• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87

Millan1984: Vi har förrätt (laxtårta med romsås) som portionsserveras, sen blir det huvudrätt (tjälknöl, gorgonzolapotatis, trattkantareller och rödvinssky) och den kommer stå på ett buffébord som folk får gå och ta av sen kommer vi ha tårtan som efterrätt och mitt i natten blir det någon typ av vickning...

Härligt med ringarna! Jag har min mormors ring som jag fixat till coh sambons har vi beställt, han hittade en han ville ha så då orkade vi inte vänta. Men vad jag vill ha på mig den, längtar :)

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-05-24 22:20:36 följande:
    Millan1984: Vi har förrätt (laxtårta med romsås) som portionsserveras, sen blir det huvudrätt (tjälknöl, gorgonzolapotatis, trattkantareller och rödvinssky) och den kommer stå på ett buffébord som folk får gå och ta av sen kommer vi ha tårtan som efterrätt och mitt i natten blir det någon typ av vickning...

Härligt med ringarna! Jag har min mormors ring som jag fixat till coh sambons har vi beställt, han hittade en han ville ha så då orkade vi inte vänta. Men vad jag vill ha på mig den, längtar :)
    Det låter jättegott. Vi ska ha buffé med massor av olika maträtter. Min gamla dagmamma som gör maten (när jag var liten sa jag till mamma att dagmamman lagade godare mat haha).Jag är stolt att jag pallade att vänta så länge med att beställa ringen, men det kommer bli långa veckor fram till bröllopet :p, tack så mkt
  • Lillis82
    Millan1984 skrev 2012-05-24 18:47:54 följande:

Lillis82: Vad tokigt, men ringen du fick är jättefin också, hur stor är stenen??

Ja, det är sånt som händer, alla kan ha otur i jobbet och göra fel, det är tur att vi har tid på oss känner jag nu så vi hinner få rätt ring :) stenen är på 0,46ct
  • Lillis82
    Millan1984 skrev 2012-05-24 18:47:54 följande:

Idag har vi beställtvåra ringar, Sambon ska få en ny (och endast ha den) och jag ska få min, bild finns i mitt galleri. Vi lämnade in guld så vi fick en bra deal (även fast det kostar). Sen ringde prästen och vi ska träffa henne i slutet på juni, för hon har semester hela juli och första veckan i augusti, så då är det lika bra att vi har det gjort och kan fokusera på allt annat under sista veckan

Superfin ring! så smidigt med att man kan lämna in gammalt guld.. blir ändå en liten skillnad på priset.. 

• Millan1984
    Lillis82 skrev 2012-05-26 00:02:34 följande:
    Ja, det är sånt som händer, alla kan ha otur i jobbet och göra fel, det är tur att vi har tid på oss känner jag nu så vi hinner få rätt ring :) stenen är på 0,46ct
    Var köptes ringen?? Nu har ju jag beställt min (sten på 0,25), och som jag är jättenöjd med, men jag gillar sånt där blingbling Ja vi fick faktiskt ganska bra rabatt tack vare det guldet. Nu går vi och väntar på att få hämta ut ringen (1-2 veckor tar det max) Jag vann ju en ring här på BT, som jag använder på höger hand, men jag ska inte ha den på själva bröllopsdagen så man får inte glömma bort att sluta använda den ett tag innan så man slipper ringmärken på höger hand hehe
  • Angie2012

Skriver inte här så ofta men nu vill jag göra det för jag måste gnälla lite. Har haft allt med maten färdigt. Vi ska ha buffe som en bekant ska göra. Vi pratade innan om 6-7000 utan peronalkostnaderna. Helt okej. Nu är priset totalt 18000 kr och inget jag känner jag vill ha längre. Har varit arg och ledsen över detta . Det är ju bara 2 mån kvar liksom. Men man får ta nya tag. Har hittat 3 tjejer som ska servera. Och nu ska jag bara hitta ett catering företag som är ledigt den dagen. Ahh. Men annars känns allt bra och nästa vecka är sista osa och då kan jag börja planera på riktigt.

• Lillis82
    Millan1984 skrev 2012-05-26 08:41:30 följande:
    Var köptes ringen?? Nu har ju jag beställt min (sten på 0,25), och som jag är jättenöjd med, men jag gillar sånt där blingbling Ja vi fick faktiskt ganska bra rabatt tack vare det guldet. Nu går vi och väntar på att få hämta ut ringen (1-2 veckor tar det max) Jag vann ju en ring här på BT, som jag använder på höger hand, men jag ska inte ha den på själva bröllopsdagen så man får inte glömma bort att sluta använda den ett tag innan så man slipper ringmärken på höger hand hehe
    Frågan är hur lång tid det tar att få bort ringmärket.. Tungan ute

Jag köpte den på 77diamonds.com (de har en butik i London som jag besökte sist jag va där)
  • Millan1984
    Angie2012 skrev 2012-05-26 13:25:59 följande:
    Skriver inte här så ofta men nu vill jag göra det för jag måste gnälla lite. Har haft allt med maten färdigt. Vi ska ha buffe som en bekant ska göra. Vi pratade innan om 6-7000 utan peronalkostnaderna. Helt okej. Nu är priset totalt 18000 kr och inget jag känner jag vill ha längre. Har varit arg och ledsen över detta . Det är ju bara 2 mån kvar liksom. Men man får ta nya tag. Har hittat 3 tjejer som ska servera. Och nu ska jag bara hitta ett catering företag som är ledigt den dagen. Ahh. Men annars känns allt bra och nästa vecka är sista osa och då kan jag börja planera på riktigt.
    Oj vilken saftig skillnad Vår mat kommer också kosta en hel del, men det kommer vara av hög kvalité och det kommer bli sjukt mycket mat. Jag går också och väntar på att OSAt ska gå ut, så man kan börja planera riktigt när man vet för hur många man ska planera för :p
  • Millan1984
    Lillis82 skrev 2012-05-26 17:28:23 följande:
    Frågan är hur lång tid det tar att få bort ringmärket.. Tungan ute

Jag köpte den på 77diamonds.com (de har en butik i London som jag besökte sist jag va där)
    Som tur är har jag inte haft den så länge så att den lämnat djupa spår efter sig :p
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?