• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • snaily

En annan faktor (förutom moderkakans placering) tror jag kan vara hur ens livmoder ligger - djupare inne i magen, eller alldeles under bukväggen som min verkar göra. Ibland känner jag fosterrörelser så tydligt att det känns som det bara är huden mellan min hand och fostrets klöv, förlåt, fot Och så har det varit ett bra tag nu.
    Häftigt är det hur som helst!

Ååå vad underbart att se dig här igen Snorkis! Vi har undrat så när (och om!) du skulle orka titta in igen. Lägger till bland uppdateringarna att Blivande fru L fött en pojke (förstår om det känns tungt för dig att läsa dock , ni som hade BF så nära varandra ). Stora kramar på dig!

• Ore

BS: Jobbigt för din mamma, att din pappa är så krävande. Det där med temperament känner jag igen från min pappa, även om jag nu efter skilsmässan insett att mamma till stor del bidragit till pappas dåliga humör... För han är mycket lugnare och mer harmonisk nu, inte lika kort stubin...

Tycker ju att det vore fullt rimligt att din mamma har arbetstider, och då ska hon ju kunna ta emot samtal m.m. Om din pappa är så dålig att han inte klarar att hjälpa till i vardagslivet kanske det går att få någon hjälp från hemtjänst och liknande? Eller kan han egentligen, fast han inte riktigt vill?

Åååhhh, sånt där är svårt. När man ser vad som är fel men inte kan ändra på det. Man kan inte ens ge råd, för det är ju ens föräldrar det gäller! Inte en väninna eller så...

• lunagarden

Snaily - så är det säkerligen, alla ser vi olika ut på insidan och utsidan

• snaily

BS
    Fy vilken besvärlig pappa! (ursäkta om jag säger det)
    KÄnner igen mig otroligt mycket, min pappa är likadan i mångt och mycket men han har ingen sjukdom att skylla på. Som tur är är de båda pensionärer också så han stör åtminstone inte min mamma i arbetet, som din verkar göra. Men man får ständigt tassa på tå och springa ärenden åt honom för att hålla honom på gott humör, och han är faktiskt så barnslig att det inte funkar att resonera med honom. Rätt ansträngande i längden. Särskilt för maken, själv är jag rätt van efter alla år.

• Oupsie

Åh, då kanske det var fosterrörelser jag kände . Ska njuta, även om det bara var inbillning . Nu måste jag rusa iväg och uträtta ett par ärenden innan affärerna stänger!

Trevlig lördagskväll allihopa!

• snaily
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-21 13:21:41 följande:
     innan vi kom dit tänkte jag att de fick släpa ut mig därifrån om de skulle bli av med mig. Men efter att hon sa fredag så skrek jag "TAGET!" och kände mig skitnöjd att det bara är en vecka kar.
    Nenne

Låter som Pricken är en rätt rejäl krabat, alltså? Härligt att allt såg bra ut!!
    Som du skriver, skönt att du ändå i grunden gillar att vara gravid, och att det faktiskt finns ett bäst-före-datum satt nu, eller sista-förbruknings-datum kanske snarare. Eller så kommer hoan den 24:e, som Telis spådde! (visst var det 24:e?)
  • snaily

Idag fick jag ett gravid-psykbryt på grund av små vardagliga motgångar. Det är lite intressant när man känner "så här skulle jag definitivt inte reagerat i vanliga fall" men man kan ändå inte ändra hur man känner!
    Skulle igår ha ringt och bokat bord på vår närmaste och bästa restaurang till ikväll då makens pappa äntligen kommer på besök, men både jag och maken glömde ringa. Och idag när maken ringde så visade det sig vara fullbokat. Jag kunde bara inte tänka mig något alternativ till att gå dit ikväll så jag lade mig på sängen i en gråthög istället. Konstruktivt.
    Nu har vi i alla fall fått bord på ett annat ställe men måste vara där rätt tidigt, vilket kan bli ett problem för gästerna har inte dykt upp än, så det kommer nog bli lite stressigt, eller mycket. Vi har inte kunnat ringa dem för att fråga hur långt de kommit, de är såna äkta pensionärer som vägrar ha sina mobiltelefoner påslagna... blir GALEN på sånt!

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-08-21 09:15:00 följande:
    Tror pb sover ! Själv är vi uppe och förbereder för utfärd. Tyvärr har de ändrat väderprognosen IGEN och nu ska det komma lite regn utmed vägen. Hoppas de har fel.

Hahahaaaaa! JAA det gjrode jag, i tio minuter ytterligare, tills sonens polare ringde och tyckte de skulle leka.

• smint

Jag är ju en av smylgäsarna som kommer in i bland och läser och har skickat något meddelande till några av er i er inbox för länge sedan och frågat ngt.

Jag läser varje dag och tänker mycket på allt som händer i tråden, all glädje och sorg som finns här och alla underbart roliga saker ni diskuterar

Men jag skulle aldrig hinna med att skriva och hålla mig så ajour med allt som kommer upp, så därför fortsätter jag att vara en smygläsare tills dess att jag kanske får mer tid

Jag är superglad så länge ni håller tråden öppen så man får läsa om allt som händer och skall hända. 

Jag hoppas jag hinner in en dag och kan följa med i snacket  Ni är helt fantastiska här inne.

Tjing från mig så länge

• BrudSommar2006

Snigeln, hoppas gästerna hinner fram i tid till middagen! Ska ut i köket och se vad jag behöver göra åt vår middag nu strax. Låter onekligen som att våra pappor är väldigt lika!

Ore, det är absolut inte något fel på min pappa, alls, vilket gör det hela än mer irriterande!

Svar på tråden Livets toppar och dalar