Millan1984 skrev 2012-05-14 19:40:36 följande:
Ja det får ju inte bara bli sociala vid ett bord och blyga vid ett annat. Har en kompis som var på bröllop förra året, där bruden som är från italien hade sin tjocka släkt vid sin sida. Kompisen som är så social hamnade vid honnörsbordet (haha), just för att hon skulle liva upp nån farbror som satt där, hennes pojkvän satt med sina alla kompisar.
Nu har vi fått veta att 4 st till har anmält sig.wohooo..typ 31 st kvar som ska höra av sig :p
Ja det gäller verkligen att tänka efter när det gäller bordsplaceringen!!
Vi har folk ifrån 5 olika länder.. de flesta pratar engelska men inte alla, speciellt inte Italienarna så bra. Och Australiensarna pratar ju endast engelska. Svenskarna klarar sig nog bäst trots allt!
Men man ska ju helst inte ha alla i samma vänskapskrets i ett o samma bord, och inte heller släkten ihopa för sig. Jag tycker att man ska blanda, men samtidigt se till att man tror att de kan ha det kul ihop och kanske har genemsamma interessen, jobb, mm.
Förmodligen kommer jag att göra så här:
Man har alltid minst 1 som man känner brevid sig. På varje bord finns minst 1-2 socialaspråkkunnig personer (svenska, engelska, italienska) Och sen blanda så att det finns några Aussies, Svenskar och Italienare vid varje bord.
Jag har ingen aning om var jag ska sätta föräldrar eller tärnor. Vi kommer att ha runda bord och brudparet sitter vid ett eget bord. Ska man ha tärnornas/marskalkernas pojkvänner/flickvänner vid samma bord som dem (då blir det 2 bord) eller 1 bord med bara tärnor och marskalker och sen blir pojkvänner och flickvänner blandade...kanske vid närliggande bord..??