bjuda på champagne (brudskålen), ett glas vin/öl till förrätten, två glas vin/öl till huvudrätten samt avec till kaffet/tårtan. Dessert har vi fortfarande inte bestämt oss om vi ska ha men blir det det så bjuder vi på ett glass dessertvin till det isf.
Vill gästerna ha mer utöver det blir det till självkostnadspris. Både jag och sambon har delar av släkten som är lite väl glada i alkohol ibland men samtidigt lite snåla så jag hoppas att det ska hålla nere fylleriet.
Inbjudningarna ska förhoppningsvis ut snart men jag gör dem själv (och beställer på Vistaprint) och eftersom jag är extrem pedant när det gäller sådant så är jag inte färdig ännu. Trots att jag säkert hållit på mer än 12 timmar sammanlagt med dem...
Jag har gjort en budget men har tagit i lite i överkant på det mesta. Enligt den ska det landa på 60 000-70 000, men jag hoppas att det blir mindre än så.
Vi har lite pengar sparat, men större delen av summan kommer att betalas av föräldrar samt av skatteåterbäringen.
Ojojoj, mindre än ett halvår kvar nu... Det går fort...!