Lillis82: Vi har handlat drycken redan och (lite märklig beräkning jag vet) men det blir 4,5 burkar öl per person och 5,5 glas vin utöver det har vi 8 plattor cider, avec och sedan funderar vi på någon bål. Då dricker inte alla, alla dricker inte öl och alla dricker inte vin. Jag tycker det är skitsvårt! Ett tag var jag rädd att det var för lite, nu börjar jag känna tvärtom. Folk får ju gärna dricka men jag vill inte ha ett fylleslag.
Å, det där med stolarna har vi också funderat på :)
Drickat pratar vi också mkt om. Både om vad och hur mycket. Vi funderar lite på att servera lättöl till maten. Sedan vill vi ju ha vin, öl och cider. Men vi vet inte hur vi ska ha sprit (typ bål eller drinkar). Vill inte gärna ha fylleslag på festen och bådas släkter "spottar inte i glaset" om man säger som så!
Det är skitsvårt det här med drickat.. Känns som vi kommer beställa alldelles för mycket.. jag menar också på det här med att alla inte dricker öl eller vin.. då är det ju onödigt att räkna på att alla skall ha minst 2 av varje.. hmmm klurigt...
Vi har även funderat på att köra alkoholfritt till fördrinken så folk inte får i sig alkohol för tidigt.. Vet dock inte hur det skulle uppfattas av gästerna... Men vi har ju inte köpt något än så har ju tid att ändra oss
Vi skall få träffa vår präst på söndag.. är lite nervös.. skall också sätta mig och börja på alla listor nu till helgen...

En för varje moment.. Får börja med listan " Saker att fråga prästen"
Ha en skön dag alla så hoppas jag det går bra för er i ert planerande.