• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Telis
    Lapinette skrev 2010-08-20 22:33:51 följande:
    Samtidigt så har ju nästan alla i tråden varit nya här en gång i tiden.
    Jo, det har ju alla varit. Men det har ju dykt upp rätt många under åren också som har skrivit ett tag och sedan försvunnit igen. Alla som finns i galleriet nu har till exempel träffat någon annan i tråden, även om det inte finns någon som har träffat alla.
  • Telis
    viktualia skrev 2010-08-20 23:05:16 följande:
    Och en besvärligt fråga är ju hur man hanterar inaktiva eller helt frånvarande medlemmar i galleriet... Det är nog flera av dem som finns där, som helt glömt bort att de lagt in bilder i det där galleriet... och var går i så fall gränsen för inaktivitet....

Dom som finns där nu (med undantag för Snartis) har iallafall varit inne i tråden i år.

• viktualia
    Telis skrev 2010-08-20 23:07:10 följande:
    Jo, det har ju alla varit. Men det har ju dykt upp rätt många under åren också som har skrivit ett tag och sedan försvunnit igen. Alla som finns i galleriet nu har till exempel träffat någon annan i tråden, även om det inte finns någon som har träffat alla.
    det kanske är EN variant på tanke... att man ska ha träffat någon trådis IRL... hm... svårt"!
  • Lapinette

Ok, minns inte alla som är i fotogalleriet och kände senast jag var inne och kollade att det var en hel del som inte kändes "hemma" där längre.

Så hur länge bör man varit här inne och skrivit för att få länken?

• passionsblomman

Lappis, hittills tycker jag det varit lite så att när någon ny dykt upp i tården så har den egentligen redan varit med ett bra tag och "kan" tråden och dess "själ" på npågot vis. Det har varit "hej, jag har varit smygläsare i den här tråden länge nu och tänkte komma ut ur garderoben"
    Den personen har ju haft råkoll på allt känsligt, följt med i glädje och sorg och det enda som behövs är info om denne själv, och så fortsätter det flyta på.

När en sådan person varit med i det dagliga knattret ett tag, så ger det sig ju lite av sig själv känner jag. Men sedan var ju vi som senast joinade galleriet alla ganska tveksamma till saken själva, så det drog ju därför ut än mer på det tidsmässigt.

Nu senaste tiden vet jag inte, men det känns som att det bara small till så blev det ett helt gäng nya nick som jag inte alls har koll på. Det förändrar ju saken lite, känner jag för min del.

Jag tycker inte det är särskilt konstigt om vi sätter en tidsgräns, för under den tiden så lär man både känna varandra och det utkristalliserar sig vilka som är tillfälliga besökare och vilka som fastnar här "på riktigt". För galleriet är ju liksom länken till "på riktigt" tycker jag. Länken mellan tråden och vårt privata ilr-liv.

• snaily
    viktualia skrev 2010-08-20 23:09:51 följande:
    det kanske är EN variant på tanke... att man ska ha träffat någon trådis IRL... hm... svårt"!
    Samtidigt som det var väldigt skönt att ha fått se bilder på folket man skulle träffa innan man gick på den där första nervösa trådträffen...
  • viktualia
    Telis skrev 2010-08-20 23:09:03 följande:
    Dom som finns där nu (med undantag för Snartis) har iallafall varit inne i tråden i år.
    *tacksam för dina insatser*
  • Lapinette

Ok, man bör ha träffat någon irl. Själv drog jag för det ... men det var ju å andra sidan för att jag helst ville vara anonym i början. De hann med en del trådträffar innan jag väl masade mig iväg och det var mest för att de hade stämt träff precis där jag bor. Kokisen, Cicci, Liten, BS minns jag var med .. och Frejis tror jag.

• Telis

Oj, vad du har mejlat, Lappis! Får ta tag i dom imorgon, det börjar bli sent för en sån kvällströttis som mig.

Svar på tråden Livets toppar och dalar