• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Hanna05

Jag hatar också att stressa. Jag skulle nog ha satt mig ned brevid min man och sagt som det var klart och tydligt. Säg "Jag blir faktiskt väldigt ledsen, och även besviken då du inte vill engagera dig mer. Jag kan verkligen inte göra allting och jag behöver din hjälp nu" Då kanske de fattar?

Det är inget fel på er! Klart man vill få det klart i tid. Sista veckorna kommer det ändå bli nog mycket och man vill ju kunna slappna av också...

• anne87

MIllan1984: Vi hade också ett fåtal som inte svarat som jag fick påminna och ett par saknar vi fortfarande svar från men de kom hem från Kroatien idag så det känns väl rätt okej (även om de har haft hur lång tid på sig som helst att svara) men men. En annan som inte svarat visade sig att de inte fått inbjudan (min sambos farbror som är lite spciell) så vi ska skicka en ny inbjudan till dem. Annars är det bara en hittills som har sagt nej, alla andra kommer.

Rosi: Vad tråkigt, vad har han ansvar för? Min sambo är dessvärre likadan men han har faktiskt tagit tag i en hel del nu så det känns som om han är på rätt väg :P. Hoppas det ordnar sig ör dig! Tycker Hanna05s råd var bra att vara tydlig och säga att du blir ledsen.

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-06-03 19:48:03 följande:
    MIllan1984: Vi hade också ett fåtal som inte svarat som jag fick påminna och ett par saknar vi fortfarande svar från men de kom hem från Kroatien idag så det känns väl rätt okej (även om de har haft hur lång tid på sig som helst att svara) men men. En annan som inte svarat visade sig att de inte fått inbjudan (min sambos farbror som är lite spciell) så vi ska skicka en ny inbjudan till dem. Annars är det bara en hittills som har sagt nej, alla andra kommer.

Rosi: Vad tråkigt, vad har han ansvar för? Min sambo är dessvärre likadan men han har faktiskt tagit tag i en hel del nu så det känns som om han är på rätt väg :P. Hoppas det ordnar sig ör dig! Tycker Hanna05s råd var bra att vara tydlig och säga att du blir ledsen.

Tycker faktiskt att det är lite oansvarigt att inte svara i tid, även fast man vet att man kommer. Vad sitter det i? Vi väntar fortfarande på svar från två styckna och jag är inte så glad över det. Vi har 4 st som inte kommer.

Har börjat med en prel bordsplacering och det börjar kännas bra Jag klippte ut allas namn och vi satte oss ner igår och började pussla. Enkelt och snabbt gick det då...

• anne87

Jag sitter också med bordsplaceringen och allt går bra tills jag har 4-5 kvar men det löser sig nog till sist...inte riktigt nöjd, kommer vara med 8 barn i åldern 6-12 som får sitta vid en "barn- del" grejen är att den tungan blir så full med barn då (E- bord med fyra tungor) och när barnen då sticker så blir det väldigt tomt vid det bordet, funderar på att förlänga den tungan lite och strunta i att tungorna inte blir lika långa...

Jag använder faktiskt programmet som finns här på bröllopstorget, gillar det förutom att namnen korsas..

• Lillis82
    anne87 skrev 2012-06-03 21:37:31 följande:
    Jag sitter också med bordsplaceringen och allt går bra tills jag har 4-5 kvar men det löser sig nog till sist...inte riktigt nöjd, kommer vara med 8 barn i åldern 6-12 som får sitta vid en "barn- del" grejen är att den tungan blir så full med barn då (E- bord med fyra tungor) och när barnen då sticker så blir det väldigt tomt vid det bordet, funderar på att förlänga den tungan lite och strunta i att tungorna inte blir lika långa...

