• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Rosi

Jag kommer bli in lädd men inte med min far.. Vi valde att ta min sambos Morfar. Bättre kontakt med dem. =)

Vi har än så läge valt att ha ingångs musik Just the way you are - Bruno mars. Sen så skulle det vara två psalmer, och min lilla syster kommer sjunga två låtar.. vart jag än går - Stiftelsen & Känn en doft av kärleken. Men utgångs musik vet jag inte vad det blir än.. vi ska diskutera det ikväll..

• Millan1984

Vi kommer att gå in tillsammans, ha två psalmer och två solosånger som min kusin ska framföra och hennes bror ska spela gitarr...längtar sååååå, kommer bli mycket uglycry mamma har nu köpt lite finare servetter, och gjort klart bordsplaceringskartan, men ska inspektera den när jag kommer hem inför bröllopet och se om det behöver göras något mer...

• Lillis82
    FruStendahl skrev 2012-07-24 11:24:48 följande:
    Jag blev hippad 14 juli, jag fyllde även 25 då :) så jäkla roligt!!
    Min m2b väntar fortfarande på sin tur, jag börjar få lite smått panik nu, bara 2 veckor och nån dag kvar! igår pratade jag lite med floristen, vi har träffat fotografen och tagit lite kort, när bör man träffa prästen? han har inte hört av sig, ska vi göra det?

Hur ska ni göra, gå in tillsammans med mannen eller med eran pappa?

jag har beställt underklädr men inget har kommit än, blir änna lite smått crazy snart, och den där bordsplaceringen, haha.. hur ska man sätta folket? vi tänkte sätta alla par mittemot varandra så att dom ändå får en "ny" person breve sig..

vilken utgångsmusik ska ni ha? kan man ha Takida-curly sue som utgångsmusik? 
    Vi satte folk som kommit till oss och bett om att få sitta nära sin sambo/partner snett mitt emot varandra så de kan prata men ändå har andra som de kan lära känna. De andra som vi vet gillar att träffa nya människor har vi satt lite utspritt så det alltid finns någon de känner och någon de kan prata med i närheten.

Jag kommer gå in med min pappa (min mamma är handikappad så det går inte att gå in med henne) min blivande står längst fram i kyrkan tillsammans med tärnor och marsalkar (väldigt liten kyrka så hade blivit svårt att komma in på rad då det inte finns så mycket plats att ta vägen där framme.. hi hi

Vi går in till Mendelsons (säkert felstavat)
    Vi går ut till Oh my God - The Moniker

Jag har listat ut att min hippa blir helgen innan bröllopet samtidigt som min sambo får sin svensexa.. Min sambos svensexa kommer hålla på hela helgen då de åker till Budapest på fredagen och är åter på söndagen.. Känns lite stressande då min sambo är bortrest nu i 9 dagar så vi har inte så mycket tid över innan bröllopet när han kommer hem.. Rynkar på näsan men ser fram emot hippan Glad och hans svensexa.
  • elinmartin

jag kommer att gå in med  mina tärnor och pappa kommer att följa mig in. man har gått in tidigare tillsammans med hans pappa och tänt ett ljus för hans mamma.

vi kommer attt gå in till mendelsohn- fast den kommer att spelas på elgitar. sen blir de 2 psalmer och två sologånger, utan dina andetag och i don´t wanna a thing.

sen går vi ut till kiss- I was made for loving you, den spelas på piano och sång men när refrengen kommer kommer bestmane ta upp en elgitar och spela sen går vi ut och han och tärnorna kommer att förlja med ut, så han spelar längs hela gången och slutar när vi kommit ut och då forsätter det med piano och sång. (hoppas de blir den effekt som vi hoppas på)

• moa2012
    FruStendahl skrev 2012-07-24 12:03:37 följande:
    Den låten är ju helt ok ;) eller allt är ju ok egentligen..svårt det är tycker jag..
    när vi går in i kyrkan ska det vara den traditionella du-vet-vilken...
    sen ska en kille sjunga "utan dina andetag" med kent och "du är allt" med sonja alden.

jag är ett stort Takida fan så känner att jag bara måste få in en takida låt i mitt bröllop, haha 
    jag bara måste berätta eftersom du är stort Takida fan att vi haft super problem med våra gäster eftersom att efter vi bokat datum blev det bestämt att Takida ska köra en spelning i vår hemstad Ängelholm..på stranden intill en superfin restaurang som ligger vid ett sånt strandhus på stranden,de ska spärra av och skapa stor konsert där tydligen ..eftersom att vårt umgängeskrets är väldigt glada för den typen av musik blev det många som tyckte FAAN att vi valde det datumet ..men tyvärr inget vi tänkte på eller visste då..
    jag tyckte dem kunde spela på vårat bröllop eftersom dem ändå är i samma stad =) skämt och sido..ja hade vi haft råd så absolut men tyvärr har vi inte det..
  • moa2012
    Lillis82 skrev 2012-07-24 17:23:35 följande:
    Jag har listat ut att min hippa blir helgen innan bröllopet samtidigt som min sambo får sin svensexa.. Min sambos svensexa kommer hålla på hela helgen då de åker till Budapest på fredagen och är åter på söndagen.. Känns lite stressande då min sambo är bortrest nu i 9 dagar så vi har inte så mycket tid över innan bröllopet när han kommer hem.. Rynkar på näsan men ser fram emot hippan Glad och hans svensexa.
    samma för mig =) jag har oxå listat ut att det blir veckan innan bröllopet som jag hippas =) den 4 augusti ..hihih pirrar inför det minsann ..
    och min sambo blir kidnapad nu på lördag den 28 juli ...
  • Cicci90

