• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

AM, ja visst är det en fantastisk upplevelse! Lite kyla och regn på det också, härligt!

• BrudSommar2006

Å jäklar, gör de så efter snitt också, det borde väl ändå inte vara tillåtet!

• BrudSommar2006

Njut av soffan du! Jag är riktigt avundsjuk på ditt godis, minns inte när jag åt smågodis senast. Fast sedan Iris upptäckte glassbilen har det ju tyvärr blivit lite mycket av den varan här så lika bra att jag inte också tryckt i mig godis.

• BrudSommar2006

Ska faktiskt gå och lägga mig strax, jag är så jäkla trött och Astrid somnade precis här på amningskudden.

Alvedon och ipren i kombination är förresten jättebra, har fått tips om det både vid Iris öroninflammationer och när Astrid hade RS.

Iris verkar förresten ha kommit på det här med att bajsa i pottan istället för i trosorna, måtte det fortsätta så nu bara.

• Liten med Mindre

Fullt ös märker jag.

Stackars lilla Ru-pojken. Hoppas febern sjunker. Mindre fick också feber igår natt, och snuva under dagen. Hon måste varit riktigt låg, för hon har självmant gått o lagt sig att sova på sin matta, och efter förfrågan från föräldrar på vår säng. Lilla gumman som aldrig är lugn annars. Snuva och täppt i näsan har dykt upp under dagen. Tänk vad 3 dagar hos  dagmamman kan göra (bara 2 andra barn!). Eller var det besöket till leklandet i Sickla som ställde till det?

Annars har jag just moffat i mig av cookies från en andra sats. Maken ska ju hålla lite koll på mig o jag på honom - men nu är han ute o flyger sin senaste heli-modell, och kan inte kika. Tror nog han har ätit motsvarande mängd cookie-deg när den låg i kylen dock...

Problemet nu är att jag inte tror att vi får in tårtbottnar i frysen med. För jag har fått för mig att man kan frysa in dem ofyllda och bara ta fram o lägga ihop sen. Någon däremot?
    Fru E???

Ang telefon suger jag i mig av tipsen jag med. Funderar på att skaffa ett privat abonnemang med telefon. Men tummen sitter långt upp i detta fallet, och jag har ju ingen aning om vad jag vill ha av vare sig telefon eller leverantör. Men jag har lite dåligt samvete att bara ringa på jobbtelefonen när ingen någonsin ringer till mig från jobbet. Och - min telefon har nog 8 år på nacken. Fast modellen kom för säkert 10 år sen. Telefondinosaurie!

Mer teknik - är det någon som har en sån där keramisk plattång som man kan göra lockar med? Tänkte luska efter tips.

Gotland - cyklade på gotland i 2an på gymnasiet... törs inte räkna hur många år sen det är.

Nä - måste äta nåt annat än kakorna. Macka kanske...

• snaily

Telis
    Oj det var snabbt jobbat med bilderna.
    Ja precis, det är det där blodprovet och risken för tillväxthämning som spökar i skallen på mig. Men även om det inte blir "sjukligt" mycket för tidigt så kanske jag brås på min mor som fick både mig och syrran 3-4 v före BF.

Magen ser rätt liten ut på bilden... tycker den är större i verkligheten. Eller kanske inte. Vad tror ni, normalt eller ej? På onsdag ska vi mäta den för första gången hos BM!

BS
    Hör jag det att ni måste till Gotland nästa sommar, för att uppleva något annat än lera och Niklas Strömstedt!
    Nej, hundägarna visste inte att hunden hade en fästing, den var så fullmatad så den råkade bara trilla av hunden medan jag undersökte den (hunden) för något annat.
    Heja Iris!

Liten
    Jag har inte heller någon egen privat mobiltelefon. Fast får betala för de privata samtal jag gör på jobbtelefonen. Funderar på om jag borde skaffa en egen om jag ska vara mammaledig framöver, men jag vet inte... krångligt med nytt mobilnummer som ska meddelas till alla.

Nu ska jag också goffa godis och kolla lite på Sagan om ringen.

• snaily

Telis
    Ja, det går förhoppningsvis bra med avståndet, fast undrar lite hur det funkar, när de brukar råda en att åka in och så. (I god tid, förhoppningsvis.) Vet att många åker ambulans in av någon anledning, kanske bekvämare än personbil? Eller så kanske det framför allt är omföderskor som riskerar att föda under resan in... *spånar*

• lunagarden

Snaily - kan man se din mage någonstans *nyfiken

• snaily
    lunagarden skrev 2010-08-20 21:35:08 följande:
    Snaily - kan man se din mage någonstans *nyfiken
    Inte för att den är såå sevärd... Men jo, om man blir "medlem" (oj, det lät högtravande!) i vårt bildgalleri, som Telis har hand om. En bild på sig själv tror jag är inträdeskravet... något mer? Telis?
Svar på tråden Livets toppar och dalar