• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • DuÅjag

Hej tjejer! I lördags blev jag bortrövad på hippa! Å va underbart kul vi hade ♥ jag spelade in en låt, fick agera konstnär, dansade zumba, badede i relaxen med lite olika quis om min blivande. Åt supergod buffe, spelade sinstar och music quis och sen bar det av till en uteservering med champagne och rose för att sedan avslutas med lite dans på krogen :))

• Ginggirl

Tänka sig att vi är så många som ska få våra älskade om 18 dagar!!! Jag fattade inte förens i förra veckan att det verkligen är på riktigt, har haft en sjukdom nu i 2 månader som tyvärr tagit en hel del fokus.

Det kom över mig när jag provade klänningen för andra gången (tillsammans med min tärna), en mycket känslosam insiktsstund! Men med detta kom stressen...

Vi har ännu inte köpt blommor, inte fixat maten, inte bestämt några dekorationer (även om vi har ideér och så), min klänning måste finjusteras, tärnans klänning måste finjusteras, fullt upp med att skriva våra egna löften (var för sig), bordsplaceringen har vi ett klart utkast på nu, vigselsamtal och planering med prästen imorgon och även frisör imorgon, har inte provsminkat än men vet nog ungefär hur jag vill se ut...

Ja ni förstår, stressad, det kommer bli bra men just nu känns det som att inget är klart... Men det viktigaste är att vi kommer till kyrkan i tid och att prästen kommer, och att två vittnen kommer och att vi får varann, resten är bara en bonus <3

• durrasflikka

Har precis varit på provfotograferingen med underbara Emelie Ohlsson. Jag avskyr att vara framför kameran men det kändes helt ok. :)

• Millan1984
    durrasflikka skrev 2012-07-23 18:48:03 följande:
    Har precis varit på provfotograferingen med underbara Emelie Ohlsson. Jag avskyr att vara framför kameran men det kändes helt ok. :)

men åh vilken dröm kommer bli sjukt fina bilder!!

Vi måste köpa ris/godis, mamma ska fixa bordsplaceringskartan, och vårt "podium" som vi ska sitta på. Vigselprogrammet ska snart skrivas ut, sista veckan ska jag fixa ögonbryn + naglar, hämta ut blommor till dekoration...hmmm..undrar vad mer man kan ha missat?

• anne87

Jag har också lite finjusteringar på min klänning, sambon på sin kostym och brudnäbbsklänningarna som måste göras. Kan knappt fatta att det är så lite tid kvar!

Vad kul för er som blivit hippade, väntar fortfarande med spänning på min egen :).

Hamnade dessutom i ett dilemma gällande min blivandes svensexa. Våra grannar (som vi umgås extremt mycket med och är bland våra närmaste vänner) berättade vad svensexan skulle kosta vilket gör att han inte kan vara med. 860:- plus mat och dryck åt sig själv skulle kalaset gå på (vet dessutom en till som dragit sig ur på grund av det). Vet inte hur det ser ut för er men för oss är det mycket pengar. Jag vet dessutom att min sambo vill hellre spela bowling (göra något billigt) och att alla kommer än att det blir dyrt och folk inte kan vara med för att de inte har råd. Ringde iaf och pratatde med en av de som anordnar det hela och sa att jag vet att de har dragit sig ur pågrund av priset och att min sambo hellre vill att alla ska komma. Tycker det är så himla svårt, vill verkligen inte lägga mig i men om vår granne inte kommer blir min sambo jätteledsen speciellt om det är av den anledningen (när han sagt hellre att alla kommer och det är billigt). Gjorde jag helt fel?

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-07-23 19:07:56 följande:
    Men huvudpersonen ska ju ALDRIG betala för sig. Huduvpersonen ska ju få sin del av dagen betald av alla de som är med(förutom om man väljer att äta ute/ gå på krogen när dagens planerade grejjer är avklarade)!!
  • Rosi

Fick hem mina smycken idag belv väldigt nöjd.. min sambo tyckte även om dem.. =)

• Cicci90
    anne87 skrev 2012-07-23 19:07:56 följande:
     Gjorde jag helt fel?
    Jag tycker att du gjorde rätt. Jag tror att vi alla vill att våra partners ska få en så bra svensexa eller möhippa som möjligt och om man vet att det kommer att bli knasigt så gör man rätt i att säga till.
    Vad sa killen du pratade med? Ska de försöka ändra?

Själv hade jag gärna sett att min kille hade "ändrat om" min möhippa om han vetat.
    De som ordnade den hade nämligen inte full koll på vilka jag "ville ha med" vilket ledde till att två av mina närmsta vänner fick veta om möhippan tre dagar innan när jag av en händelse nämnde för en av de i "möhippegänget" att jag gärna ville ha med dem.
    De skickade då ett sms till dessa personer. Men det är inte lätt att släppa allt man har och åka genom halva Sverige med tre dagars notis.. Så de kunde inte komma Rynkar på näsan Och mannen visste förståss inget och kunde inte heller påverka situationen.
  • anne87

Millan1984: Såg att det var lite luddigt skrivet. Min sambo (brudgummen) ska inte betala utan övriga ska betala 860kr vilket blir alldeles för dyrt för vår granne/ nära vän vilket gör att han och några till har tackat nej för att det blir för dyrt.

Rosi: vad kul med smyckena, ännu en sak att bocka av på listan :)

• Millan1984
    anne87 skrev 2012-07-23 20:59:14 följande:
    Millan1984: Såg att det var lite luddigt skrivet. Min sambo (brudgummen) ska inte betala utan övriga ska betala 860kr vilket blir alldeles för dyrt för vår granne/ nära vän vilket gör att han och några till har tackat nej för att det blir för dyrt.

Rosi: vad kul med smyckena, ännu en sak att bocka av på listan :)
    ahaa, jag som läste för snabbt också :p men ja, 860 spänn är mycket, sist jag var på möhippa gick det på 300 + egna utgifter (mat på restaurang + inträde på Olearys), så totalt kanske 650 kr...
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?