• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Millan1984
    Silme skrev 2012-05-14 14:56:56 följande:
    Tycker att det viktigaste är att försöka placera folk så att det blir en bra blandning mellan sociala/icke sociala, hans sida/min sida, osv.
    Har varit på flera bröllop där toastmastern/toastmadamen suttit nära brudparet, just med motivationen att de kan kommunicera lättare med varandra. Vår toastmadame kommer troligen inte att sitta vid vårt bord men väl vid ett bord nära oss. Glad

Vi gifter oss borgerligt så några psalmer behöver vi inte fundera på. Glad

Ja det får ju inte bara bli sociala vid ett bord och blyga vid ett annat. Har en kompis som var på bröllop förra året, där bruden som är från italien hade sin tjocka släkt vid sin sida. Kompisen som är så social hamnade vid honnörsbordet (haha), just för att hon skulle liva upp nån farbror som satt där, hennes pojkvän satt med sina alla kompisar.

Nu har vi fått veta att 4 st till har anmält sig.wohooo..typ 31 st kvar som ska höra av sig :p

• pulmonate
    Millan1984 skrev 2012-05-14 19:40:36 följande:

Ja det får ju inte bara bli sociala vid ett bord och blyga vid ett annat. Har en kompis som var på bröllop förra året, där bruden som är från italien hade sin tjocka släkt vid sin sida. Kompisen som är så social hamnade vid honnörsbordet (haha), just för att hon skulle liva upp nån farbror som satt där, hennes pojkvän satt med sina alla kompisar.

Nu har vi fått veta att 4 st till har anmält sig.wohooo..typ 31 st kvar som ska höra av sig :p

Ja det gäller verkligen att tänka efter när det gäller bordsplaceringen!!
    Vi har folk ifrån 5 olika länder.. de flesta pratar engelska men inte alla, speciellt inte Italienarna så bra. Och Australiensarna pratar ju endast engelska. Svenskarna klarar sig nog bäst trots allt! 
    Men man ska ju helst inte ha alla i samma vänskapskrets i ett o samma bord, och inte heller släkten ihopa för sig. Jag tycker att man ska blanda, men samtidigt se till att man tror att de kan ha det kul ihop och kanske har genemsamma interessen, jobb, mm. 
    Förmodligen kommer jag att göra så här:
    Man har alltid minst 1 som man känner brevid sig. På varje bord finns minst 1-2 socialaspråkkunnig personer (svenska, engelska, italienska) Och sen blanda så att det finns några Aussies, Svenskar och Italienare vid varje bord. 
    Jag har ingen aning om var jag ska sätta föräldrar eller tärnor. Vi kommer att ha runda bord och brudparet sitter vid ett eget bord. Ska man ha tärnornas/marskalkernas pojkvänner/flickvänner vid samma bord som dem (då blir det 2 bord) eller 1 bord med bara tärnor och marskalker och sen blir pojkvänner och flickvänner blandade...kanske vid närliggande bord..??
  • Millan1984
    pulmonate: Vad kul med så många nationaliteter, är din blivande från ett annat land?? Vi ska ha ett "öppet" E bord, alltså borden ska vara som ett E men inte sitta ihop och vi vid honnörsbordet ska vara vid ett litet podie som pappa ska fixa, så att vi kommer upp ett snäpp så att de som sitter sämst till ska kunna se oss också....
  • anne87

Millan1984, vi ska också ha ett E bord med fyra tungor, det blev så långa tungor när vi tog tre. Men riktigt bra idé att höja upp honnörsbordet :)

Silme: Vi gifter oss också borgerligt så inga psalmer här heller men någon musik ska vi väl ha. Har bara inte kommit vad vi ska ha...

Någon som har tips på musik?

