• Wedding2012

Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?

Någon mer här som ska gifta sig 2012? jag vet att det är väldigt långt fram men det kanske finns fler ändå =).

Min sambo friade till mig den 14/8 på våran 1 års dag för förlovning och den 11e augusti 2012 blir det bröllop! =D.

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?
  • moa2012
    lotta68 skrev 2012-07-23 14:26:00 följande:
    Någon som har ideér på fin dukning...Blir nog E-bords sittning.Vi skal ha skaldjurs buffé.
    Vi bor på västkusten och har en tanke om färgerna blått och vitt...eller andra förslag???
    Tänker dekorera med olika hav ateraljer på buffén..som mussel skal,snäckor osv...

Tacksam för förslag Solig 
    googlade bröllopsdukning havstema..kom inte upp mkt men här är några bilder.

• moa2012
    lotta68 skrev 2012-07-23 14:26:00 följande:
    Någon som har ideér på fin dukning...Blir nog E-bords sittning.Vi skal ha skaldjurs buffé.
    Vi bor på västkusten och har en tanke om färgerna blått och vitt...eller andra förslag???
    Tänker dekorera med olika hav ateraljer på buffén..som mussel skal,snäckor osv...

Tacksam för förslag Solig 

hittade några till
  • durrasflikka
    anne87 skrev 2012-07-23 19:07:56 följande:
    Jag har också lite finjusteringar på min klänning, sambon på sin kostym och brudnäbbsklänningarna som måste göras. Kan knappt fatta att det är så lite tid kvar!

Vad kul för er som blivit hippade, väntar fortfarande med spänning på min egen :).

Hamnade dessutom i ett dilemma gällande min blivandes svensexa. Våra grannar (som vi umgås extremt mycket med och är bland våra närmaste vänner) berättade vad svensexan skulle kosta vilket gör att han inte kan vara med. 860:- plus mat och dryck åt sig själv skulle kalaset gå på (vet dessutom en till som dragit sig ur på grund av det). Vet inte hur det ser ut för er men för oss är det mycket pengar. Jag vet dessutom att min sambo vill hellre spela bowling (göra något billigt) och att alla kommer än att det blir dyrt och folk inte kan vara med för att de inte har råd. Ringde iaf och pratatde med en av de som anordnar det hela och sa att jag vet att de har dragit sig ur pågrund av priset och att min sambo hellre vill att alla ska komma. Tycker det är så himla svårt, vill verkligen inte lägga mig i men om vår granne inte kommer blir min sambo jätteledsen speciellt om det är av den anledningen (när han sagt hellre att alla kommer och det är billigt). Gjorde jag helt fel?
    Jag tycker du gjorde rätt.. Min m2bs svensexa kostade lite över 2000 kr/pers och det tycker vi är alldeles för mycket, men nästan alla hans vänner var med och han är mer än nöjd med dagen.. =)
    Jag har ingen aning om vad min möhippa kostade men det som var lite synd är att vi var 4 st till en början och efter halva hippan så kom en till (hon är florist och hade ett bröllop tidigare på jobbet). Men jag älskar den dagen jag fick iaf. =)
  • Rosi

Nyss hem kommen från att träffat prästen för första gången.. Hon var hur go som helst... =)

Vi fick ha de som vi verkligen ville ha det, sen så kommer vi ha kyrkan i back up.. =) om det nu skulle vara regn...

• FruStendahl

Jag blev hippad 14 juli, jag fyllde även 25 då :) så jäkla roligt!!
    Min m2b väntar fortfarande på sin tur, jag börjar få lite smått panik nu, bara 2 veckor och nån dag kvar! igår pratade jag lite med floristen, vi har träffat fotografen och tagit lite kort, när bör man träffa prästen? han har inte hört av sig, ska vi göra det?

Hur ska ni göra, gå in tillsammans med mannen eller med eran pappa?

jag har beställt underklädr men inget har kommit än, blir änna lite smått crazy snart, och den där bordsplaceringen, haha.. hur ska man sätta folket? vi tänkte sätta alla par mittemot varandra så att dom ändå får en "ny" person breve sig..

vilken utgångsmusik ska ni ha? kan man ha Takida-curly sue som utgångsmusik? 

• FruStendahl

tog lite provbilder
    fotograf: elin atterstig

• moa2012
    FruStendahl skrev 2012-07-24 11:24:48 följande
    vilken utgångsmusik ska ni ha? kan man ha Takida-curly sue som utgångsmusik? 
    vi har inte tänkt på utgångsmusik alls men ni kanske ska gifta er i kyrkan? vi gifter oss i trädgård och kommer ha without you med david guetta feat usher som ingångsmusik ...så antagligen blir det samma låt som utgång eller ingen alls men är man i kyrkan vill man ju klart ha det..jag tycker absout du kan ha den låten som utgångsmusik men jag är ju nog rätt annorlunda som valt att ha en david guetta låt =)..kör på det du vill tror det blir skit bra..
  • FruStendahl
    moa2012 skrev 2012-07-24 11:49:26 följande:
    vi har inte tänkt på utgångsmusik alls men ni kanske ska gifta er i kyrkan? vi gifter oss i trädgård och kommer ha without you med david guetta feat usher som ingångsmusik ...så antagligen blir det samma låt som utgång eller ingen alls men är man i kyrkan vill man ju klart ha det..jag tycker absout du kan ha den låten som utgångsmusik men jag är ju nog rätt annorlunda som valt att ha en david guetta låt =)..kör på det du vill tror det blir skit bra..
    Den låten är ju helt ok ;) eller allt är ju ok egentligen..svårt det är tycker jag..
    när vi går in i kyrkan ska det vara den traditionella du-vet-vilken...
    sen ska en kille sjunga "utan dina andetag" med kent och "du är allt" med sonja alden.

jag är ett stort Takida fan så känner att jag bara måste få in en takida låt i mitt bröllop, haha 
Svar på tråden Fler som ska gifta sig 11/8 -2012?