• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Rosi

Nu har jag varit och hämtat min klänning.. =) Behövde inte göra något med den.. Och det är väldigt skönt.. =) så nu längtar jag verkligen tills på lördag.. =)

• Lillis82
    Rosi skrev 2012-08-03 16:24:21 följande:
    Nu har jag varit och hämtat min klänning.. =) Behövde inte göra något med den.. Och det är väldigt skönt.. =) så nu längtar jag verkligen tills på lördag.. =)
    Jag har också hämtat min klänning idag.. den hänger i sovrummet och det kommer bli svårt att inte titta till den lite då och då.. Tungan ute hoppas bara killen kan hålla fingrarna i styr och inte tjuvkika.. Hjärta
  • delly

Oj bara en vecka kvar för den stora dagen, börjar bli lite pirrit. Har jag glömt något tro ? Ska iväg & hämta bänkar , bord & stolar i veckan. Käderna är klar, drycken är klar.

Ända som jag inte har koll på är blommorna ska jag ha eller inte ? Vi ska ju ha ett borgligt....

• durrasflikka

Om exakt en vecka så håller vi på att vigas. =) Längtar som bara den. Jag har ju en del småsaker kvar men jag känner inte någon panik. Längtar tills min pampering börjar på tisdag med blondera utväxt (ska bara blondera då för min frisör klipper mig senare i veckan för hon hade inte så hon kunde blondera mig), på onsdag blir det att fixa naglar och fransförlängning och på torsdag blir det klippning av toppar och löshår.

Ska även ta tag i att sy upp sonens byxor, gå in mina skor ordentligt, dans ihop oss lite mer, stryka underkjolen, m.m.

• Rosi

Min fina man!! Dock inte så snygg i dessa kläder.. =P Nu skulle de ner på stan å senda äta mat å ha kul.. =P Inna de spelade de paintboll.. =P
  • åsissen

Igår blev jag bortrövad från jobbet, är sjuksköterska och blev hämtad mitt i mitt arbetspass, fick en sexig sjuksköterskedräkt som jag skulle sätta på mig och alla tjejerna stod utanför jobbet med häst och vagn, det vara bara att hoppa upp i vagnen sedan körde de till stan för en picknick i parken, fick ögonbindel på mig sen körde de iväg i en bil med mig, hamnade på ett badland där jag fick olika uppgifter för att klara det senaste simmärket, kallat brudmärket. Jag fick badkläder från 20-talet, skulle livrädda en snygg kille, simma medley mot en annan snygg kille, åka rutschkana o.s.v., därefter blev det lite ostbricka och champagne på hotellrummet, spa, tre rätters middag, dans och utekväll, god sömn, hotellfrukost, spa och hemgång.........helt underbara dagar, har inte skrivit alla grejor de hittade på, men jag är trött och helt slut nu :)

• Cicci90

Nu känns det som att man gör något bröllopsreltaterat varje dag. Trots att jag har kännt mig klar under en lång period så är det mycket som tillkommer nu dagarna innan som inte har kunnat göras innan.
    Ska bla hämta ut mitt löshår på tisdag, det ska bli jätteroligt och det är inget som mannen vet om att jag har skaffat. Ska sättas i med clips på bröllopsdagen så det är först då han kommer att få veta det.
    Så jag ska bara in till frisören för att kolla så att nyansen är rätt Glad
    Jag vet att han tycker att jag är finare i längre hår, inte för att han ogillar längden jag har nu Flört och jag har alltid velat ha lite längre hår som brud så det ska bli jätteskoj Skrattande Fick ett bra brud-paketpris, annars hade håret kostat 2100...!

När ska ni andra fixa i era festlokaler? Eller hyr ni ett ställe där personalen gör allt?
    Vi ska göra iordning våran på torsdagen, förrutom blommorna som vi sätter dit på fredagkvällen..
    Det vore så kul att se bilder från era lokaler, både före- och efterbilder (gärna i samma inlägg så man kan jämföra). Om jag kommer ihåg så lägger jag in bilder från min lokal på torsdagen.. Om någon vill se Drömmer

Om en vecka har vi ätit efterrätt och närmar oss tårtan..... Tyst

• Rosi

Cicci90: Även vi kommer att ställa i ordnign i lokalen på torsdag.. Men vi får nykeln till loklaen kl 19 så det blir natt jobb den dagen.. Så jag lagar maten på Fredag i lokalen. Men jag kan gärna ta lite bilder för och efter.. =) Vill även se dina.. =)

• Millan1984

Hej tjejer.

