anne87 skrev 2012-06-05 14:49:57 följande:
Silme: Låter som om du har haft en toppendag trots lite otur med vädret och smärre förändringar :)
Funderade på en grej (med bordsplaceringen såklart), ni som har E-bord eller liknande. Har ni satt typ släkt högst upp i mitten (alltså närmast honnörsbordet). Vi har fyra tungor och mitten tungorna högst upp sitter våra närmaste vänner, bl.a vår toastmaster.
Vi har också som Lillis82 några vi var tvungna att bjuda (tex. sambons farbror är ju kanske inte stans roligaste) men då vill jag ju inte ha honom i mitten högst upp bara för att han är släkt, de som sitter närmast oss (utöver våra föräldrar är våra närmaste kompisar. Väldigt fel elelr får man göra som man vill?
Längst ner (/bort från honnörsbordet) sitter barn och de som kanske räknas lite mer som ungdomar/tonåringar.
Ja, det blir ju ändå aldrig som man tänkt sig.
Vi ska iofs inte ha E-bord (hoppas jag, vill helst ha runda bord) men jag tycker att man inte behöver sätta släkt nära bara för att.
Vi funderar allvarligt på att ha kompisar vid vårt bord och sedan placera ut föräldrar och övrig släkt vid de andra borden. Jag har ingen lust att sitta på mitt livs fest med min pappa bredvid mig... Jag vill ha en kompis som jag kan småfnittra ihop med och som moraliskt stöd (har inga tärnor men hon är väl det närmaste tärna man kan komma).
Det lär väl bli lite liv i luckan eftersom det inte är tradition men med tanke på att vårt bröllop inte är enligt tradition i så mycket annat heller så spelar det mindre roll.