• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis

Ja, sänggång här också! Natti natti!

• lunagarden

Telis - jag är supernyfiken på er som personer (och på gravidmagar, haha), men jag har inget behov av att se ett ansikte eller att veta vad ni heter förrän vi träffas - om vi nu gör det. Själv är jag inte särskilt anonym av mig och trivs med det

• passionsblomman

Ja just det förresten! I Bt-galleriet så kan man ju faktiskt lägga in bilder där man klickar i vilka som får se dem. Man kan väla "bara de vänner jag har i min adressbok" och då kan bara de man skrivit in i adressboken se.
    Man kan välja "bara jag" också.

-Vilket innebär att det finns ett par bilder där som några av er kan se och några inte i mitt galleri. Ett på mitt hus tex. jag hoppas det funkar, för annars ser ju hela världen mitt hus likförbaskat.

Usch, nu blev jag nojjig. Luna, dig har jag inte i adressboken i min inbox, kan du kolla mitt bildgalleri och se om du ser mitt hus? *paranoid*

• Lapinette

snaily - du får meddela imorgon hur många som varit inne på din sida .

Vet när vi diskuterade smygläsare här tidigare och jag hade typ 15 personer som hade varit inne och tittat på min sida under den tiden (typ 30 min). Vi tror vi är så jäkla anonyma här ... och lämnar ut allt men så är ju inte riktigt fallet. Vet att vi tidigare diskuterat detta om att byta forum ... men samtidigt då får vi inga nya trevliga tjejer till tråden.

• lunagarden

PB - du kan sova lugnt, det enda jag såg av ditt hus var en skymt bakom en snödriva, sen var det bara fagra blomster och söta kissemissar

• Klockarbol

PB - Du behöver inte alls vara orolig för att någon inte skulle tro dig! Din och andras reaktion tycker jag är både sund och befogad.

Jag, som nykomling, känner mig mycket välkommen i  tråden! Att det sedan finns en mycket tydlig och djup 'trådgemenskap' som jag inte är en del av är ju även det ganska självklart. Trots allt är det ju så även irl när man kommer ny till vilken grupp det än månde vara, jobb, hundklubb, syförening och annat.

Jag blir både varm och glad i magen när jag läser om era trådträffar och trådturnéer!

Tänk vilket fantastiskt verktyg internet är ändå! Man har möjlighet att möta andra helt anonymt och lära sig massor, jag spelar med förkärlek MMORPG och har fått goda anonyma vänner från hela världen.
    Och man kan, som många av er i tråden, få vänner som spiller över irl och blir en självklar och värdefull del av livet

För egen del är jag faktiskt lyckligast när jag finns bakom ett nick, det ger en slags frihet under ansvar och jag behöver aldrig vara rädd för att göra nära och kära illa av misstag för att jag skriver något obetänksamt när jag är arg eller ledsen men jag har ändå möjligheten att ventilera lite.
    Det gör också att jag inte behöver släppa på en relativt hög gard runt mitt privata liv, mitt liv besår ju av fler än mig och dom ska respekteras.

Min FB håller jag på en behaglig "och bilen går bra"-nivå

• Lapinette

pb - kan man göra så??!! Jag har lagt in våra bröllopsbilder så särkskilt anonym är jag inte men jag uppskattade att titta på andras bröllopsbilder när vi planerade vårt bröllop så jag tyckte att jag borde ge lite tillbaka.

Nej, nu är det även dags att nanna kudde här. Ska upp i hyfsad tid imorgon för 10.00 ska det hyras skinnställ, hjälm och motorcykel.

• passionsblomman

Haha! Jag har 9216 besök på min sida, men det tror jag inte beror på mina utläggningar här, utan snarare på blomsterdelen av mitt BT-liv.
    Och bilderna på Johnny Depp utöver bilderna på blommor såklart.

• snaily

Nu finns bilden (för alla inloggade medlemmar ) att beskåda i mitt galleri här.
    Ska räkna antalet smygisar imorgon - och då borde jag kunna se deras nick också eftersom de måste vara inloggade, ha ha haaaaa.

NU sängen!

Godnatt på er gullisar!

• Lapinette

Klockarbol - visst är internet fantastiskt!

Go natt och ha en bra helg!

Svar på tråden Livets toppar och dalar