• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984

Denna vecka ska vi fixa mannens kläder, nästa vecka beställer vi ring och jag ska köpa underkläder snart. Sminket ska min syster fixa, hon ska sminka mig. Frisyren har jag pratat med min andra syster om, som ska göra det.

Mitt stora bekymmer är festhäfte/ vigselhäftet, vad för papper man ska använda och var man kan köpa sådant :p

• anne87

Hindersprövningen var det ju! Vilken tur att man hänger här. Jag hade inte skickat in den (dock har vi fyllt i alla uppgifter) blir att göra det idag innan jag glömmer det igen :).

Kläder till min sambo kommer vi vänta med ett litet tag till. Han jobbar stenhårt med att gå ner i vikt och sa själv att han ville vänta så länge som möjligt.

Millan1984: Jag har också kollat lite på festhäfte, jag tycker det är svårt vad man ska ha i. Vi har än så länge att vi ska ha bordsplaceringen. Sen vid varje person har vi skrivit relation till oss och en kort mening om den personen och försökt göra det lite roligt. Typ en kompis har vi skrivit "Jobbar med riktiga knölar" , han jobbar på ett potatislager. Kanske bara vår dåliga humor sen blir ju vissa roligare än andra.

Vad har ni i festhäftet (om ni ska ha nåt)?

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-15 10:14:16 följande:
    Hindersprövningen var det ju! Vilken tur att man hänger här. Jag hade inte skickat in den (dock har vi fyllt i alla uppgifter) blir att göra det idag innan jag glömmer det igen :).

Kläder till min sambo kommer vi vänta med ett litet tag till. Han jobbar stenhårt med att gå ner i vikt och sa själv att han ville vänta så länge som möjligt.

Millan1984: Jag har också kollat lite på festhäfte, jag tycker det är svårt vad man ska ha i. Vi har än så länge att vi ska ha bordsplaceringen. Sen vid varje person har vi skrivit relation till oss och en kort mening om den personen och försökt göra det lite roligt. Typ en kompis har vi skrivit "Jobbar med riktiga knölar" , han jobbar på et. Kanske bara vår dåliga humor sen blir ju vissa roligare än andra.

Det "vanliga" är väl att ha ordningsregler (googla bröllop + ordningregler) som är roliga. Barncitat, frågor till brud o brudgum, kanske nån rebus som gäster kan få lösa, vi kommer ha roliga faktaprocent om gästerna, typ "60% är vän med bruden på facebook" (nu hittade jag bara på), "45 % är under 40 år", "10 % äger en volvo" etc etc, tv tablå över dagen (googla på det också)...
  • elinmartin

känner mig lite efter i denna tråden nu, har inte varit inne på länge.
    vi hade vår sista osa dag en 30/4 bara för att vi skulle ha god tid på oss att fixa med bordplacering och vad allt hör där till. Alla svarade som de skulle, och även de som inte kunde hörde av sig. så nu är vi totalt 85 pesoner:). Vi ska också ha E bord, fast vi kommer att ha med 5 tunger för att de inte ska bli för långa. Vi har nämligen fått tips om att man ska undvika de för vid tal och sådan är det svårt att få alla till att höra om de siter för lång bort, och de e ju självklar.

Hände något jätte roligt på jobbet i lördags, Skulle ut för att lämna ut lite mat tlll en kund och där inne i skylen stod 19 tjejer som ville ha mig på möhippa... den helt klart roligsate dagen/natten/dagenefter som jag har haft. De hade verkligen hittat saker som passade mig. Ni kan verkligen se fram emot erna.

• lillamaa

Igår beställde jag min klänning! Å vad spännande!
    Har gjort ett flertal väldigt specifika listor med saker som ska köpas/kollas upp/beställas/finns, gästlistan, musiklistor, maten & drycken osv. Nu känns det lite bättre för nu har jag (nästan) koll.

Hindersprövningen och namnbytet får vänta lite till. Det tar jag efter flytten, möjligtvis att jag väntar till efter tentorna med det.

Festhäften har jag också funderat på. Jag har inte hunnit prata igenom det med m2b ännu (han tycker vi hinner, de är ju så lång tid kvar!) men vi får se. Kan tänka mig ha det om han vill men det är inget absolut måste. 

Fixar ni era kläder tillsammans eller var för sig?
    Nu har min m2b sett klänningen innan jag beställde den men från och med nu kommer jag nog försöka bestämma allt som rör mitt utseende på den stora dagen utan honom. Liksom han får bestämma allt som rör honom själv.

