• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

jo, angående ultraljudet igår. Allt såg bra ut (det man såg, en enda sörja av pixlar och TJOFF en jätteryggrad och sen blurr och jag tänkte länge i panik "men var faan är hjärtat? Det ska ju slå!!!" Men Pricken rörde sig så mycket (vilket jag iofs kände men magen var ju så hårt sammandragen så jag tänkte att det kanske inte var Pricken) så hon fick svårt att mäta. Jag hade mycket fostervatten kvar (bra!) och huvudet mätte 10,2 cm i diameter (huh!) och vikten (som hon sa att vi inte alls skulle fundera på eftersom hon inte hade mätt sånt men sifran kom upp ändå) var 4,3 kg. Hon tillade, det är inte de stora barnen som ska bekymra en, det är de små. Nytt TUL på onsdag, utplockning senast fredag som sagt. 

innan vi kom dit tänkte jag att de fick släpa ut mig därifrån om de skulle bli av med mig. Men efter att hon sa fredag så skrek jag "TAGET!" och kände mig skitnöjd att det bara är en vecka kar. Då hinner vi mysa och har en riktig tid att passa oss efter (och sen om Pricken rååååkar komma tidigare så är det bonus). Så igår blev det som sagt restaurangbesök, på stans bästa! Rullade hemåt i natten (utmanade ödet genom att maken fick dricka ett glas vin och jag körde) mätta som späckhuggare och lade oss tidigt (om man jämför med hur övriga semestern sett ut) men båda var klarvakna halv 1 oh jag somnade inte om förrän halv 4. Pling! 

nej,nu måste jag skrubba toan innan maken är hemma från handlingen annars blir han nog lite lack på mig... 

Puss på er!

• lunagarden

Så spännande, Nenne, tänk att ni verkligen är på slutspurten nu!

• nennesjuttioåtta
    lunagarden skrev 2010-08-21 13:23:18 följande:
    Så spännande, Nenne, tänk att ni verkligen är på slutspurten nu!
    japp, vi har i princip rundat klockstapeln i Mora och har bara rakan kvar! Jag hör musiken!!!!! 9 mil snart avklarat, nej 9 månader... Eller 10, åkte fel i Oxberg. 

Vad gör jag här??!?!??!!? MOPPA!

• Snorkfröken77

Hej alla fina trådisar!

Tusen tack för blommorna, de berörde mig starkt och jag är så tacksam att det finns så fina människor som ni!

Idag var första gången jag gick in här för att läsa min inbox och jag är så tacksam för alla era meddelanden.

Jag tänkte kika in senare och skriva om det som hänt. Jag mår så dåligt som en människa kan må tror jag, maken likaså. Man tycker att det borde finnas en begränsad mängd med tårar, men det gör det inte.

Om någon orkar får de gärna ge mig en snabb sammanfattning på vad som hänt under min frånvaro?

Många kramar så länge.

/Snorkis

• BrudSommar2006

Snorkis, heeej!!!! Jäklar vad bra att du tittar in, jag började bli helt nervös att vi tappat bort dig!!! Ska skriva mer men jag postar nu först.

• lunagarden

Snorkis - vi känner ju inte varandra, men jag förstår att du och i din man är i den djupaste dalen man någonsin kan föreställa sig. Jag har tänkt på er mycket. Varma kramar till er.

• BrudSommar2006

Pust, vi har varit i centrum och försökt uträtta några ärenden, normalt sett försöker vi oss inte på det i kvartett, men vi överlevde. Det blir underverk från Melanders Fisk till middag. Plus en hög med trosor till Iris, det går åt nu när det ska ligga en hög på dagis också.

Uppdatering, hm, ja Nenne går och väntar på Pricken, FruLLan har fått nytt jobb och är nervös över att behöva säga upp sig på måndag, Lappis skulle prova på livet som spätta för första gången idag och de räknar också med att bli godkända för adoption nu i augusti, AM går och funderar på lyxigt sommarställe, vi håller tummarna för att Septembers plus ska stanna i magen den här gången, PB och Muggles har en frysis var som jag tror ska tinas nu framöver, Snigeln har skrämt slag på en kollega genom att lägga en läbbig fästing i handen på henne och ja vad har hänt egentligen???

• MSW

Stora stora (större än som går att uppbringa) till Snorkis med make!!

• Oupsie

Snorkis, vad skönt att se dig! Kan inte ens föreställa mig hur många tårar ni har gråtit. Stora kramar och de varmaste tankar till dig och din make!

Svar på tråden Livets toppar och dalar