• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • Cicci90

Glömde bort en sak; skönt att det inte bara är jag som är orolig för vädret! haha. Skrattande
    För en stund sedan öppnade jag upp yr.no, smhi.se och klart.se och blev riktigt nervös under tiden som sidorna laddades! Två av tre visade sol och 18-19 grader där vi bor vilket är helt okej! Vill inte ha gassande värme när jag ska ha en lång klänning hela dagen.. Den sista visade regn, ganska mycket regn.. Det vill jag absolut inte ha. Är mest rädd att mitt hår kommer att förstöras, det tål inte fukt alls utan blir frissigt och förstörs på en gång.. Rynkar på näsan

• Millan1984
    Cicci90 skrev 2012-08-02 22:30:45 följande:
    Glömde bort en sak; skönt att det inte bara är jag som är orolig för vädret! haha. Skrattande
    För en stund sedan öppnade jag upp yr.no, smhi.se och klart.se och blev riktigt nervös under tiden som sidorna laddades! Två av tre visade sol och 18-19 grader där vi bor vilket är helt okej! Vill inte ha gassande värme när jag ska ha en lång klänning hela dagen.. Den sista visade regn, ganska mycket regn.. Det vill jag absolut inte ha. Är mest rädd att mitt hår kommer att förstöras, det tål inte fukt alls utan blir frissigt och förstörs på en gång.. Rynkar på näsan
    som för min del då...två visade sol en visade regn, så man får hoppas att de två tar ut den tredje
  • Lilla My 76

Hej alla blivande brudar!

Vill bara önska er alla lycka till och ni kommer att få en superfin dag!

Ett litet tips på vägen:

Glöm inte att stanna upp och njut av er stora dag! Min kusins fru sa att jag skulle göra det när jag gifte mig för snart 4 veckor sen och jag är glad att jag lyssnade på henne:)

Jag vet att det är mycket att tänka på och göra när det närmar sig men försök att slappna av och be era toastmasters jobba,delegera över uppgifter. ( om ni har toastmasters eller liknande )

Än en gång ett stort lycka till!!:)

• KakanMackan

Tjejer: sluta kolla på alla väderappar! Ni stressar bara upp er...Vädret blir som det blir, jag lovar Men ni kommer ändå att ha en alldeles fantastisk dag!

• Rosi

Nu har jag med kollat väder pga av utomhus vigsel.. =) Men mina visara solig dag

• durrasflikka
    KakanMackan skrev 2012-08-02 23:20:38 följande:
    Tjejer: sluta kolla på alla väderappar! Ni stressar bara upp er...Vädret blir som det blir, jag lovar Men ni kommer ändå att ha en alldeles fantastisk dag!
    Jag stressar inte över det. Men vill hålla lite koll så jag vet om jag ska ställa in mig på kyrka eller ruin.. :P
  • Millan1984

Ja det är ju inte mycket man kan göra åt vädret Bara gilla läget, även fast jag gillar solen mer :p

• Lenis

Pratade med mina toastmadamer i går och dom verkar ha läget under kontroll, litar på dom .

Värre är det med det där festprogrammet känns som jag får sitta till natten innan med det.
    Usch vad drygt och sen få ihop det blir ju ett antal sidor att skriva ut.

• anne87
    Cicci90: Vi (min mamma) lagar också all mat förutom potatisen som vi tar via catering. Var svårt att varmhålla och göra potatis åt så många. Dessutom får vi ju med värmeskåp då.

Har inte kollat vädret vid oss än men hoppas på bra, vi har också en backup om något skulle gå fel. Vi kommer också ta bilder vid en slottsruin, skulle det regna lite har vi faktiskt en utomhus backup och skulle det vara totalt omöjligt utomhus antar jag att det löser sig på något sätt.

Hade möte med vår toastmaster igår och lastade av lite saker från honom (då han fått väldigt mycket att göra). Så nu har vi delat upp det på två. Måste fixa lite komplettering av pyssel som jag saknar, sy lite mer på min klänning (i övrigt är allt annat i klädväg justerat och klart). Ska fixa lite presenter till våra föräldrar idag och någon låda att lägga kuvert i (vi har önskat oss pengar). Imorgon kommer min mamma och på söndag drar vi igång med matlagningen.

Måste ju maila vigselförättaren också och berätta hur vigseln kommer gå till. Ja, lite smågrejer men ingen stress än så länge. Allting verkar lösa sig sakta men säkert :)
  • Lillis82
    Millan1984 skrev 2012-08-02 16:48:43 följande:

Vad skönt Nästa vecka kommer bli styrd enligt en lista för min del.

Har ni fuderat på vad ni ska ha i er brudväska, om ni nu ska ha en?? Jag koommer ha en liten väska (bild i galleriet), men inte funderat ut allt som kan tänkas behövas...

Jag tänkte ha: 

Nässpray
    någon näsduk eller två
    mascara
    läppstift
    kanske parfym... är nervös att jag skall bli så varm att jag svettas och inte kommer lukta gott.. ha ha..

Har en liten "boll" väska som man hänger på handleden.. 
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?