• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

Ego: Mesade ur litet i diskussionen med granntanten, men vi verkar vara överens om att det inte finns någon ursäkt till att ta varandras tvätt-tider, hon lever i illusionen att hon bara tvättar på lördagar (Paaah!) men så länge hon inte börjar ta mina dagar så kan jag leva med det.

(Den här veckan tvättade hon i måndags utan att skriva upp sig på bokningslistan, hon var sedan uppbokad hela onsdagen och torsdagen samt hela dagen idag...)

Nej. Nu lägger jag det där bakom mig. Tar för mycket energi att vara arg på henne. Andas lugnt, förr eller senare är huset klart för inflyttning. (Förhoppningsvis så snart det bara går)

• Ore

Åååhhh, vill också tråddejta.

Och det påminner mig ju om att Mugglan kommenterat på min FB, ang lunch.
    Nu tog jag ikeatrippen i tisdags em, och lät mamma följa med eftersom hon ville det...

Men jag har planer på en gbg-tripp till inom en snar framtid, och då vill jag def. hinna med en lunch!

• lunagarden

Eftersom ni nu är så många som tycker att forumet ska vara stängt och inte vill ha nya här, så väljer jag att tacka för att jag fick vara med ett tag och skickar mina varmaste lyckönskningar till er alla!

• viktualia
    lunagarden skrev 2010-08-21 14:54:11 följande:
    Eftersom ni nu är så många som tycker att forumet ska vara stängt och inte vill ha nya här, så väljer jag att tacka för att jag fick vara med ett tag och skickar mina varmaste lyckönskningar till er alla!
    alltså ..  min mening var inte att köra ut nån... och så länge vi finns kvar här på BT helt öppet så går det ju inte heller....

Du får inte ta åt dig personligen av det senaste dygnets diskussioner!! Detta är frågor vi återkommit till ett antal gånger under årens lopp och som förblivit olösta! I min värld handlar det inte om dig eller om någon av de andra nykomlingarna, utan om frågan i sin helhet... hur ska vi förvalta tråden framöver helt enkelt! Du råkade nog bara vara en "utlösande faktor"!!!

• Ore

Nej, det är absolut inte så att vi vill att forumet ska vara stängt!!! Det är mest det att innan vi vill att det ska gå att koppla ihop våra ansikten och riktiga namn, med allt personligt vi lämnar ut här, så vill vi tycka att vi "känner" personen som får tillgång till galleriet.

Och galleriet är alltså det som Telis administrerar... Annars är alla som vill välkomna i tråden.

De som inte blir så långvariga känner väl antingen att de inte passar in, eller att de inte hinner med tråden och tempot i den.

Men du kanske kan förstå att även om det är en sak att läsa om ganska personliga grejer här, litet avpersonifierat, så finns det för många av oss en liten spärr kring att folk lätt som en plätt ska kunna sätta namn och ansikte på oss. Vilket man hyfsat lätt kan göra genom galleriet...

Vi vet ju att vi inte är jätteanonyma, men vi vill försöka hålla ett visst mått av anonymitet ett tag gentemot nya.

• BrudSommar2006

Luna, vi har diskuterat fram och tillbaka om vi ska flytta oss till ett stängt forum genom åren och hälften av oss tycker att vi ska göra det och hälften tycker att lite av trådens charm är att det kommer nytillskott hela tiden för onekligen faller ju en och annan ifrån lite då och då. Så länge vi håller oss här på BT så är det ju öppet för alla och också vårt val att ha det öppet för nytillskott. Det är nog mer att många tycker att det är jobbigt att folk tittar in och börjar skriva och försvinner fort igen, eftersom vi skriver om det vi gör så känns det bra att lära känna de man skriver med. Om du hänger kvar så är ju du också en stammis om ett tag. Tror inte någon vill att du lämnar.

• Ore

Och som Vickan sa så har frågan varit uppe till diskussion förut! Och vi har funderat på att flytta hela diskussionen till någon form av stängt forum. Men det har inte blivit av, för då hade vi ju inte fått in nya trevliga personer, som t.ex. du, i tråden...

• lunagarden

Vickan - nejdå, jag tar inte åt mig personligen, jag har känt mig väldigt välkomnad av de flesta här

Men nu är det så många som skrivit att de inte vill ha nya här, och då kan jag respektera jag det.

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2010-08-21 15:06:41 följande:
    Luna, vi har diskuterat fram och tillbaka om vi ska flytta oss till ett stängt forum genom åren och hälften av oss tycker att vi ska göra det och hälften tycker att lite av trådens charm är att det kommer nytillskott hela tiden för onekligen faller ju en och annan ifrån lite då och då. Så länge vi håller oss här på BT så är det ju öppet för alla och också vårt val att ha det öppet för nytillskott. Det är nog mer att många tycker att det är jobbigt att folk tittar in och börjar skriva och försvinner fort igen, eftersom vi skriver om det vi gör så känns det bra att lära känna de man skriver med. Om du hänger kvar så är ju du också en stammis om ett tag. Tror inte någon vill att du lämnar.
    Word!!!
  • BrudSommar2006

Ore, du var modig du! Jag minns inte riktigt hur det var på vår första trådträff eller om jag hade sett alla i galleriet innan. Jag visste ju i alla fall att jag skulle känna igen Lappis och Liten men hade jag sett foton på er andra också innan tro. Jag tror att jag var med på trådträff nr två för jag vet att Liten var med på en innan som jag inte varit på. Vi var på ett tapasställe tror jag, som Koko hade bokat??? Eller var det en av bruncherna som var andra trådträff tro??? Och tapasstället gång nr tre???

Jag vet inte varför jag ens försöker komma ihåg, ingen idé med mitt minne.

Svar på tråden Livets toppar och dalar