• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • durrasflikka
    Rosi skrev 2012-05-11 19:06:02 följande:
    Jepp man börjar bli lite för stressad nu...
    Vad är du stressad över? Jag känner mig bara stressad över att min m2b börjar jobba dubbelt den 1/6 och gör det fram till veckan innan bröllopet. Det gör mig stressad att jag ska fixa allt med hus, barn (17 månaders) och bröllopsplanering. Som tur är har jag en arbetskamrat som är bröllopstokig så hon hjälper mig gärna med planeringen. =)
  • anne87

Håller med Durrasflikka, känner ingen jätte press än så länge. Men för mig lär den nog inte infinna sig förrän 2 dar före bröllopet (om jag känner mig själv rätt) än så länge har jag koll på läget =P

• anne87

Bara för skojs skull: Vems efternamn tar ni?

För oss blir det mitt, min blivande heter Karlsson och mitt är iaf ganska ovanligt, efternamnet betyder inget för min sambo dessutom men jag hade annars gått med på att ta dubbelnamn.

• durrasflikka
    anne87 skrev 2012-05-11 21:02:13 följande:

För oss blir det mitt, min blivande heter Karlsson och mitt är iaf ganska ovanligt, efternamnet betyder inget för min sambo dessutom men jag hade annars gått med på att ta dubbelnamn.
    Hans, jag heter Persson och hans efternamn har ca 10 personer i världen. Har aldrig velat ha dubbelnamn så för mig är det inget alternativ.
  • Millan1984

Jag tar hans men har mitt kvar som mellannamn...mitt efternamn är lite ovanligare än hans så jag vill ha kvar mitt på ett hörn...
  • Silme

Jag är ganska stressad men det är mestadels pga att ett par stora grejer (barnvakt och vigselmusik) inte är fixade. Med allt det andra känns det lugnt. Än så länge... Vi tar hans efternamn. Jag heter Svensson och hans är lite ovanligare än det, inget son-namn.

• Rosi
    durrasflikka skrev 2012-05-11 19:58:34 följande:
    Vad är du stressad över? Jag känner mig bara stressad över att min m2b börjar jobba dubbelt den 1/6 och gör det fram till veckan innan bröllopet. Det gör mig stressad att jag ska fixa allt med hus, barn (17 månaders) och bröllopsplanering. Som tur är har jag en arbetskamrat som är bröllopstokig så hon hjälper mig gärna med planeringen. =)
    Jag pysslar med det mesta själv.. sambon hatar att pyssla. så vissa saker kan jag typ bara göra 7 av varje gång jag gör de innan det torkar.. så det dra iväg så fort.. så måste bli klart med det mesta nu.. för under sommaren så kommer jag inte ha tid.. är endast ledig 4 helger.. och så har jag ett 30 års kalas å planera med.. som sagt Sambo tycker verkligen inte om de...
  • Rosi

VI kommer ta mitt efternamn då jag har ett släktnamn och inte han.. =)
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?