• Millan1984
    lillamaa skrev 2012-05-14 18:52:23 följande:
    God kväll!
    Vi ska nog gifta oss den 11 augusti. Det är inte helt spikat ännu, men det är dit vi siktar så jag undrar om jag får hänga på? Skrattande
    Grattis självklart....hur mycket har ni hunit planera?
  • Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-14 20:55:24 följande:
    Millan1984, vi ska också ha ett E bord med fyra tungor, det blev så långa tungor när vi tog tre. Men riktigt bra idé att höja upp honnörsbordet :)

Silme: Vi gifter oss också borgerligt så inga psalmer här heller men någon musik ska vi väl ha. Har bara inte kommit vad vi ska ha...

Någon som har tips på musik?
    Hur många blir ni (troligtvis?)?. Vi blir förhoppningsvis 56, och det bir då 14 bord att göra ett E bord av. Tyckte vi med, det kommer kanske inte bli så lätt att hinna prata med alla under långa stunder, så ögonkontakten med alla gäster blir ju superviktigt.
  • anne87

Millan1984: Vi blir ca. 80 (beror lite på hur folk gör med sina barn).

Hur har ni andra gjort med barn?

Vi har två egna döttrar och de kommer givetvis vara med (de vi kan tänka oss som barnvakt är bjudna, men min bror tar hand om dem under kvällen). Till alla andra har vi sagt att det inte kommer vara någon barnanpassad fest alls eftersom det kommer spelas hög musik och serveras alkohol. Däremot vill vi hellre att folk kommer med barn än inte alls.

• lillamaa
    Millan1984 skrev 2012-05-14 20:56:21 följande:
    Grattis självklart....hur mycket har ni hunit planera?
    Tack :)
    Ja vi har ju pratat om de här i ett par år nu men det har inte riktigt blivit av. Men vi har en rätt bra bild av hur vi vill ha det hela. De lite mer praktiskta och detaljerna måste bearbetas.
    Vi ska flytta"hem" (ett annat län än de vi bor i nu, lång flytt)  om 12 dagar så efter de ska vi väl börja ringa runt och höra om lokaler. Det är ett litet ställe där det brukar räcka med att vara ute ett par veckor i förväg Flört. Sedan har jag två tentor som ska skrivas och efter de kommer all fokus ligga på bröllopet!

Jag ser att ni andra har kommit rätt långt i planeringen. Det är ju nästan så jag känner mig stressad!
  • Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-14 21:07:30 följande:
    Millan1984: Vi blir ca. 80 (beror lite på hur folk gör med sina barn).

Hur har ni andra gjort med barn?

Vi har två egna döttrar och de kommer givetvis vara med (de vi kan tänka oss som barnvakt är bjudna, men min bror tar hand om dem under kvällen). Till alla andra har vi sagt att det inte kommer vara någon barnanpassad fest alls eftersom det kommer spelas hög musik och serveras alkohol. Däremot vill vi hellre att folk kommer med barn än inte alls.
    Samma här...vi vet inte hur många barn det blir...har bjudit de närmaste ´s barn...men två vet vi om som inte ska komma (föräldrarna vill ju gå på fest). Vi har inga barn ännu....vi kände barn eller bröllop och valde bröllop först så får man väl hoppas att steg nr kommer nångång senare :)
  • Millan1984
    lillamaa skrev 2012-05-14 21:07:35 följande:
    Tack :)
    Ja vi har ju pratat om de här i ett par år nu men det har inte riktigt blivit av. Men vi har en rätt bra bild av hur vi vill ha det hela. De lite mer praktiskta och detaljerna måste bearbetas.
    Vi ska flytta"hem" (ett annat län än de vi bor i nu, lång flytt) om 12 dagar så efter de ska vi väl börja ringa runt och höra om lokaler. Det är ett litet ställe där det brukar räcka med att vara ute ett par veckor i förväg Flört. Sedan har jag två tentor som ska skrivas och efter de kommer all fokus ligga på bröllopet!

Jag ser att ni andra har kommit rätt långt i planeringen. Det är ju nästan så jag känner mig stressad!
    Jag känner mig rätt stressad faktiskt :p sambon ska ändra en stavning i sitt efternamn, och när det blir godkänt,först då kan vi skicka in hindersprövningen och mitt efternamnsbyte...vill ju att det ska ske nuuuu :P
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?