• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Lapinette skrev 2010-08-20 23:38:28 följande:
    Jösses, vad ni är duktiga på att trixa till det (vilka som får se bilderna). Jag bara la upp den för typ en så där fyra år sedan (kanske den funktionen inte fanns då )?!Att det ska vara så svårt att slita sig från er. Nu bara MÅSTE jag logga ut och gå och lägga mig. BASTA!

Nej, den fanns inte då!
    Suss gott!

• passionsblomman

Klockarbol-tack för den inputen! Det var skönt att höra. Och du tänker väldigt likt hur jag själv resonerar. Vad bra att du känner dig välkommen! Jag känner att jag själv har varit på en såpass mörk plats i min tillvaro att jag iinte varit så social mot er nya. jag har mest gått till tråden för egen överlevnad liksom.

VAD skulle jag gjort med allt skit jag har att bära på i den förbannade karusellen om jag inte haft er??? TACK för att ni finns! Inte minst öför att det aldrig är helt ihopdeppat länge här, utan man kan få skratta lite (eller mycket) mitt i sitt eget elände också.
    DET är helt ovärderligt!

Vaddå? ska ni sova? Det är nu jag är i mitt esse!
    (som Tinga sa när hon var här: "för du är inte så morgonpigg va?"-nä, inte precis! Men jag är jäkligt alert på kvällarna!!!)

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2010-08-20 23:38:47 följande:
      Jaaa-fast hur fasen vet de att han är där inann de klickat dit sig? Sedan har jag ju fått en del hat-besök också, under åren. så går det när man sticker ut hakan och diskuterar.
    Hat-besök, usch det låter inte så trevligt...

Jag har inte så många besökare, men jag skrivier i princip bara i den här tråden. Men man ser att vissa återkommer med någon månads mellanrum. Trogna smygläsare? Ska ni inte kika in och säga hej? Vi ser er...

• passionsblomman

Jaha, och sonen har somnat på soffan här bredvid....

..gissningsvis har sambon somnat på soffan där uppe.

Jag får väl ta min bok och lägga mig och läsa då.

• Klockarbol

"för du är inte så morgonpigg va?"-nä, inte precis! Men jag är jäkligt alert på kvällarna!!!

Håller med till fullo!

• Oupsie

Tror att det är Tinga som brukar säga att "följa den här tråden är ungefär som att följa en dokusåpa" eller något i den stilen.

Och så är det nog, jag smygläste som sagt i ett halvår innan jag vågade sticka in näsan i tråden . Det var ju spännande varje dag att gå in och se vad som hände.

• passionsblomman

Oupsie, nej, det har varit ett och annat spån som visat sin brist på intelligens bortom alla tvivel nån gång nu och då. Man tror knappt sina ögon. Men de flesta är snälla! Klockarbol, Jaha, nähä, om man skulle se till att sonen kommer ur soffan och i sängen, som en god moder borde ha gjort för länge sedan... Och Oupsie, skulle någon gjort en dokusåpa om våra liv i den här tråden, så skulle tittara tycka att de tagit i och överdrivit lite VÄL mycket-även för en såpa. Tror jag. Både med tragiken och komiken och osannolikheternas inträffande. Känns det som. Hejdå tråden! Vi ses imorrn! -Och TÄNK om det är då Nenne skriver att bebis är på väg! *kollar mobilen* Jodå, batteriet är laddat!

• Oupsie

PB, jag fattar inte heller varför radbrytningarna försvinner ibland. Jätteskumt. Du har nog rätt, här ryms mycket i den här tråden, både tråkiga och roliga saker och väldigt mycket osannolikt.

Kanske också ska säga god natt till tråden (ännu en nattuggla)?

Skönt att ingen av er nykomligar tog vår diskussion personligt. På sätt och vis var det väl bra att frågan kom upp. Nu verkar vi i alla fall ha en ungefärlig ståndpunkt i frågan. Om inte resten av trådgänget röstar ner oss imorgon .

God natt i tråden, och tack för att ni finns !

• Lapinette

Tror pb sover ! Själv är vi uppe och förbereder för utfärd. Tyvärr har de ändrat väderprognosen IGEN och nu ska det komma lite regn utmed vägen. Hoppas de har fel.

Svar på tråden Livets toppar och dalar