• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • anne87
    Lillis82 skrev 2012-08-02 13:06:13 följande:
    oj, nu känner jag mig lite hemsk, men jag är inte det minsta nervös.. Allt är klart, bara att vika servetter och klistra på de sista namnen på bordsplaceringsskylten och idag skall vi skriva ut festhäftet sen är det bara att vänta.. jag är sjukskriven i två veckor nu så känner att jag har all tid i världen för små pyssel om det skulle dyka upp något.. 
    Skönt, måste erkänna att jag inte heller är så jättenervös. Blev en mindre förändring på bordsplaceringen men vi har ändå inte skrivit ut festprogrammen än så det är lugnt. Bandet har vi fått tag i, ja allt verkar lösa sig helt enkelt. Hoppas bara på fint väder då vi har utomhusvigsel :)

Rosi: Usch vad dåligt! Hoppas att det löser sig!
  • LitenSandra
    Millan1984 skrev 2012-08-02 16:48:43 följande: 

Har ni fuderat på vad ni ska ha i er brudväska, om ni nu ska ha en?? Jag koommer ha en liten väska (bild i galleriet), men inte funderat ut allt som kan tänkas behövas...

Jag kommer att ha puder, läppstift, näsduk, liten hårspray, några tops och skavsårsplåster (utifall-att). 

Någon som kommer på något mer som kan vara bra att ha nära till hands??

• Millan1984
    LitenSandra skrev 2012-08-02 17:55:26 följande:
    Jag kommer att ha puder, läppstift, näsduk, liten hårspray, några tops och skavsårsplåster (utifall-att).

Någon som kommer på något mer som kan vara bra att ha nära till hands??
    Läste i en tråd att man ska ta lite nässpray typ 20 minuter innan vigseln så man inte blir så snorig, så den ska med, men funderar på om mamma alt nån av mina systrar får ha ansvar för väskan...min ena syster ska sminka mig och den andra ska göra min frisyr, så dom borde veta vad man ska ha med sig gällande de områdena :p
  • Millan1984

alltså nu blir jag stressad, enligt smhi kommer det vara 11 grader och sol och regn den 11 för vår del...men när jag kollar yr.no är det 20 grader och en stor sol och inget regn...hoppas innerligt att yr har rätt!!

• durrasflikka

anne87 skrev 2012-08-02 17:39:46 följande:
    Skönt, måste erkänna att jag inte heller är så jättenervös. Blev en mindre förändring på bordsplaceringen men vi har ändå inte skrivit ut festprogrammen än så det är lugnt. Bandet har vi fått tag i, ja allt verkar lösa sig helt enkelt. Hoppas bara på fint väder då vi har utomhusvigsel :)

Rosi: Usch vad dåligt! Hoppas att det löser sig!

Vi har också utomhusvigsel. Som tur är finns det en backup. =)

Millan1984 skrev 2012-08-02 19:57:29 följande:
    alltså nu blir jag stressad, enligt smhi kommer det vara 11 grader och sol och regn den 11 för vår del...men när jag kollar yr.no är det 20 grader och en stor sol och inget regn...hoppas innerligt att yr har rätt!!

Såhär säger klart.se om vädret här.. Brukar själv gå efter dmi.dk, men de har inte någon prognos vad jag kan hitta ännu som är fram till den 11:e..

• Millan1984
    durrasflikka: Vi gifter oss i kyrkan, men jag vill inte ha regn ändå :p jag vill ju fotas utomhus och vill kunna vara utomhus med gästerna klart.se och yr.no säger sol, smhi säger regn...jag tror jag dissar smhi :p
  • durrasflikka
    Millan1984 skrev 2012-08-02 20:23:46 följande:
    durrasflikka: Vi gifter oss i kyrkan, men jag vill inte ha regn ändå :p jag vill ju fotas utomhus och vill kunna vara utomhus med gästerna klart.se och yr.no säger sol, smhi säger regn...jag tror jag dissar smhi :p

Vi ska vara i en kyrkoruin så där är inget tak så är vädret för ostadigt så måste vi bestämma 1½ timme innan vigseln kl 14 var vi ska vara.

Glömde säga att en av våra kompisar ska trycka upp vägskyltar som kommer se ut såhär:

• Marcus82

Vill bara hoppa in och säga att vi skulle ha gift oss den 11/8 men kyrkan vi ville ha var bokat då... så vi tog den 18:e för vi gilla prästen och kyrkan för mycket för att inte ha det där

Hoppas ni alla får ett riktigt bra bröllop

• Millan1984
    durrasflikka skrev 2012-08-02 20:39:44 följande:

Vi ska vara i en kyrkoruin så där är inget tak så är vädret för ostadigt så måste vi bestämma 1½ timme innan vigseln kl 14 var vi ska vara.

Glömde säga att en av våra kompisar ska trycka upp vägskyltar som kommer se ut såhär:

Åh vad fint det finns en annan kyrka där det ligger en ruin i närheten, vid den får bara ett par gifta sig per år, men det var avståndet som gjorde att vi struntade i att kolla närmare på det, men det är ju så fint
  • Cicci90

Efter att ha läst era inlägg från de senaste dagarna blir jag knappast mindre nervös... Flört
    Har så mycket att göra nu att jag inte ens hinner gå in och läsa. haha. Har fått en hel del andra grejer som måste göras innan slutet av nästa vecka, så det har varit fullt upp från morgon till kväll. Men nu är alla dessa måste fixade och det är "bara" bröllopet kvar..

Få se nu.. Idag har vi varit och köpt en herrans massa mat! Ska laga allt själv (förrutom potatisgratäng som kommer via catering), precis som Rosi.
    I måndags var jag och provade min klänning för att få den uppsydd. Det är väl första gången jag är för kort för något.. Är 178 cm så jag brukar oftast vara för lång Flört Ska prova igen imorgon så att allt har blivit bra hos sömmerskan, sen tar jag hem den igen.
    Igår var jag och slingande mitt hår. Har tjockt hår så det tog 2,5 timma. Huuuh!
    Fick veta att min frisör fixar både frukost och fika till mig, väldigt gulligt av henne, men också skönt att slippa tänka på maten (är ganska dålig på att äta frukost tidigt på morgonen..).
    Morgongåva är fixad, bilen är dubbelcheckad, ska prata med sångarna imorgon..
    Ja, så ser det väl ut just nu. Det jag är mest nervös över är att vi ska glömma att lämna in våra ringar på putsning. haha.

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?