• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • ELO
    anne87 skrev 2012-05-29 20:18:57 följande:
    ELO: Låter exakt som den resan mina svärföräldrar gjorde för ca. 1 år sedan, de var jättenöjda :)

Lillis82: Vi har faktiskt inte kommit så långt bara att vi ska iväg. Vår yngsta dotter har varit lite halvträlig med att lämna bort nattetid så vi funderade på en närliggande stad, typ Vadstena. Inget exotiskt men mer för att få lite tid tillsammans :)

Millan1984: Själv behöver jag inte tänka på namnbyte, körkort och pass eftersom det inte är jag som byter efternamn :)
    Härligt att höra att de var nöjda:)
  • Lillis82
    ELO skrev 2012-05-29 20:52:54 följande:
    Aha!  Så ni får en riktigt lång kryssning- mysigt!
    Vi har inte bokat hotell än. Finns så många att välja på. Har ni bokat? 
    Jag jobbar på en hotellkedja här i göteborg som gör att jag kan bo gratis på den kedjan i usa så det finns inte så många att välja på dessvärre.. men vi skall bara bo natten innan och efter sen flyger vi hem.. 

Tror ni kommer få en fantastisk resa.. båda vi två har aldrig varit på en bättre resa i hela våra liv..
    Vi bodde på Hilton när vi va där sist.. helt ok.. men frukosten var si så där..  
  • Lillis82
    Rosi skrev 2012-05-28 21:19:30 följande:

Lillis82: Gud vad kul... =) Vi vet inte vart vi vill åka på resa än.. =P

Även vi har chekat av lite på listan... nu senast var det alkoholen.. =) Det blev en resa på ett dygn.. =P

Herregud snart är det bara 2 månader kvar... dags att lägga i en högre växel...

Det är helt sjukt va tiden går fort.. 73 dagar kvar bara.. vad har ni andra kvar att göra.. kanske kan hjälpa varandra att komma på de sista sakerna så vi inte missar något.. 
  • Millan1984

anne87:Vad skönt att slippa det :p går och väntar på att få hem papper i brevlådan, vet ni hur lång tid det kan ta att få hem vigselbeviset (från hindersprövningen alltså)?

Ska skriva en lista imorgon, så jag återkommer med den saken

• anne87

Millan1984: Ingen aning, väntar fortfarande på vårat men vår vigselförättare sa att nu på sommaren vill skatteverket att man skickar in hindersprövningen 8 veckor i förväg (men att det oftast tar max halva tiden) men för att vara på den säkra sidan

• Rosi

Jag ska sätta mig med lite pyssel så jag kan avsluta det jag har börjat på..

Igår fick vi ett sms av en i Bandet som ska spela på vårat bröllop å han skrev att de hade råka dubbel boka sig. så han undrade vilkent tid de ska spela så att de hinner med båda.

Då sa jag te min sambo då får det fan va.. då kan vi hitta någon anna som inte skiter i oss... Det värsta med allt är att vi bokade dem förra Aug.. så det är ju ett år sedan vi bokade dem, och att de är vänner med min sambo. Fy vad arg jag är.

• Lillis82

Vi fick tillbaka hindersprövningen och vigselintyget efter 1 vecka. . så det gick väldigt fort för oss. . fick det förra måndagen.. 

Checklista

Vad vi har avklarat Vad vi har kvar
    Bröllopsklänning  Kostym till killen
    Tärnklänningar Kosytm till bestmans
    Speglar till borden Köpa maten
    Blockljus Chips och korv
    Beställt buketter Soft dricka
    Gästbok Beskrivning av gäster till festhäftet
    Smycken Putsning av ringar
    Caketopper Öva på vigseln
    Tårta 
    Alkoholen
    Skor
    Lokal
    Kyrka
    Hindersprövning + Vigeselintyg
    Träffat prästen
    Vigselprogram
    Bordsplacering
    Musik-kyrka och fest
    Transport kyrka-lokal
    Fotograf + sälle
    Servetter
    Dukar
    Vigselring
    Hotell bröllopsnatt
    Bröllopsresa
    Festhäftet (minus beskrivning av gäster)

Jag tror det är allt.. kommer kolla med nyfikenhet om jag missat något på vad ni andra har gjort Glad 

• Lillis82

Oj det gick visst inte att göra två spalter som jag ville ha det som Glad
    Det vi har kvar att göra är de saker som står till höger på de 8 översta posterna.. 

Kostymer killen + bestmans till Öva på vigseln

• Lillis82
    Rosi skrev 2012-05-30 10:20:19 följande:

Jag ska sätta mig med lite pyssel så jag kan avsluta det jag har börjat på..

Igår fick vi ett sms av en i Bandet som ska spela på vårat bröllop å han skrev att de hade råka dubbel boka sig. så han undrade vilkent tid de ska spela så att de hinner med båda.

Då sa jag te min sambo då får det fan va.. då kan vi hitta någon anna som inte skiter i oss... Det värsta med allt är att vi bokade dem förra Aug.. så det är ju ett år sedan vi bokade dem, och att de är vänner med min sambo. Fy vad arg jag är.

Fy va tråkigt Rynkar på näsan
    va va det för typ av band ni skulle ha? Vart skall ni ha festen? Jag har lite kontakter så kan kolla runt lite om du vill ha ett annat band.. 
  • anne87
    Checklista: (avklarat)

Näbbkläder
    Brudklänning
    Dukar
    Ringar
    Hotell bröllopsnatt
    Dekorering (borden)
    Hindersprövning- inskickad (+namnbyte för sambon)
    Alkohol
    Maten (inte köpt men allt är klart kring det)
    Gästbok
    Festhäfte....påbörjat iaf :)
    Musik och ljudanläggning
    Skor
    Lokalen
    Vigselförättaren
    Fotograf
    Frisyr...typ
    Smycken
    Inbjudningar, skickade
    Bordsplacering....påbörjad
    Bildspel...påbörjat
    Blommor
    Personal
    Backup plan om det regnar (vigseln ska vara utomhus)

Kvar (+ allt jag glömt)
    Kostym till sambon
    Presenter till toastmaster och tärna
    Cake topper
    Musik till vigseln
    Göra klart allt som är påbörjat
    Transsport
    Servetter
    Placeringskort och tavla över bordsplacering
    ...som sagt allt som jag glömt som också ska göras
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?