Igår fick jag min möhppa. På morgonen ringde det på dörren, och det var mamma o pappas granne iklädd full motorcykelmundering. Fick en lapp där det stod vad jag skulle packa och sen körde han mig på en tur.

Det ledde till badhuset, där tjejerna väntade upp (mina två systrar anordnade detta), jag fick tillgång till relaxen (alla utom två valde det), så jag fick fri tillgång till hela badhuset men stannade mycket i rrelaxdelen. Jag hade fått en tiara att ha på mig för resten av dagen och kvällen och fick ha dne på mig då jag badade, hahaha,,,Sen när vi badat klart skulle skjutsen komma och då fick jag ha ögonbindel på mig, jag tappade bort mig ganska snabbt :p

Efter lite åkande kom vi hem till mamma och pappa där alla väntade, drack lite fördrinkar och pratade. Mina systrar skulle då göra mig fin under kvällen med både smink och hår (de ska fixa det på bröllopet). Sen fick jag tävla mot de andra tjejerna en och en. Det regnade så tipspromenaden gjorde vi på vår inglasade balkong, och utelekarna stryktes. Sen blev det mat och efterrätt. Min syrra beslagtog min mobil för jag fick inte kontakta A (som hade sin svensexa samtidigt).

Jag skulle få svara på frågor om A och se hur väl jag kände honom, och svarade jag fel skulle jag få shotta cider (mina systrars mission var att supa mig full under kvällen med cider och drinkar som flödade fritt), men jag svarade ju rätt på nästan alla frågor :p

Sen när klockan närmade sig 23 gick vi ut, och där var redan svensexa gänget. Mysigt att få krama och pussa på A <3

Är lite trött idag, men vad gör det :p

• moa2012

Hej Tjejer blev möhippad igår =) och fick en oförglömlig dag..

väcktes 06.30 av att alla mina tjejer stod över mig och sa ta på dig byxor ,tröja och borsta dina tänder!! nu jävlar...
    jag gick upp och gjorde som dem sa..de hade gjort en god frukostbulle till mig som jag åt sen var det dax för ögonbindel och på mig tryckte dem det sjukaste i utstyrsel och en skylt där det stod jag säljer ..olika saker och prisklasser..så här såg jag ut utan skylt:

sen ledde dem mig till en bil och vi åkte till tågstationen..jag hade ögonbindel men jag visste genom känsla var vi var påväg..

på tåget fick jag se deras kreation..shiiit. jaja bara att skämmas då =)..jag hade visselpipa och annat shiit med..

vi åkte till Malmö (bor i Ängelholm typ 1 timmes bil färd)

där gick vi till en park och åt brunch ,riktigt gos cateringmat hade dem köpt och vi skåla i champange =)

sen var det dax att promenera till nästa station...ner till hamnen bar det av och där fick vi åka båt som dem hyrt 1 timme och jag fick åka sån båtring i full fart efter båten...skit roligt =)

japp japp ,sen var det bara att torka och sen gick vi och åt glass =)..

sen hoppa vi på bussen mot nästa station ...

vi skulle dansa burlesque chair dance =)..gud vad kul det var och svettig blev man (träningsvärken i låren idag är mindre rolig)

har ingen bild men en länk till sådan dans här :

dock hade vi ju kläder på oss.

sen var det buss mot stationen och tåg mot köpenhamn !

vi var lite sena i tidsplanen men det gick..

där hade dem hyrt rum på ett hostel...generator hette det

ett rum för endast tjejer ,rosa väggar med massa speglar mm och pluss var ju att det fanns egen dusch på rummet..

sen var det bara för oss 6 tjejer som var kvar att duscha och fixa oss mm sen blev det lite käk och utgång i köpenhamn mitt i centrum =)..

vid den tiden var vi helt slut men lite party blev det ..köpenhamn är en helt underbar stad och människorna super trevliga..åhh gud så vackra byggnader det finns mm.

herregud vilken underbar dag dem hade ordnat för mig .

jag är så nöjd.

ville bara dela med mig av min möhippe dag =).. nu längtar man som satan till lördag men japp det är ju en del att fixa tills dess...

Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?