• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Rosi

Jag har ingentligen inte råd med denna klännignen. men vi skär in på annat.. vi har en budget på 30 000kr...

• Millan1984
    Rosi skrev 2011-09-02 20:23:35 följande:

Jag kommer ha utsläppt fast med lockar.. =)
    Jag ville ha slöja men jag får inte ha någon för min blivande... =P han tycker det bara är önödigt.

som jag tyckte förut :p Vill ha en kort slöja, hoppas bara man hittar den perfekta..

Man ska ha sina prioriteringar. Jag vill ha en viss ring, som kostar rätt mycket, men då kommer vår festlokal bara kosta 800 kronor så då spar man in på den utgiften

• Hanna05
    Rosi skrev 2011-09-02 20:24:49 följande:
    Jag har ingentligen inte råd med denna klännignen. men vi skär in på annat.. vi har en budget på 30 000kr...
    Klänningen var riktigt fin! Ska själv och pröva nu i slutet på september... är lite nervös :P

Vi har en budget på 40 000, och känns väldigt långt borta för vi har inte hunnit spara mkt än! :S
  • Millan1984

Och jag tänker åka till min hemstad på torsdsag och prova den klänning jag inte kan sluta tänka på. Så det blir mest troligen ett köp Får ta kort och lägga ut det här sen

Hanna05: hur mycket sparar ni per månad??

• Hanna05
    Millan1984 skrev 2011-09-06 07:54:38 följande:

Och jag tänker åka till min hemstad på torsdsag och prova den klänning jag inte kan sluta tänka på. Så det blir mest troligen ett köp Får ta kort och lägga ut det här sen

Hanna05: hur mycket sparar ni per månad??

Vi sparar 1000 kr per månad. Men sedan har vi ju lite sedan innan, och så ska vi få 10 000 av mina svärföräldrar. Mina föräldrar ska även betala brudklänningen. Dock är det ju massa saker man måste beställa i förväg, och jag är rädd att vi inte ska hinna spara ihop pengarna till det som måste betalas före sommaren ;)

Vi räknar med att få tillbaka på skatten också nästa sommar, dels att var 3e månad får vi över runt 6000 kr på ett av våra konton så dom åker direkt till bröllopskontot.

Vi ska dock ta ut en kuvertavgift på 300 kr /pers. (förrätt, varmrätt & efterrätt)
    vi bjuder på resten! Tårta, dryck, kaffe, vickning och fest så klart!

Vi önskar oss inga presenter, vi har redan allt vi behöver. Vi har varit tillsammans så länge ..
  • durrasflikka

Vi vet inte vad vi har för budget än, men vi har handlat för nästan 20 000 kr, men där är våra ringar inräknade (de kostade 15 000kr). Sen har vi inte bestämmt lokal än men ska kolla på en på lördag när den är uppdukad till bröllop. Sen får vi 10 000 kr av svärmor med kille och mina föräldrar betalar klänningen. Sen vet vi inte om svärfar med fru tänker "sponsra" oss med pengar eller om de bojkottar hela bröllopet för att vi vill ha 18 års gräns vilket betyder att m2bs halvsyster (12 år) inte får vara med på festen.

Men vi känner oss rätt så färdiga med planering av saker som kostar, vi ska kolla kläder i vinter tänkte vi. Sen har vi turen att känna folk inom tryckeri-, musik-, dans- och florist- branchen så vi ska utnyttja folk lite. =)

• RedHead

Jag fyller år den 11/8 .. Men gifter mig den 22/6-12 =)

• Millan1984
    Hanna05 skrev 2011-09-06 09:14:57 följande:
    Vi sparar 1000 kr per månad. Men sedan har vi ju lite sedan innan, och så ska vi få 10 000 av mina svärföräldrar. Mina föräldrar ska även betala brudklänningen. Dock är det ju massa saker man måste beställa i förväg, och jag är rädd att vi inte ska hinna spara ihop pengarna till det som måste betalas före sommaren ;)

Vi räknar med att få tillbaka på skatten också nästa sommar, dels att var 3e månad får vi över runt 6000 kr på ett av våra konton så dom åker direkt till bröllopskontot.

Vi ska dock ta ut en kuvertavgift på 300 kr /pers. (förrätt, varmrätt & efterrätt)
    vi bjuder på resten! Tårta, dryck, kaffe, vickning och fest så klart!

Vi önskar oss inga presenter, vi har redan allt vi behöver. Vi har varit tillsammans så länge ..

Okej, ja det där med ekonomin tycks alltid vara knepigt. Men jag tror ni klarar det Själv har jag drastiskt skärt ner på onödiga inköp (jag har ju faktiskt massor med kläder som är användbara). Eftersom vi har ett mål, dvs spara för bröllopet, tappar jag lusten att handla det som inte behövs. Men ser jag något tänker jag alltid "kan det användas till bröllopet" och sen jämför jag priser väldigt mycket också

• Millan1984
    durrasflikka skrev 2011-09-06 11:41:08 följande:

Vi vet inte vad vi har för budget än, men vi har handlat för nästan 20 000 kr, men där är våra ringar inräknade (de kostade 15 000kr). Sen har vi inte bestämmt lokal än men ska kolla på en på lördag när den är uppdukad till bröllop. Sen får vi 10 000 kr av svärmor med kille och mina föräldrar betalar klänningen. Sen vet vi inte om svärfar med fru tänker "sponsra" oss med pengar eller om de bojkottar hela bröllopet för att vi vill ha 18 års gräns vilket betyder att m2bs halvsyster (12 år) inte får vara med på festen.

Men vi känner oss rätt så färdiga med planering av saker som kostar, vi ska kolla kläder i vinter tänkte vi. Sen har vi turen att känna folk inom tryckeri-, musik-, dans- och florist- branchen så vi ska utnyttja folk lite. =)

Vi har en preliminär budget på 70.000-80.000 tusen kronor. men hoppas naturligtvis att det blir billigare än så. Vågar dock inte skriva en budget ännu då vi inte vet vad allt kommer att kosta. Ringen blir dyr men då har man sparat in det på festlokalen. Vi ska önska oss presentkort på Dressman till den blivande i jul osv, så då blir det förhoppningsvis lite billigare. Men vi sparar på för fullt och sparar ca 5.000- 8.000 kr/månad. Än så länge har vi handlat för under 1000-lappen. Vi har "tillgång" till sminkös,frisör & solist i släkten men dom kommer givetvis att få något för besväret.
  • hermelinus

Hej! Vi ska också gifta oss den 11 aug nästa år! Det blir lite drygt två år efter min sambo friade. Vi har bokat kyrka och festlokal, köpt klänningen, skor och dukar, gjort gästlistan, bestämt tärna och tema (lila/vitt)..  Varken jag eller min sambo brukar vara ute i så god tid så det känns bra, än så länge;)

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?