• lillamaa
    anne87 skrev 2012-05-15 10:14:16 följande:
    Uti häftet tänker jag lite spontant att man kan ha med följande:
    Menyn
    Dryckesalternativen
    Lite fakta om brudparet och kanske om gästerna
    Något roligt quiz (typ ”Hemmafrutestet” eller ”karlakarl testet”, själklart med glimten i ögat!)
    Någon slags tidsplan eller i alla fall hur ni tänkt att kvällen ska se ut (välkomstskål, mat, tårta, dans, bla bla)
    Lustiga bröllopstraditioner från när och fjärran 
  • Rosi

Våra häften är nästan färdiga de ska fin slipas lite bara.. Och vi har skrivit om alla som ska komma sen så har vi menyn på maten sen ordningsregler. Sen får jag se om vi lägger i något mer... Vi tycker inte det ska bli för tjockt...

Sen så har jag gjort några målarblock till de barn som kommer, så de inte tycker det är allt för tråkigt.

Sen så har ju min värdinna inte vara hemma på två veckor så hon kommer bli sönder ringd dessa dagar för de har frågat mig vilken dag hon kommer hem... =P Men det får hon allt ta om hon själv valt att ligga på en strand i 2 veckor.. =P ;)

nu har även vi fått hem Hindersprövningen. så då var en till sak avbockad.. =P

• durrasflikka

Vi har bestämt oss för att ha loppor som placeringskort och i den tänkte vi försöka få ihop 1 gåta per bord (tillräckligt lång för att kunna dela in den i 8 delar (dvs en del per person vid bordet) för att få bordsgästerna att börja prata med varandra). Sen får vi se om det blir så. Svaren på gåtorna tänkte vi ge ett annat bord så mellan maten och tårtan kan de få redovisa vad de kommit fram till och även höra det rätta svaret. Funderar på att ha något litet pris till ev. vinnar bordet eller till alla. ;)

• Lillis82
    Lillis82: Vi har handlat drycken redan och (lite märklig beräkning jag vet) men det blir 4,5 burkar öl per person och 5,5 glas vin utöver det har vi 8 plattor cider, avec och sedan funderar vi på någon bål. Då dricker inte alla, alla dricker inte öl och alla dricker inte vin. Jag tycker det är skitsvårt! Ett tag var jag rädd att det var för lite, nu börjar jag känna tvärtom. Folk får ju gärna dricka men jag vill inte ha ett fylleslag.

Å, det där med stolarna har vi också funderat på :) 
    Drickat pratar vi också mkt om. Både om vad och hur mycket.  Vi funderar lite på att servera lättöl till maten. Sedan vill vi ju ha vin, öl och cider. Men vi vet inte hur vi ska ha sprit (typ bål eller drinkar). Vill inte gärna ha fylleslag på festen och bådas släkter "spottar inte i glaset" om man säger som så!
    Det är skitsvårt det här med drickat.. Känns som vi kommer beställa alldelles för mycket.. jag menar också på det här med att alla inte dricker öl eller vin.. då är det ju onödigt att räkna på  att alla skall ha minst 2 av varje.. hmmm klurigt...

Vi har även funderat på att köra alkoholfritt till fördrinken så folk inte får i sig alkohol för tidigt.. Vet dock inte hur det skulle uppfattas av gästerna... Men vi har ju inte köpt något än så har ju tid att ändra oss Tungan ute

Vi skall få träffa vår präst på söndag.. är lite nervös.. skall också sätta mig och börja på alla listor nu till helgen...Flört En för varje moment.. Får börja med listan " Saker att fråga prästen"

Ha en skön dag alla så hoppas jag det går bra för er i ert planerande. 
  • lillamaa
    durrasflikka skrev 2012-05-16 11:03:41 följande:
    Vi har bestämt oss för att ha loppor som placeringskort och i den tänkte vi försöka få ihop 1 gåta per bord (tillräckligt lång för att kunna dela in den i 8 delar (dvs en del per person vid bordet) för att få bordsgästerna att börja prata med varandra). Sen får vi se om det blir så. Svaren på gåtorna tänkte vi ge ett annat bord så mellan maten och tårtan kan de få redovisa vad de kommit fram till och även höra det rätta svaret. Funderar på att ha något litet pris till ev. vinnar bordet eller till alla. ;)
    Det låter roligt :)

God morgon alla! 
    Just nu känns det som att jag har 1000 saker i huvudet. Det är bara nio dagar kvar tills vi flyttar och sedan är det ite många dagar kvar tills jag har två tentor. Huu.

Ni som ska ha buffé: Hur gör ni när tårtan serveras. Blir det ”bara” tårta eller kommer det dukas fram annat fika?
    Jag fundera nämligen på att ha en lite ”efterättsbuffé” i samband med tårtan men det kanske blir för mycket. Jag vet inte.

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?