• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

SNORKIS!!!!

ÅÅÅH vad glad jag blir att se dig här! Jag började faktiskt lipa.

Vad som hänt? Jaa du, förts var det ju bara alldeles chockat och inget annat än storgråt i flera dagar. Det här är det värsta tråden varit med om by far. Det skriver nog alla under på. och vi har saknat dig som fan och önskar ju så in i bängen att vi kunde göra något. Undrar vad som hände, hur ni tar er igenom dygnen, om ni har uppbackning runt omkring,begravning...allt!

Jag ska bra rätt lite: vi har en helt ny IVF på g i v. 39. Jagväntar på tant och sedan spraystart, men det är helt hopplöst vad min cykel är opålitlig.
    Vare sig EA-som har FET och Mugglan som har FET eller jag med IVF, har egentligen alls minsta lust med detta, men vad fan ska man annars göra, om man inte ska ge upp.

Aleta, som jag inte minns om hon dök upp precis innan du försvann , eller efter, hade plussat men fick katastrofmeddelanden på sina undersökningar och sitter nu hemma och mår skit efter att ha varit tvungen att avbryta sin graviditet, då den lilla pojken ( ) skulle ha dött i magen annars. Ännu en katastrof alltså.

September plussade ju alldeles nyss igen-nu MÅSTE det kunna få gå vägen!

Lappis har fått besked att det närmar sig ett godkännandebeslut från myndigheterna och då kan ju alltihop börja på allvar!

Tingas pojkar har backat på ätandet och det diskuteras "knapp" pe den ena, medan den andre troligen kommer igång igen när dagis startar. De har varit på trådturné och bla hälsat på MIG och suttit här i köket och käkat glass! *klang och jubel*

Nenne håller oss på halster och lugn är ju ingen förrän man hört att allt gått vägen.

Många trådbarn knallar mot blöjfrihet och testar sina föräldrar med den äran. Andra är i trotsfas eller vägrar sova. Trötthet har varit ett allmäntillstånd för tex Telis.

Ea, har flyttat in i huset och renoverar för fullt samtidigt som övar med MC och allt vad det är.

Oupsies plus vet du väl kanske va? De står i kö på större lägenhet, nyss tråd-visad, ännu ej byggd (väl?)

Ore väljer lampor, diskhoar och diskmaskiner, medans roddar lillkillen.

OMS tampas med tonårsdotter och rastaflätor, tidspassning och tankar på fler barn, ev borttappade-men återfunna spiraler.

Parnassia längtar efter att få veta hur det ska te sig efter mammaledighet och vad för jobb som finns där runt hörnet. Annars kokar hon kräftor, är med barnen och letar kantareller. Snart kommer hon och Vickan och EA hit och hälsar på också.

Porchez har kommit i ofas med gamla polarna, som numera inte vill parta alls, men gymmet som stängdes har åter öppnats, så nu kan hon träna igen!

AM kikar på sagolika sommarställen, diskuterar jämlikhet med sin man och är inte alltid på samma sida i den boken som han. 

Få se nu...

Cicci har-som alltid- fullt upp, och hade nyss bröllopsdag med en ovanligt misslyckad början, men det är nog bra ändå med den där familjerådgivningen...

...precis som psykoterapin för Frullan, som uppenbart går framåt. Och där har nya jobbvägar öppnats alldeles nu. (grattis förresten Frullan)

Nytt jobb funderar även Piggelin på, men väntar ju såklart först på bebis. Tyvärr fick hon besked om GBS häromdagen.

Hjälp! Nu postar jag, för om detta försvinner får jag spelet.

• Ore

Oj, vilken eminent sammanfattning, PB!

NÄR ska du påbörja din författarkarriär, det tar ju ett litet tag innan det är klart för utgivning, så det dröjer ju litet innan du håvar in storkovan på det hela... Men det måste ju vara ett lämpligt karriärval?

Du kanske kan få använda valda delar av tråden om du har problem att komma på vad du ska skriva om.. Eller kanske bara ta kontakt med Cicci och börja skriva hennes memoarer...?

• viktualia

Smint - *vinkar lite*

Passionsblomman - kära NÅN vilken snygg sammanfattning! Inboxa Snorkis vilket inläggsnummer det var - för den sammanfattningen var ju precis vad hon frågade efter!! (jag menar.. med vår kackeltakt är det ju tveksamt att orka läsa ikapp...)

Ego - Grubblar över Trollets ätande. Hur ofta äter hans jämnåriga? Televinken, Astrid, Grynet, Parnassias H - har jag glömt nån? Eller ni andra vars barn passerat halvårsåldern kanske också minns?!?!

Hittills har det blivit så (japp, rutiner är inte min kompis) att han äter bröstmjölk ett antal gånger fram till lunch. Äter sedan lunch med alla delar - kyckling, potatis, grönsaker, frukt. Ett gäng omgångar bröstmjölk, ett fruktmellanmål och sedan gröt innan läggdags..

Målet är dels att han ska känna sig mätt på nätterna (=sova ordentligt) och dels att fasa ut amningen.. Hittills är det lite rörigt att gå från "fri" amning till nån form av ordning...

Nån med synpunkter?!?!

• lunagarden

Vickan - Charlie är nu nio månader och han har ätit ungefär så här sen han var fem-sex månader och själv valde bort amningen:

8.00 1,5 portion gröt
    9.00 frukost med oss (knäcke eller mjukt bröd med smör och pålägg eller lite fil med bär)
    10.30 halv banan med lite fil
    12.30 stor portion lunch
    16.00 1,5 portion gröt
    17.30 smakar lite av vår mat eller kex eller frukt
    20.00 1,5 portion gröt

Han äter alltså jättemycket, men har bara ökat 45 gram sista månaden

• lunagarden

Och så undrar folk vad man gör när man är föräldraledig - jo, man matar

• Telis

Snorkis, så skönt att se ett livstecken ifrån dig! Stoooooora kramar till dig och din man!!

• lunagarden

PB - tack för fin sammanfattning, den var till god hjälp även för mig som fortfarande har lite svårt att komma ihåg vem som är på G med vad

• viktualia
    lunagarden skrev 2010-08-21 18:17:19 följande:
    Vickan - Charlie är nu nio månader och han har ätit ungefär så här sen han var fem-sex månader och själv valde bort amningen:8.00 1,5 portion gröt9.00 frukost med oss (knäcke eller mjukt bröd med smör och pålägg eller lite fil med bär)10.30 halv banan med lite fil12.30 stor portion lunch16.00 1,5 portion gröt17.30 smakar lite av vår mat eller kex eller frukt20.00 1,5 portion grötHan äter alltså jättemycket, men har bara ökat 45 gram sista månaden
    Tackar så mycket! hm.. dit har Trollet lång väg än...
  • Telis

Vickan, det låter som en jättebra rutin tycker jag!

• lunagarden

viktualia skrev 2010-08-21 18:21:56 följande:
    Tackar så mycket! hm.. dit har Trollet lång väg än...

Det är ju egna era behov som styr. Ingen av mina äldre barn har ätit så regelbundet och så mycket

Kan tillägga att vi försökt med välling, men han har aldrig velat ta flaskan, därför blir det mycket gröt.

När vi började med gröten (för att han tappat i vikt av amningen) slutade han att vakna på nätterna (fyra månader), nu sover han oroligt igen men det beror inte på hunger utan är något annat...

Svar på tråden Livets toppar och dalar