Jag har varit helt off de två senaste veckorna.. Har jobbat en massa så jag har inte orkat mer än att läsa vad ni har skrivit och inget mer Flört
    Nu har jag bara en jobbdag kvar, sen är jag ledig fram till bröllopet och föhoppningsvis även veckan efter.

I lördags var vi och "provgick altargången" tillsammans med kantorn.
    Prästen hade vi samtal med för någon månad sedan men kantorn sa att vi kunde öva med henne också om vi ville.
    Så vi var och lyssnade på in-och utgångsmusiken samt gick fram och tillbaka med våra näbbar.
    Näbbarna är jag förresten lite osäker på. Den ena tjejen såg skräckslagen ut och då var det bara tre personer utöver oss i hela kyrkan.. Men vi har hela tiden varit medvetna om att de kanske inte vågar i slutändan (man vet ju aldrig med barn), så det får bli som det blir helt enkelt Glad

Vigselprogrammet är så gott som klart, väntar på att musikerna ska besluta sig för om de ska vara med en och spela bas, isf ska även hans namn vara med. Sen är det bara att trycka Glad
    Klänningen ska jag prova en sista gång på måndag och då ska den sys upp och eventuellt sys in.
    Vinet är inköpt.
    Lite av ingredienserna till maten är köpt till extrapris och ligger i frysen Flört (vi lagar delvis eget)
    Bullar och kakor är bakade sedan en månad och ligger även dem i frysen (vi har "kyrkkaffe" efter vigseln).

Mja, där var en liten uppdatering från mig. Kul att höra om era möhippor!

• FruStendahl
    Rosi skrev 2012-07-24 15:09:42 följande:

Jag kommer bli in lädd men inte med min far.. Vi valde att ta min sambos Morfar. Bättre kontakt med dem. =)

Vi har än så läge valt att ha ingångs musik Just the way you are - Bruno mars. Sen så skulle det vara två psalmer, och min lilla syster kommer sjunga två låtar.. vart jag än går - Stiftelsen & Känn en doft av kärleken. Men utgångs musik vet jag inte vad det blir än.. vi ska diskutera det ikväll..

åh jag har oxå funderat på vart jag än går.. sååå fin :)
  • FruStendahl
    moa2012 skrev 2012-07-24 21:20:59 följande:
    jag bara måste berätta eftersom du är stort Takida fan att vi haft super problem med våra gäster eftersom att efter vi bokat datum blev det bestämt att Takida ska köra en spelning i vår hemstad Ängelholm..på stranden intill en superfin restaurang som ligger vid ett sånt strandhus på stranden,de ska spärra av och skapa stor konsert där tydligen ..eftersom att vårt umgängeskrets är väldigt glada för den typen av musik blev det många som tyckte FAAN att vi valde det datumet ..men tyvärr inget vi tänkte på eller visste då..
    jag tyckte dem kunde spela på vårat bröllop eftersom dem ändå är i samma stad =) skämt och sido..ja hade vi haft råd så absolut men tyvärr har vi inte det..
    haha! jag hade flyttat mitt bröllop till den restaurangen.. fränt..  :)
  • Lillis82
    moa2012 skrev 2012-07-24 21:26:48 följande:
    samma för mig =) jag har oxå listat ut att det blir veckan innan bröllopet som jag hippas =) den 4 augusti ..hihih pirrar inför det minsann ..
    och min sambo blir kidnapad nu på lördag den 28 juli ...
    Åh va roligt! då har vi båda något att se fram emot om ett par dagar bara Glad

Inatt hade jag min andra mardröm angående bröllopet.. 
    Det började bra med att alla kom etc. men när jag skulle ta på mig klänningen hade jag fått FEL klänning!! Panik!! Jag blev jätteledsen men som tur var hade jag av någon anledning bjudit tjejerna från affären till bröllopet så de var där.. jag tog på klänningen och sen så sprang vi till affären i ÖSregn! Tårarna sprutade och håret och makeupen var inte gjorda och det var bara en halvtimme kvar tills vigseln..

Sen vaknade jag och kände fortfarande paniken i hjärtat banka...

Hoppas att det inte blir så på dagen D bara Flört 
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?