• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Jag är inne på lite samma spår som PB och Telis. Jag gillar också att vara hyfsat anonym på nätet. Även om mina bilder i galleriet är ganska anonyma så har flera av er har skickat in betydligt mer privata bilder plus att det står allas riktiga namn.

Angående vem som ska plockas bort eller ej tycker jag det är upp till dem som skickat in bilder dit att maila Telis om att bli borttagna om de inte längre vill finnas med i galleriet när de lämnar tråden. Känns konstigt att plocka bort folk om de helt plötsligt bestämmer sig för att komma tillbaka.

Luna, självklart ska nya medlemmar i tråden välkomnas. Jag är själv en av de "nyaste". Men det är ganska ofta det händer att folk kommer in här och skriver i ett par veckor, en månad eller så och sen bara försvinner. Det är en oehört aktiv tråd, och det är svårt att hinna med i svängarna. Här finns ca ett 20-tal aktiva trådmedlemmar och ytterligare några som har varit mer aktiva men som numera kommer in lite då och då.

Dessutom är det så att mycket av det som skrivs här inne är väldigt privat. Kan i och för sig bara prata för mig själv här, men jag tror att flera skulle hålla med mig, men mycket av det jag skriver här i tråden pratar jag inte ens med mina vänner (irl) om.

Jag hade skrivit i tråden i ca ett halvår innan jag gick med i galleriet, och innan dess hade jag smygläst i ytterligare sex månader.

• snaily

Fortsätter på mitt senaste inlägg...

...eller så får de personer man eventuellt ska tråddejta för första gången maila bilder på sig själva (om de vill) på annat vis till den som är ny...

• viktualia
    snaily skrev 2010-08-20 23:11:34 följande:
    Samtidigt som det var väldigt skönt att ha fått se bilder på folket man skulle träffa innan man gick på den där första nervösa trådträffen...
    det har du ju också en poäng i...

passionsblomman skrev 2010-08-20 23:11:21 följande:

För galleriet är ju liksom länken till "på riktigt" tycker jag. Länken mellan tråden och vårt privata ilr-liv.

sant också... och kanske ännu mer för och med dig som inte finns på Facebook.. rätt många av oss har ju lite halvkoll på varandra även där.. och det är ju klart mer IRL-igt än detta...

• Telis
    snaily skrev 2010-08-20 23:11:34 följande:
    Samtidigt som det var väldigt skönt att ha fått se bilder på folket man skulle träffa innan man gick på den där första nervösa trådträffen...
    Fegisar göre sig icke besvär!

(OBS, skämt! )

• passionsblomman

Jag fick den efter ett halvår ca. Då hade jag ännu inte träffat någon, men bodde ju ta mig tusan redan i tråden, och hade hunnit bli rejält nyfiken på er allihop.
    För mig var det skitläskigt att visa upp mitt liv, men väldigt roligt att se er andra...

Jag tycker ett halvår inte är en så tokig riktlinje. det rasslar iväg fortare än man vill tänka på.

• Lapinette

Telis - om det tog mig 2 månader att maila över dem till dig så har du all tid i världen . Ingen panik alls skulle jag säga.

• Telis
    Telis skrev 2010-08-20 23:15:56 följande:
    Fegisar göre sig icke besvär! (OBS, skämt! )
    Vill också förtydliga att jag verkligen kastar sten i glashus här. Själv gick jag och höll Vickan svettigt i handen till första riktiga tråddejten.
  • snaily
    Telis skrev 2010-08-20 23:15:56 följande:
    Fegisar göre sig icke besvär! (OBS, skämt! )
    Tur att du skämtar, annars hade jag nog fått säga upp mig från både tråd och galleri!
  • snaily
    Telis skrev 2010-08-20 23:18:22 följande:
    Vill också förtydliga att jag verkligen kastar sten i glashus här. Själv gick jag och höll Vickan svettigt i handen till första riktiga tråddejten.
    Hade jag inte haft Korven att krama nervöst och torka av handsvetten på hade jag inte vågat gå!
Svar på tråden Livets toppar och dalar