• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • kängu

Godmorgon, här har vi också varit uppe sen 5.30

Ingen ljusning på feberfronten- fortsatt 40 grader. Sjuksköterskan på sjukvårdsuppl. tror att det är 3-dagars feber. Hoppas att det blir liiite bättre under dagen! Men Ipren suppar hjälpte så bra att vi fick sova hela natten med bara två uppvak, så dem är def. ett tips till alla som har febriga barn! TUSEN gånger bättre än alvedon!

Håller med om att inte känna sig bekväm med att släppa in nykomlingar för snabbt i galleriet, jag har ju både mig själv, hundar och Ru där... Tycker ni diskuterade er fram till en bra lösning igår.

• lunagarden

Telis skrev 2010-08-21 10:28:45 följande:
    Jag har inte fått något sms från nenne idag så dom är nog inte på väg till förlossningen än. Igår kväll fick jag dock ett där hon skrev att dom skulle äta middag och att hon hoppas på en slempropp till efterrätt.

Haha, slempropp till efterrätt

Jag tänkte att ni som känner Nenne kanske har munkavle tills beben väl är ute

• Telis

BS, AM ska komma hit på lunch någon gång i veckan som kommer, du får gärna hänga på! Detsamma gäller koko, Liten och Cicci förstås (har jag glömt någon mammaledig i Stockholm?).

• Telis

Jag skulle verkligen gilla ett låst forum men jag vet att jag har blivit nedröstad om det förut. För mig är ni som jag redan känner här såååå mycket viktigare än eventuella nya och det skulle kännas jättebra om man kunde vara mer öppen och slapp sitta och fundera på vem som läser hela tiden.

Jag känner mig förresten lite som en nykomling själv, trots att jag har varit här sen 2006 någon gång, bara för att jag inte var med i det allra första järngänget.

• Telis

Cicci, ska du inte ha en ny presentationsbild då? Du kan ju ta en på Boris eller nåt.

• kängu

Jag skulle också gilla ett låst forum- även om jag själv är rel. ny med bara ca 2 år i tråden!

• FruCicci

Ha ha ha Telis, det skulle se ngt ut det... kanske ska ta en på någon annan gammal räv istället
    Jag hä'nger gärna med på Lunch hos dig Thanks!
    Koko är på Teneriffa, inte helt fel. 2 veckor dessutom

• andbeyond

*vinkar från hörnet där jag smygläser mest varje dag*

Har faktiskt träffat PB IRL redan, så har ju en himla bra bild av hur trevligt det är att träffa trådisar IRL

EGO: sist jag var inne och skrev var det för att jag hade lite blödningar i v.6. Nu är jag i v. 11 och allt verkar bra.

*vinkar hejdå och kliver in i hörnet en stund till*

• nennesjuttioåtta

jomen hej!

Har inte tid att sitta här (40 sidor att läsa ikapp, jävlar i min tuttolåda!) men måste ju bara säga att nu är Pricken här...

...i magen fortfarande....

DOH!

Nåja, jag tror att jag kommer gå tiden ut, ända till på fredag. Tur ändå att det "drabbar" mig som ändå gillar att vara gravid! BS hade väl tagit närmsta smörkniv och börjat karva.  

HÅller på att städa, ikväll ska vi bjuda på middag. Äntligen funkar internet igen, blev lite handikappad igår och kom på lite sent att jag nog borde meddel någon ifall ni satt och undrade vart jag var.

Måste bara säga:

Kängu, fy faaaaan vad jag skrattade åt bajshistorien! (Oväntat...inte särsklit..)

Frullis Grattis till nytt jobb!!! Förstår din ambivalens i frågan, det är ju en ny stig att trampa upp! 

Ang gallerifunktionen: Kan man inte göra så här; inför sin första tråddejt så får man skicka en bild och då bli medlem i galleriet. Då får man se vilka man ska träffa, de ser hur man ser ut och man menar seriöst att hänga kvar. Oftast vill inte en normal funtad människa gå på tråddejt första veckan som medlem utan det ger sig ju med tiden hur nyfiken man blir. 

September De där veckoindikatorn, tror det kan vara en del barnsjukdomar (höhöhöh) på dem eftersom de är så nya å jag skulle inte lita på dem 100% med hur många veckor man gått. Hoppas allt fortsätter framåt som det ska!!!!!!!!!!!!!!!!!

AM – ditt sista bud på 21:a verkar gå åt pipsvängen, hade du druckit under seansen eller? 

Lappis Ha en härlig dag på bönpallen!

Cicci Skönt att höra att ni ändå haft det rätt mysigt (om än lite kyligt) och att han bett om ursäkt för det onödiga uttalandet om frullen.

Svar på tråden Livets toppar och dalar