Jag använder faktiskt programmet som finns här på bröllopstorget, gillar det förutom att namnen korsas..
    Jag har använt programmet här också.. det är suveränt... du ser en bild på hur vi skall ha det längre upp.. vi har förlängt två bord också (barn på ena ändan av det ena långa bordet) om du minskar bordstorleken så korsars inte namnen... 
  • Lillis82
    Millan1984 skrev 2012-05-31 22:17:24 följande:
    Lillis82: Något sånt där skulle jag också behöva göra...är dock helt lost när det gäller sånt här haha
    Använd programmet här på bröllopstorget, har du photoshop så redigera bilden när bara.. går jättesnabbt! Du markerar det bordet du vill flytta och klipper ut och klistrar in i ett nytt lager bara.. sen kan du flytta runt borden hur du vill.. går nog att göra i Paint också har dock aldrig testat det.. 
  • Rosi

Det värsta med allt är att jag pratade med han igår om varför han inte hade ringt då får jag bara mot frågan varför ringer inte du, och jag svarade då men varför ska jag alltid göra allt kring bröllopet. inte bara mitt ansvar.. och började gråta, då blev han sur på mig och inte prata med mig sen dess... skit löjligt är de.. Får se om han prata med mig idag. får väl hoppas på det iaf..

Vi var å kollade igår på vilka som hade tacka ja på inbjudningaran igår, inte ens hälften har ringt än. Dåligt tycker jag. Får väl ta å ringa upp dem skulle jag allt tro.

• anne87

Lillis82: Tack för tipsen!

Vad tycker ni är svårast med bordplaceringen? För mig är det väl det givna, man vill att folk ska passa ihop och få en trevlig middag :P. Men sen vill jag försöka blanda lite, några är svårplacerade och några är lite för lättplacerade så jag vill att de ska sitta brevid för många personer. Honnörsbordet är iaf klart (Vårt honnörsbord måste vara lite längre än bara vi och våra föräldrar eftersom det blir bäst så i lokalen. Efter varje gång jag har suttit med det blir det iaf några fler fasta platser :)

Rosi: Hoppas allt löser sig! Kan ju vara så att din sambo fortfarande tycker det är gott om tid (så är det med min iaf) och han tar tag i det senare. Jag har gjort så att jag har släppt saker helt till honom som han får fixa, sen frågar jag inte om han gjort, han kommer göra det :). Tråkigt också med gästerna, för oss är det ett par som inte svarat och jag har skickat en påminnelse. Hoppas de svarar snart för jag vill ha klart bordsplaceringen innan vi åker på semester.

• Rosi
    anne87 skrev 2012-06-04 11:08:58 följande:
    Lillis82: Tack för tipsen!

Vad tycker ni är svårast med bordplaceringen? För mig är det väl det givna, man vill att folk ska passa ihop och få en trevlig middag :P. Men sen vill jag försöka blanda lite, några är svårplacerade och några är lite för lättplacerade så jag vill att de ska sitta brevid för många personer. Honnörsbordet är iaf klart (Vårt honnörsbord måste vara lite längre än bara vi och våra föräldrar eftersom det blir bäst så i lokalen. Efter varje gång jag har suttit med det blir det iaf några fler fasta platser :)

Rosi: Hoppas allt löser sig! Kan ju vara så att din sambo fortfarande tycker det är gott om tid (så är det med min iaf) och han tar tag i det senare. Jag har gjort så att jag har släppt saker helt till honom som han får fixa, sen frågar jag inte om han gjort, han kommer göra det :). Tråkigt också med gästerna, för oss är det ett par som inte svarat och jag har skickat en påminnelse. Hoppas de svarar snart för jag vill ha klart bordsplaceringen innan vi åker på semester.

Jo det hoppas jag med att det gör... Jo eller nja.. han är lite stressad över vissa saker med.... så nu släpper jag allt med bröllopet att göra, känner mig så olycklig just nu när jag grejar med det... Mer som ett tvång å det vill jag ju inte att det ska vara.. vill att den dära glädjen ska komma tillbaka så man kan njuta av tiden.

Bordsplaceringen för oss har krånglat runt vilka som ska sitta vart... min sambo har inte bjudit så många så man kan inte sätta varnnan släkting heller så det är lite tråkigt.. men det fixar sig nog...

• Millan1984

Nu har vi hämtat ut ringarna (han ville ha en ny ring). Bild finns i galleriet

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?