• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87

Blir så irriterad! För flera månader sedan  mailade vi ett företag för catering på potatisen (min mamma lagar all mat men potatisen ville vi köra på catering av praktiska skäl och det var inte lätt att hitta någon som tar bara potatis eftersom de flesta har färdiga menyer). Ialla fall vi hittade ett företag som sa ja och de ville ha 800kr för 100 personer (8kr/ portion) vi trodde ju knappt våra ögon och misstänkte en felkalkyrering från deras sida och dubbel kollade men de sa att det stämde.

Idag hör de av säger och säger att det blivit en "liten" felkalkyrering istället för 8kr så blir det 25 kr/ portion. Jag vet det är fortfarande ett bra pris och vi kommer ta det. Men jag blir bara så himla irriterad på att de hör av sig 2 månader innan och höjer priset till det tredubbla. Som sagt, priset är egentligen fortfarande bra men blir bara irriterad på själva grejen när vi faktiskt dubbelkollade...

Ville bara skriva av mig lite :P

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-23 08:40:29 följande:
    Blir så irriterad! För flera månader sedan mailade vi ett företag för catering på potatisen (min mamma lagar all mat men potatisen ville vi köra på catering av praktiska skäl och det var inte lätt att hitta någon som tar bara potatis eftersom de flesta har färdiga menyer). Ialla fall vi hittade ett företag som sa ja och de ville ha 800kr för 100 personer (8kr/ portion) vi trodde ju knappt våra ögon och misstänkte en felkalkyrering från deras sida och dubbel kollade men de sa att det stämde.

Idag hör de av säger och säger att det blivit en "liten" felkalkyrering istället för 8kr så blir det 25 kr/ portion. Jag vet det är fortfarande ett bra pris och vi kommer ta det. Men jag blir bara så himla irriterad på att de hör av sig 2 månader innan och höjer priset till det tredubbla. Som sagt, priset är egentligen fortfarande bra men blir bara irriterad på själva grejen när vi faktiskt dubbelkollade...

Ville bara skriva av mig lite :P
    Men vad tråkigt, och ni som hörde er för. Eftersom ni fick det första priset 8 kr, tycker jag att det priset ska gälla, och att dom gör ett undantag eftersom det var dom som klantade sig. Om ni inte varit i kontakt med dem sen senast tycker jag att ni ska göra ett försök att få det priset....
  • anne87

Millan1984: Vi försökte men 8kr per portion räckte inte ens till råvarorna. Försökte få lägre som en kompromiss men inte ens det gick. 25kr var det lägsta de kunde gå. Inte så mycket att göra, är fortfarande ett helt okej pris (det vi hade räknat med innan vi fick något pris) och dessutom finns det ingen annan (iaf inte som vi har hittat). Nu har irritationen släppt iaf, dumt att gå och vara irriterad över potatis =P.

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-24 07:10:19 följande:
    Millan1984: Vi försökte men 8kr per portion räckte inte ens till råvarorna. Försökte få lägre som en kompromiss men inte ens det gick. 25kr var det lägsta de kunde gå. Inte så mycket att göra, är fortfarande ett helt okej pris (det vi hade räknat med innan vi fick något pris) och dessutom finns det ingen annan (iaf inte som vi har hittat). Nu har irritationen släppt iaf, dumt att gå och vara irriterad över potatis =P.
    Men det är ju bra att ni försökte, men tycker ändå (som du nog också gör ) att det är dom som strulat och då ska dom få stå för det!! Bra att ni har potatis iaf :p
  • Rosi

Min brudtärna ringde mig igår å var helt förkrossad och förbannad på min syster.. Min täna tänkte vara snäll å låta henne vara med å planera möhippan.. men så har min syster planerat med en annan vän till oss bakom min tärnas rygg. å planera ett datum som inte hon ens kan.. och jag sa bara till henne jag vill ha med dig på min möhippa jag skiter i vad min syster och våran vän tycker.. Det är du som ska bestämma över denna dagen. (Hon vet vad jag vill, inte min syster)

• Lillis82
    Rosi skrev 2012-05-24 09:44:58 följande:
    Min brudtärna ringde mig igår å var helt förkrossad och förbannad på min syster.. Min täna tänkte vara snäll å låta henne vara med å planera möhippan.. men så har min syster planerat med en annan vän till oss bakom min tärnas rygg. å planera ett datum som inte hon ens kan.. och jag sa bara till henne jag vill ha med dig på min möhippa jag skiter i vad min syster och våran vän tycker.. Det är du som ska bestämma över denna dagen. (Hon vet vad jag vill, inte min syster)
    Det kanske kan bli två hippor.. en som din syster fixar och en som din tärna fixar.. Glad
  • Lillis82

Igår var en dag med både besvikelse och glädje.. 

Först fick jag veta att de klänningarna vi skulle ha som tärnklänningar inte skall komma in igen. (hade blivit lovad att de skulle kommit tillbaka till butiken för 1 vecka sen) men när de inte kommit in ringde jag och frågade och då skulle de inte ens komma in alls igen Rynkar på näsan så nu måste jag hitta nya klänningar ASAP... 

Men sen ringde de från Feedex, och min ring kom!!! Dock hade de skickat fel ring, men man fick en syn på den ialla fall.. Glad Funderar på om jag skall behålla den trots allt.. det skulle vart små diamanter på skenan om den stora diamanten...

• Rosi
    Lillis82 skrev 2012-05-24 09:55:41 följande:
    Det kanske kan bli två hippor.. en som din syster fixar och en som din tärna fixar.. Glad
    Kanske de.. men vi syster vill skämma ut mig totalt och de är inget jag vill göra...
  • anne87

Millan1984: Jo, egentligen helt och hållet deras fel och de borde stå för sitt misstag men nu har vi potatis iaf :) även om det blev dyrare än vi räknat med...

Rosi: Kanske bra om du pratar med din syster och förklarar att det är din tärna som ska fixa möhippan och det är tänkt så från början. Jättesvårt verkligen och jag kan inte säga hur jag hade gjort. Hoppas det löser sig.

Lillis82: Trist med klänningarna men ni hittar säkert några nya och jättefin ring! Jag tycker ringen är fin som den är men dels så gillar jag det enkla och sen har jag ju inte sett den det skulle varit. Man ska ju har ringen hela livet (säger jag med skilda föräldrar, men tanken är väl att man ska ha den länge om inte annat :P) så det är ju viktigt att man tycker om den =).

• Millan1984
    Rosi skrev 2012-05-24 09:44:58 följande:

vad tråkigt. Men säg till din syster att det datumet hon bestämt inte fungerar, så att din tärna också får vara med. Hoppas det löser sig

Lillis82: Vad tokigt, men ringen du fick är jättefin också, hur stor är stenen??

anne87: Skulle ni ha buffé eller blir det 3-rätters??

Idag har vi beställtvåra ringar, Sambon ska få en ny (och endast ha den) och jag ska få min, bild finns i mitt galleri. Vi lämnade in guld så vi fick en bra deal (även fast det kostar). Sen ringde prästen och vi ska träffa henne i slutet på juni, för hon har semester hela juli och första veckan i augusti, så då är det lika bra att vi har det gjort och kan fokusera på allt annat under sista veckan

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?