• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Norrlandsprinsessan

Jag har bockat av följande på bröllopets to-do lista:
    - träffat frisören och pratat igenom vad jag vill ha för frisyr, även bokat tid då hon ska klippa och färga håret en vecka innan bröllopet.
    - kollat priser bland blomsteraffärerna i närheten och bokat vem det är som ska göra brudbukett, tärnbukett samt corsage till brudgum och best man. Såhär har jag valt att brudbuketten ska se ut (fast minus de vita kallorna)

Har även bokat tid för vigselsamtal med prästen. Nu ska vi bara skicka in hindersprövningen samt enas om ett efternamn - hur har ni andra resonerat kring efternamn?
    - Klänningen är bokat och handpenningen betald, nu vill jag bara att det ska bli mitten på juli så jag får den!
    - Fotograf bokad

Kvar att göra:
    - boka bil för transporten från bröllopet till festen. Det är ju helt galet dyrt vad folk kan ta betalt så fort man nämner "bröllop". Har någon ett tips om vart man kan få tag på en billig bröllopsbil i norra stockholm?
    - prata med musikern och spika vilken in- samt utgångsmarsch vi ska ha
    - dekorationer till borden
    - göra klart bordsplaceringen då alla gäster äntligen meddelat om de kommer eller ej
    - börja med gåvorna till gästerna, tänkte att alla skulle få en liten rosformad lavendeldoftande tvål :)

• Norrlandsprinsessan

Rosi, såhär har jag bestämt mig för att min bukett ska se ut, fast utan de vita kallorna.

Jag bockar av fler och fler saker på to-do listan, känns jätteskönt!
    Men det stora problemet just nu är att hitta en transport mellan kyrkan och festen. Så fort man nämner ordet "bröllop" drar sig folk inte för att slänga på några tusen.. Någon som har nått tips vart man kan hitta en fin men inte superdyr bröllopstransport i norra stockholm??
  • durrasflikka
    Norrlandsprinsessan skrev 2012-05-04 15:53:54 följande:
    Rosi, såhär har jag bestämt mig för att min bukett ska se ut, fast utan de vita kallorna.

Men det stora problemet just nu är att hitta en transport mellan kyrkan och festen. Så fort man nämner ordet "bröllop" drar sig folk inte för att slänga på några tusen.. Någon som har nått tips vart man kan hitta en fin men inte superdyr bröllopstransport i norra stockholm??
    Min ska se ut så, med kallorna men utan murgrönan upptill.. Sen ska jag ha "diamanter" istället för pärlor och ett gammalt halsband som floristen ska jobba in också. =)
  • Rosi
    Norrlandsprinsessan skrev 2012-05-04 15:53:54 följande:

Jätte fin... Jag har funderig på att ha Nejlikor men det finns ofta inga bilder på brudbuketter med dem i... varför kan inte saker vara nästan gratis för??
  • Lillis82
    Rosi skrev 2012-05-04 16:36:19 följande:
    Jätte fin... Jag har funderig på att ha Nejlikor men det finns ofta inga bilder på brudbuketter med dem i... varför kan inte saker vara nästan gratis för??
    Den här funderade jag på förut, men bestämde mig för vita kallor istället..

• Millan1984

Den bukett jag bestämt mig för finns i galleriet. Har pratat med florist och dom fick bilden så det ska bli riktigt spännande att få se den live på dagen B

• elinmartin
    Lillis82 skrev 2012-05-05 22:14:14 följande:

Jag älskar verkligen såna här nejlikabuketter, jag kommer ha såna i helt vita (kanske jag slänger med någon lime färgad)  till mina tänkor och även göra de som bollar till bordsdekoration.
    det som är bra  med dem är också att de är billiga när man ska ha många som jag ska. rälnade lite på de och komm upp i 150st.
    Har ni börjat med ert festprogram??
  • Rosi
    Lillis82 skrev 2012-05-05 22:14:14 följande:

Tycker den är super fin.. men när jag visade sambon rynkande han på näsan... så typiskt honom...
  • anne87

Har varit fruktansvärt oaktiv här på senaste tiden eftersom jag haft tusen tentor i skolan (känns det som)...äntligen börjar det gå mot sitt slut och jag kan bara fokusera på bröllopet, ska bli så kul.

Vi ska träffa vigselförättaren 21 maj och då ska vi ha med vår hindersprövning, måste börja fundera lite på hur vår vigsel ska se ut. Min sambo har lämnat fram förslag 500 miles- Proclaimers som in- eller utgångsmarch. I början var jag lite negativ men den har helt klart växt för mig :).

Nu känner jag nästan att det är så mycket att ta tag i att jag inte vet var jag ska börja men det är väl bara att beta av en sak i taget.

Hur långt har ni andra kommit?

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?