• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87

Jag håller med, 1:an eller 2:an tycker jag med är finast.

Hur har in gjort med inbjudningskort? Gjort själva eller beställt? Vart har ni beställt isåfall?

• CorneliaApplehoff
    anne87 skrev 2011-10-07 16:47:28 följande:
    Jag håller med, 1:an eller 2:an tycker jag med är finast.

Hur har in gjort med inbjudningskort? Gjort själva eller beställt? Vart har ni beställt isåfall?
    Jag har gjort mina. Köpte färdiga paket på panduro för jag var lite lat. Där fick jag 10 st kuvert & 10 dubbelvikta kort för 49 kronor.. Sen har jag pysslat på en blomma och ett satinband som går runt hela och blir en knut. Totalt tror jag att var kort kostade ca 10 kronor st.

Tycker själv de blev väldigt bra :)

• Hanna05

Pyssel jag gjort idag! :)

Dessa ska då ligga i en fin korg sen som värdparet får dela ut! :)

Ljuslykta :)
  • Millan1984

Roligt med pyssel. Det blev ett besök till IKEA idag då man ändå hade vägarna förbi (har 30 mil till närmaste IKEA så man är ju inte där så ofta). Men det blev en del saker till bröllopet. Det kommer ju få vara liggandes i Kassarna lääänge, men det var ju lika bra att det blev inhandlat. Kanske går ur sortimentet om man väntar för länge....

• Millan1984

Har ni nått tips på vad man kan ge till dem som ska hjälpa oss? Typ en korg med..biobiljett,vinflaska.....?

• Silme

Efter lite om och men och diskussion har vi nu bokat Ljunglöfska slottet i Bromma 11/8 nästa år! Genast blev det lite mer verkligt. Bokningen är dock det enda som är gjort än så länge. Vi har lite tankar om toastmadame men inte frågat ännu. Vigseln ska vara borgerlig och kommer förhoppningsvis att äga rum i Ljunglöfskas trädgård. I veckan som kommer ska jag försöka hinna med att skicka save-the-date-kort. Någon mer här som har gjort/ska göra det?

2012-08-11
  • Millan1984

Och jag var tvungen att ringa och dubbelkolla så att min bokning inte försvunnit. Bokade ju lokal i väldigt god tid.

I övrigt sparar man som bara den, och det är rätt lugnt på inköpsfronten. Nästan så att man stannat upp. Ska väl kika igenom gästlistan, och kolla upp vad man kan göra härnäst. De flesta av gästerna vet när vi ska gifta oss, och de som inte vet får en inbjudan (som vi inte bestämt när vi ska skicka)...har ni funderat på när ni skickar inbjudningarna och när ska ni då sätta OSA (vilken månad alltså)...

• Hanna05
    Millan1984 skrev 2011-11-07 18:05:13 följande:

Och jag var tvungen att ringa och dubbelkolla så att min bokning inte försvunnit. Bokade ju lokal i väldigt god tid.

I övrigt sparar man som bara den, och det är rätt lugnt på inköpsfronten. Nästan så att man stannat upp. Ska väl kika igenom gästlistan, och kolla upp vad man kan göra härnäst. De flesta av gästerna vet när vi ska gifta oss, och de som inte vet får en inbjudan (som vi inte bestämt när vi ska skicka)...har ni funderat på när ni skickar inbjudningarna och när ska ni då sätta OSA (vilken månad alltså)...

Vi kommer skicka våra inbjudningar till alla (ä'ven de som vet) i Janurai. Osa April.
  • Rosi

Vi har OSA  första 1 Juni.
    Tror redan att alla vi kommer bjuda kommer.

• Millan1984
    Hanna05 skrev 2011-11-07 19:01:51 följande:
    Vi kommer skicka våra inbjudningar till alla (ä'ven de som vet) i Janurai. Osa April.

Alla som vet här kommer också att få en inbjudan, men de som inte vet om att det blir bröllop får veta det när inbjudan dimper ner i brevlådan.

Rosi: Vi tror också att alla vi tänker bjuda kommer

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?