• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Rosi

Lillis82: Gud vad kul... =) Vi vet inte vart vi vill åka på resa än.. =P

Även vi har chekat av lite på listan... nu senast var det alkoholen.. =) Det blev en resa på ett dygn.. =P

Herregud snart är det bara 2 månader kvar... dags att lägga i en högre växel...

• Millan1984

Hur har ni tänkt angående riset? vad kommer ni att använda?? Hur gör man med körkortet osv?? Ska ni ha nån liten godisbit att ge till alla gäster? och i sådana fall, vad??

• Rosi
    Millan1984 skrev 2012-05-28 22:44:37 följande:
    Hur har ni tänkt angående riset? vad kommer ni att använda?? Hur gör man med körkortet osv?? Ska ni ha nån liten godisbit att ge till alla gäster? och i sådana fall, vad??

Ris har vi inte tänkt på... Det kommer komma en lapp om körkorts byte typ 1-2 veckor efter namn byte. Jag bytte efernamn för typ 3 månader sen.. Sen är det bara åka iväg till vägverket när man fått lappen om byte för att ta ett nytt kort om man vill de å sen skriva på.

Vi skickade in min sambos namnbyte med hinderprövningen så att det redan är färdigt så när prästen skickar in de papprerna som ska in så går det fort. =)

• Lillis82
    Millan1984 skrev 2012-05-28 19:03:56 följande:

Lillis82: Oj så härligt, vi har bokat bil från kyrkan iaf , nån resa blir det inte på en gång för oss då karln har nyss bytt jobb. Var köpte ni alkoholen?? på Systembolaget? Vi har ju som inget annat alternativ då en resa till Tyskland inte skulle fungera pga avståndet. Vi funderar för fullt hur mycket alkohol som krävs. Hur räknade nu??

Lenis: Ja tiden kommer gå i rasande fart nu

Millan1984: Vi köpte från Tyskland.. två av mina systrar skulle dit nu innan Sweden Rock så då passade vi på att lägga en beställning till bröllopet också Glad hade blivit väldigt dyrt om vi köpt från systemet. 

Vart bor ni då? Kan ni inte beställa från tyskland och få det skickat hem? tror det går också.. blir ju en kostnad extra för skatt och sånt men tror ändå det är billigare..

Lenis: tiden går sjukt fort.. kan ni tänka er att det bara är 73 dagar kvar nu.. Hjärta 

Anne97: Gud va mysigt det lät med en liten weekend innan bröllopet.. bara för att komma ifrån och släppa allt lite.. vart har ni planerat att åka då?

• Millan1984
    Rosi skrev 2012-05-29 05:57:57 följande:

Ris har vi inte tänkt på... Det kommer komma en lapp om körkorts byte typ 1-2 veckor efter namn byte. Jag bytte efernamn för typ 3 månader sen.. Sen är det bara åka iväg till vägverket när man fått lappen om byte för att ta ett nytt kort om man vill de å sen skriva på.

Vi skickade in min sambos namnbyte med hinderprövningen så att det redan är färdigt så när prästen skickar in de papprerna som ska in så går det fort. =)

Okej, då slipper man bry sig om det förrän man får hem infot i postlådan.
  • Millan1984
    Lillis82 skrev 2012-05-29 18:09:01 följande:
    Millan1984: Vi köpte från Tyskland.. två av mina systrar skulle dit nu innan Sweden Rock så då passade vi på att lägga en beställning till bröllopet också Glad hade blivit väldigt dyrt om vi köpt från systemet.

Vart bor ni då? Kan ni inte beställa från tyskland och få det skickat hem? tror det går också.. blir ju en kostnad extra för skatt och sånt men tror ändå det är billigare..

Lenis: tiden går sjukt fort.. kan ni tänka er att det bara är 73 dagar kvar nu.. Hjärta

Anne97: Gud va mysigt det lät med en liten weekend innan bröllopet.. bara för att komma ifrån och släppa allt lite.. vart har ni planerat att åka då?
    Vilken tur, vi gifter oss i Ångermanland, så det är ju en jäkla lång resa...det positiva med Systembolaget är ju att man får lämna tillbaka orörd alkohol inom 2 veckor när man visar upp kvittot...
  • ELO
    Lillis82 skrev 2012-05-28 12:34:23 följande:
    Nu har vi bokat bröllopsresan.. Glad
    Det blir en back to back karibienkryssning i månadsskiftet november/december....

Spriten fick vi igår så det är också inhandlat nu.. 

Känns bra att checka av två saker till på listan.. Glad 
    Även vi har bokat karibienkryssning fast i början av november. Vad menar du med back to back? 

VI har bokat 4 nätter i Fort Lauderdale 1v kryssning ( bahamas, st thomas, st martin ) och sedan 4 nätter i miami:) Längtar!!!
  • anne87

ELO: Låter exakt som den resan mina svärföräldrar gjorde för ca. 1 år sedan, de var jättenöjda :)

Lillis82: Vi har faktiskt inte kommit så långt bara att vi ska iväg. Vår yngsta dotter har varit lite halvträlig med att lämna bort nattetid så vi funderade på en närliggande stad, typ Vadstena. Inget exotiskt men mer för att få lite tid tillsammans :)

Millan1984: Själv behöver jag inte tänka på namnbyte, körkort och pass eftersom det inte är jag som byter efternamn :)

• Lillis82
    ELO skrev 2012-05-29 19:33:26 följande:
    Även vi har bokat karibienkryssning fast i början av november. Vad menar du med back to back? 

VI har bokat 4 nätter i Fort Lauderdale 1v kryssning ( bahamas, st thomas, st martin ) och sedan 4 nätter i miami:) Längtar!!!
    Det låter jätte mysigt!! Vi va i Fort Lauderdale i somras när vi åkte på kryssning första gången.. Det är jättemysigt.. vilket hotell skall ni bo på? 

Back to back betyder att vi tar samma båt båda turerna.. Först tar vi turen via Haiti, Jamica och Mexico, och sen tar vi turen som ni tar, får behålla samma hytt hela perioden! vi åkte den första turen förra året så nu har vi lite mer koll på vad vi vill göra på kryssningen och på ställerna.. Glad 
  • ELO
    Lillis82 skrev 2012-05-29 20:49:38 följande:
    Det låter jätte mysigt!! Vi va i Fort Lauderdale i somras när vi åkte på kryssning första gången.. Det är jättemysigt.. vilket hotell skall ni bo på? 

Back to back betyder att vi tar samma båt båda turerna.. Först tar vi turen via Haiti, Jamica och Mexico, och sen tar vi turen som ni tar, får behålla samma hytt hela perioden! vi åkte den första turen förra året så nu har vi lite mer koll på vad vi vill göra på kryssningen och på ställerna.. Glad 
    Aha!  Så ni får en riktigt lång kryssning- mysigt!
    Vi har inte bokat hotell än. Finns så många att välja på. Har ni bokat? 
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?