• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Odium

Vi gifter oss också 11/8.
    Min blivande friade den 13/11 för fyra år sen. Han ville att vi skulle gifta oss efter ett år, men vi var båda påväg mot studier, så vi skjöt upp det tills vi börjat tjäna pengar. Så nu är det dags.
    Vi har bokat herrgård där vi kommer vigas, äta middag och ha festen. Man hyr då hela gården, så det blir skönt.
    Vigselförrättare ska jag boka idag.
    Min klänning ska jag sy upp själv, behöver bara hitta spets till den nu..
    Ringarna ska min mammas gubbe göra.
    Det känns som att jag har koll på det mesta, trots att det är ett tag kvar. (säger dom ju)
    Men jag vill ha så mycket som bara går färdigt, så jag inte behöver stressa i slutet. Vill invänta dagen med lugn.
    Inbjudningarna är redan utskickade. Vi beställde dom från Vistaprint och klistrade på "ringklistermärken" och dekorativa stenar när dom kom hem.
    Det är jättejättekul att kolla mailen helt plötsligt om någon skulle ha osat redan :D

• Odium

13/8 friade han menade jag.. =) Gick lite snabbt där.

• s83

Här är en till som gifter som 11/8 2012.
    Än så länge har vi bokat
    Lokal (blommor, mat och tårta ordnas av stället men vi har inte bestämt blommor och tårta än)
    Konsultation  är inbokad hos fotograf som vi funderar på
    Klänning är beställd
    Smink och hår är nog snart bokad, har kontaktat en som gör både och
    Ska göra save the date kort
    Gästlistan är nästan helt klar

I helgen hade jag tänkt att gå på båda bröllopsmässorna för att få inspiration för bl a inbjudningskorten och blommor. Nästa vecka ska jag börja kika på en vigselring.

Man blir lite smått stressad av att se hur länge ni har planerat och hur långt ni har kommit :)

• Lillis82

Nu har vi kommit lite längre

Inbjudningskort är klara
    Klänning köpt
    Lokal bokad
    Liveband fixat
    Hotellhelg fixat
    Kyrka bokad (präst i mars då de fått sitt semesterschema)
    Smink & hår fixar vi själva (har glatt hår som knappt håller sig uppe med hårspray)
    Tårta fixar systern som är konditor
    Gästlista klar
    Fotograf klar
    Kock klar

Dessutom har vi lyckats sänka vår budget med 10 000kr yippi!!! 

Knappt 6 månader kvar nu känns det jätte bra Glad

Hur går det för alla andra?

• Hanna05
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
  • Lillis82

Hej på alla 11/8 brudar!! 

Idag gjorde jag ett kap!! =) måste bara berätta.. 

Pratade med jobbet som skall byta ut alla badtofflor (jättesköna flipflop) nu under sommaren.. så jag frågade om det fanns någon möjlighet att få ca 30 st som jag kunde erbjuda trötta fötter under bröllopskvällen..

Och det var inga problem!!

Så nu har jag lyckats få 30 par flipflop i hög kvalitet som jag skall ha i en korg vid dansgolvet så de som får ont i fötterna efter sin högklackade skor kan ta ett par sådana i stället och fortsätta dansa så ingen kan skylla på skorna!! Glad 

• Rosi
    Hanna05 skrev 2012-01-28 07:48:57 följande:
    På några timmar åker jag iväg med mina två underbara vänner (tärnor) & min fantastiska mamma och provar brudklänningar! :D Tänk om jag inte kan välja? Tur jag har bra smakråd med mig! This is it! Idag måste jag bestämma mig. 
    Hittade du någon klänning när du var iväg å kollade??
  • Millan1984
    Lillis82: Perfekt , vi kommer få låna linnedukar gratis, och det tycker jag är skönt att behöva tänka på
  • elinmartin
    Lillis82 skrev 2012-02-09 18:35:09 följande:
    Hej på alla 11/8 brudar!! 

Idag gjorde jag ett kap!! =) måste bara berätta.. 

Pratade med jobbet som skall byta ut alla badtofflor (jättesköna flipflop) nu under sommaren.. så jag frågade om det fanns någon möjlighet att få ca 30 st som jag kunde erbjuda trötta fötter under bröllopskvällen..

Och det var inga problem!!

Så nu har jag lyckats få 30 par flipflop i hög kvalitet som jag skall ha i en korg vid dansgolvet så de som får ont i fötterna efter sin högklackade skor kan ta ett par sådana i stället och fortsätta dansa så ingen kan skylla på skorna!! Glad 
    vilken härlig ideé, den måste jag fundera på¨..sak nog kolla med någon säljare på jobbet om de kan hjälpa mig med. man ska ju utnytja alla kontaker:)
  • elinmartin

va roligt att vi är så många nu som kan förlas åt..

Jag har varit så nervös idag, mina tärnor kommer till mig på lördas så ska vi göra våra inbjudningskort (åter kommer med resultatet efter lörad). Men så har jag inte fått min stämpel med vårt monogram och lika så vårt siden band..panik. och värsta snöovädret här nere, trodde aldrig att brevbäraren skulle komma...men de gjorde han så nu kan jag få de klara. >De ska postas på måndag så får alla dem på ALLA HJÄRTANS DAG 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?